Přechod z domácího vzdělávání do školy a jeho vliv na wellbeing dítěte
Název práce v češtině: | Přechod z domácího vzdělávání do školy a jeho vliv na wellbeing dítěte |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | The transition from homeschooling to a school and its impact on a child's wellbeing |
Klíčová slova: | domácí vzdělávání, wellbeing, individuální vzdělávání, alternativní školství, přechod, žák domácího vzdělávání |
Klíčová slova anglicky: | homeschooling, wellbeing, individual education, alternative education, transition, homeschooled children |
Akademický rok vypsání: | 2022/2023 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra psychologie (41-KPSY) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Anna Frombergerová, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 02.04.2023 |
Datum zadání: | 02.04.2023 |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 11.04.2024 |
Datum a čas obhajoby: | 20.05.2024 08:00 |
Místo konání obhajoby: | Myslíkova 7, Praha 1 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 15.04.2024 |
Datum proběhlé obhajoby: | 20.05.2024 |
Předmět: | Obhajoba bakalářské práce (OSZD104PS) |
Oponenti: | PaedDr. Klára Kargerová |
Zásady pro vypracování |
Práce bude vypracována dle pravidel Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy. Bude vypracována samostatně na základě vlastního výzkumného šetření a bude poctivě citovat všechny použité zdroje dle citační normy. V rámci všech využitých metod, při zpracování dat i prezentaci práce budou respektovány etické normy výzkumné práce.
|
Seznam odborné literatury |
1. Hamplová, D., & Trusinová, R. (2018). Konflikty v rodině původu, osobní pohoda a duševní zdraví v dospělosti. Sociologický časopis, 54(2), 199-218.
2. Kašparová, I. (2019). Spolu: průvodce domácím vzděláváním v České republice. (1). 3. Kostelecká Y, Machovcová K, Beláňová A, et al. (2018). Sebepojetí absolventů domácího vzdělávání a jejich spolužáků. Pedagogická orientace 28(2): 306–327. 4. Kostelecká, Y. (2014). Domácí vzdělávání a legislativa. Studie postkomunistických států střední Evropy. Orbis Scholae, 8(1), 9-26. 5. Matějková, J. (2014). Individuální (domácí) vzdělávání a adaptace doma vzdělávaných dětí na školu. Diplomová práce. Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogiky. Vedoucí práce Zemková, Jaroslava. 6. Mareš, J. (2010). Kvalita života žáků a škola. Pedagogika (Trnava), (1), 47-72. 7. Mccabe, M., Beláňová, A., & Machovcová, K. (2021). The gift of homeschooling: Adult homeschool graduates and their parents conceptualize homeschooling in North Carolina. Journal of Pedagogy, 12(1): 119-140. 8. Neuman, A. (2020). Ask the Young: What Homeschooled Adolescents Think About Homeschooling. Journal of research in childhood education, 34(4), 566-582. 9. Urbánek, P. (2012). Průcha, J. (2012). Alternativní školy a inovace ve vzdělávání (třetí, aktualizované vydání. Pedagogická orientace, 22(2). 10. Ray, B. (2021). Should educators promote homeschooling? Worldwide growth and learner outcomes. Journal of pedagogy (Warsaw), 12(1), 55-76. |
Předběžná náplň práce |
Bakalářská práce se bude věnovat domácímu vzdělávání z pohledu žáků domácích škol. Zaměřím se na přechod dítěte z domácí školy do klasické a na vliv, který tento přechod na dítě má. Výzkum bude proveden kvalitativně. V praktické části provedu rozhovory s bývalými žáky domácích škol. Cílem práce je popsat okolnosti, které přechod žákům domácích škol usnadňují, či naopak ztěžují.
|
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
This bachelor’s thesis will be focusing on homeschooling from the perspective of homeschooled children. Thesis will aim to examinate child's transition from home school to classical school and influence that this transition has on the child. The research will be carried out qualitatively. In the practical part I will conduct interviews with former homeschoolers. The aim of the thesis is to describe the circumstances that make the transition easier or more difficult for homeschoolers. |