Obtíže žáků a pedagogů v období povinné distanční výuky
| Název práce v češtině: | Obtíže žáků a pedagogů v období povinné distanční výuky |
|---|---|
| Název v anglickém jazyce: | Difficulties of pupils and teachers in the period of compulsory distance education |
| Klíčová slova: | covid, distanční výuka, obtíže, škola, výchova |
| Klíčová slova anglicky: | covid, distance teaching, difficulty, school, education, |
| Akademický rok vypsání: | 2022/2023 |
| Typ práce: | diplomová práce |
| Jazyk práce: | čeština |
| Ústav: | Katedra pedagogiky (41-KPG) |
| Vedoucí / školitel: | PhDr. Ivo Syřiště, Ph.D. |
| Řešitel: | skrytý - zadáno vedoucím/školitelem, čeká na schválení garantem |
| Datum přihlášení: | 27.02.2023 |
| Datum zadání: | 27.02.2023 |
| Datum a čas obhajoby: | 18.05.2023 12:00 |
| Místo konání obhajoby: | M. Rettigové 4, Praha 1, R208, 208, 2. patro, vlevo |
| Datum odevzdání elektronické podoby: | 31.03.2023 |
| Datum proběhlé obhajoby: | 18.05.2023 |
| Předmět: | Obhajoba diplomové práce (OSZD105PG) |
| Oponenti: | PhDr. Miroslava Kovaříková, Ph.D. |
| Zásady pro vypracování |
| Pro naplnění cíle diplomové práce bude využito kvalitativního výzkumu a pro sběr dat bude zvoleno kvalitativní dotazování, a to ve formě nestrukturovaného rozhovoru s otevřenými otázkami. Všichni dotazovaní respondenti byli a jsou účastníky online výuky a do této skupiny se řadí žáci jedné základní školy jejich pedagogové. Předmětem kvalitativního výzkumu budou poznatky a zkušenosti účastníků povinného distančního vzdělávání, jejich analýza a komparace. Získaná data budou kódována a kategorizována za účelem získání výsledků výzkumu. Oblasti výzkumu se budou soustředit na výukové obtíže účastníků při distanční výuky, na jejich prožitky s distanční výukou, na metody práce a jejich změny a na přínos distančního vzdělávání v době pandemie covid-19. |
| Seznam odborné literatury |
| Seznam odborné literatury (APA, abecední seznam podle autorů)
ČÁP, Jan a Jiří MAREŠ. Psychologie pro učitele. Vyd. 2. Praha: Portál, 2007. ISBN ISBN978-80-7367- 273-7. BENDL, Stanislav. Vychovatelství: učebnice teoretických základů oboru. Praha: Grada, 2015. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-4248-9. BENDL, Stanislav. Základy sociální pedagogiky. V Praze: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2016. ISBN 978-80-7290-881-3. BROM, C., GREGER, D., HANNEMANN, T., STRAKOVÁ, J., ŠVAŘÍČEK, R., & LUKAVSKÝ, J. Rodiče v roli pedagogů. Předběžné výsledky dotazníkového šetření Vzdělávání doma. 2020. Výzkumná zpráva. Dostupné z https://www.mff.cuni.cz/cs/verejnost/anketa-jaro-2020/setreni- vzdelavanidomaver200414.pdf Česko.Digital. www.ucimeonline.cz [online]. 2020 [cit. 2021-03-01]. Dostupné z: https://www.ucimeonline.cz/ EDUin. Učit Online – Rozcestník pro online výuku. [online]. 2020 [cit. 2021-03-01]. Dostupné z: https://www.eduin.cz/ucit-online/ HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: Základní metody a aplikace. Čtvrté, přepracované a rozšířené vydání. Praha: Portál, 2016. ISBN 978-80-262-0982-9. FROMBERGEROVÁ, Anna. Distanční vzdělávání v době pandemie pohledem čtyř účastníků vzdělávacího procesu. Pedagogická orientace. 2020, 30(2), 221-230. ISSN 1805-9511. JEDLIČKA, Richard, Jaroslav KOŤA a Jan SLAVÍK. Pedagogická psychologie pro učitele: Psychologie ve výchově a vzdělávání. Praha: Grada Publishing, 2018. ISBN 978-80-271-0586-1. |
| Předběžná náplň práce |
| Cíle práce
Cílem diplomové práce je vyhledat, analyzovat a komparovat informace, poznatky a zkušenosti účastníků distančního vzdělávaní probíhající online formou. Teoretická část (hlavní teze a tematické okruhy) Teoretická část diplomové práce bude rozdělena do několika tematických celků tak, aby jednotlivé celky korespondovaly se základním tématem práce a s jejím cílem. Zároveň jednotlivé části práce budou zvoleny tak, aby na ně navazovala část empirická. Kapitoly teoretické části budou věnovány těmto obecným tématům: výchova, vzdělávání a jeho formy, metody a formy výuky, způsoby hodnocení žáka, kázeň a kázeňská opatření. Obecná témata budou doplněna a rozšířena o tyto konkrétní náměty: distanční forma vzdělávání, metody při online vyučování, časté výchovné a vzdělávací obtíže z pohledu žáků, rodičů a školy. |
| Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
| Theoretical part (main theses and thematic areas) The theoretical part of the diploma thesis will be divided into several thematic units so that so that the individual units correspond with the basic topic of the work and its goal. At the same time, the individual parts of the work will be chosen so that they are followed by the empirical part. The chapters of the theoretical part will be devoted to the following general topics: upbringing, education and its forms, methods and forms of teaching, methods of student assessment, discipline and disciplinary measures. General topics will be supplemented and expanded with the following specific topics: distance form of education, online teaching methods, frequent educational and educational difficulties from the perspective of pupils, parents and the school. |
- zadáno vedoucím/školitelem, čeká na schválení garantem