Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 385)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Motivace výtvarných činností v mateřské škole
Název práce v češtině: Motivace výtvarných činností v mateřské škole
Název v anglickém jazyce: Motivation of Art Activities in Kindergarten
Klíčová slova: dítě předškolního věku, motivace, výtvarný úkol, dětský výtvarný projev, předškolní vzdělávání
Klíčová slova anglicky: preschool child, motivation, art task, children's artistic expression, preschool education
Akademický rok vypsání: 2022/2023
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra výtvarné výchovy (41-KVV)
Vedoucí / školitel: Mgr. Helena Kafková, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem, čeká na schválení garantem
Datum přihlášení: 19.03.2023
Datum zadání: 06.07.2023
Datum a čas obhajoby: 06.09.2023 09:00
Místo konání obhajoby: M. Rettigové 4, Praha 1, R325A, 325A, posluchárna VV, 3. patro, vlevo, zadní trakt
Datum odevzdání elektronické podoby:10.07.2023
Datum proběhlé obhajoby: 06.09.2023
Předmět: Obhajoba bakalářské práce (OSZD004)
Oponenti: MgA. Lenka Tsikoliya
 
 
 
Zásady pro vypracování
Prostudujte definice motivace a uvažování o jejím vztahu k vývojiem dítěte předškolního věku. Zabývejte se zvláštnostmi dětského výtvarného projevu, typologie mi přístupů k tvorbě ve vztahu k výtvarným médiím v mateřské škole. Realizujte výtvarné činností s důrazem na podobu zadání, zpracujte případovou studii.
Pedagogická reflexe se zaměří na využití potenciálu motivace a na reflexi a hodnocení dvou odlišných způsobů zadání výtvarných činností.
Seznam odborné literatury
BEDNÁŘOVÁ, J. (2011), Rozvoj grafomotoriky - Jak rozvíjet kreslení a psaní. Brno: Computer Press
ROESELOVÁ, V. (2003), Didaktika výtvarné výchovy. Praha: Univerzita Karlova v Praze - Pedagogická fakulta
UŽDIL, J. (1980), Čáry, klikyháky, paňáci a auta - Výtvarný projev a psychický život dítěte. Praha: Státní pedagogické nakladatelství
DAVIDO, R. (2001), Kresba jako nástroj poznání dítěte. Praha: Portál
HAZUKOVÁ, Helena a Pavel ŠAMŠULA. Didaktika výtvarné výchovy I. Praha: Univerzita Karlova, 2005. ISBN 80-7290-237-7.
HAJDUŠKOVÁ, L.; DYTRTOVÁ, K. 2011. Pozorsněhulák! K analýze hodnoty žákovského výtvarného díla. Výtvarná výchova. 51. ISSN 1210-3691.
KAFKOVÁ, Helena. Plánování výtvarných činností [online]. Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2019. ISBN 978-80-7603-140-1. Dostupné z: https://cuni.futurebooks.cz/book/planovani-vytvarnych-cinnost
ŠVAŘÍČEK R. ŠEĎOVÁ, K. a kol.: Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha, Portál, 2007.
Předběžná náplň práce
motivace v kontextu pedagogiky
vývoj dítěte předškolního věku
vývoj a rysy dětského výtvarného projevu
typologie přístupů k tvorbě a výtvarná média v mateřské škole
případová studie provedená v návaznosti na provedené výtvarné činnosti
pedagogická reflexe zaměřená na srovnání dvou způsobů motivace
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
motivation in the context of pedagogy
preschool child development
development and features of children's artistic expression
typologies of approaches to creation and art media in kindergarten
a case study carried out in relation to the art activities carried out
pedagogical reflection aimed at comparing two ways of motivation
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK