Kickbox a jeho začlenění do výuky úpolů ve školní tělesné výchově
Název práce v češtině: | Kickbox a jeho začlenění do výuky úpolů ve školní tělesné výchově |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Kickboxing and its integration into the teaching martial arts in school physical education |
Klíčová slova: | úpoly; kickboxing; tělesná výchova |
Klíčová slova anglicky: | martial arts; kickboxing; physical education |
Akademický rok vypsání: | 2022/2023 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra tělesné výchovy (41-KTV) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Martin Dlouhý, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 09.03.2023 |
Datum zadání: | 09.03.2023 |
Datum a čas obhajoby: | 23.05.2023 00:00 |
Místo konání obhajoby: | M. Rettigové 4, Praha 1, SAL-V, Velký sál, suterén po hlavním schodišti |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 13.04.2023 |
Datum proběhlé obhajoby: | 23.05.2023 |
Předmět: | Obhajoba bakalářské práce (OSZD004) |
Oponenti: | PaedDr. Jana Hájková |
Zásady pro vypracování |
1. Stanovit předmět, problém, cíle a postup práce
2.Vyhledat, prostudovat a provést literární rešerši odborné literatury a dalších zkoumaných pramenů 3.Vytvořit osnovu (sylabus)kvalifikační práce a následně zpracovat teoretickou část 4.Formulace pracovních hypotézy a zvolených metod graduační práce 5.Realizace výzkumné části, vyhodnocení získaných údajů 6.Formulace závěrů práce 7.Práce bude zpracovávána v souladu se zásadami metodologie psaní vědeckých a závěrečných prací v kinantropologii i pedagogice 8.Pravidelně předkládat a konzultovat vznikající práci 9.Kompletní rukopis předložit vedoucímu práce nejpozději jeden měsíc před termínem odevzdání 10. Odevzdat závěrečnou práci ve stanovené formě (multimediální) a v tištěné formě (1x). |
Seznam odborné literatury |
1. Buse, G. J., & Wood, R. M. (2006). Safety profile of amateur kickboxing among military and civilian competitors. Military medicine, 171(5), 443–447. https://doi.org/10.7205/milmed.171.5.443
2. HULINSKÝ, Petr a Michal FRABŠA. Bojové sporty. Praha: Public, 2019. ISBN 978-80-907222-1-7. 3. LEWIS, Peter. Bojová umění. Praha: Cesty, 1996. ISBN 80-7181-095-9. 4. World Association of Kickboxing Organizations [online]. [cit. 2023-02-16]. Dostupné z: https://wako.sport/wp-content/uploads/2022/10/WAKO-Rules-25.10.2022.-revision-3.pdf 5. SUDEK, Daniel. Využití průpravných úpolů v kickboxu [online]. Brno, 2020 [cit. 2023-02-16]. Dostupné z: https://is.muni.cz/th/zpusa/Daniel_Sudek_-_bakalarska_prace.pdf. Bakalářská práce. Masarykova univerzita, Fakulta sportovních studií, Katedra gymnastiky a úpolů. Vedoucí práce Michal Vít. 6. PAVELKA, Radim a Jaroslav STICH. Vývoj bojových sportů. Praha: Karolinum, 2012. ISBN 978-80-246-2018-3. 7. REGULI, Zdenko, Miroslav ĎURECH a Michal VÍT. Teorie a didaktika úpolů ve školní tělesné výchově. Brno: Masarykova univerzita, 2007. ISBN 978-80-210-4318-3. 8. FRÖMEL, Karel. Žák ve školní tělesné výchově. In Sborník referátů z 2. mez.věd.sem.:Žák v současném pojetí těl.vých. Olomouc : UP 1998 |
Předběžná náplň práce |
Tato bakalářská práce se zaměřuje na zapojení prvků kickboxu do úpolu ve školní tělesné výchově. V teoretické části je rozepsána historie kickboxu ve světe a poté i v ČR, dále jsou zde vysvětleny základní disciplíny a kategorie, které jsou v kickboxu. Dále práce vysvětluje, co jsou to úpoly a jak důležité je jejich zařazení do školní tělesné výchovy. Praktická část obsahuje vybrané hry a základní techniky a údery z kickboxu, které by se mohly začít využívat ve školní tělesné výchově. Práce může být použita jako metodická příručka pro učitele tělesné výchovy, tj. jako návod na výuku kickboxu v rámci úpolu ve školní tělesné výchově. Na konci práce si tato cvičení ověříme u žáků druhého stupně základní školy. Po předvedení ukázkové hodiny získáme od žáků zpětnou vazbu skrz dotazníky, kde se zaměříme na názor žáků. Budeme zkoumat spokojenost žáků s tímto typem vyučovací jednotky, dále se zaměříme na zjištění projeveného zájmu o tento sport a možnému dalšímu zájmu o hodiny kickboxu v tělesné výchově. |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
This bachelor thesis focuses on the incorporation of kickboxing elements in school physical education. In the theoretical part, the history of kickboxing in the world and then in the Czech Republic is discussed, then the basic disciplines and categories that are in kickboxing are explained. Among other things, this work explains what martial arts are and how important their inclusion in school physical education is. The practical part contains selected games and basic techniques and punches from kickboxing that could be started to be used in school physical education. One could use these exercises as a guide for physical education teachers to teach kickboxing as part of a school physical education curriculum. At the end of this thesis we will verify these exercises with second grade primary school students. After the demonstration lesson, we will get feedback from the pupils through questionnaires, where we will focus on the pupils' opinion. We will investigate the pupils' satisfaction with this type of lesson unit, and we will also focus on finding out the interest shown in this sport and possible further interest in kickboxing lessons in physical education. |