Reflexe nepřímé pedagogické činnosti pedagogických pracovníků a její význam pro vlastní vyučovací proces
Název práce v češtině: | Reflexe nepřímé pedagogické činnosti pedagogických pracovníků a její význam pro vlastní vyučovací proces |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Reflection on indirect pedagogical activity of teaching staff and its importance for the teaching process |
Klíčová slova: | Přímá a nepřímá pedagogická činnost, vyučovací proces, plánování, pedagogický pracovník – učitel a asistent pedagoga |
Klíčová slova anglicky: | Direct and indirect pedagogical activity, teaching process, planning, teaching staff - teacher and pedagogue's assistant |
Akademický rok vypsání: | 2021/2022 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra andragogiky a managementu vzdělávání (41-KAMV) |
Vedoucí / školitel: | Mgr. Irena Trojanová, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 03.11.2021 |
Datum zadání: | 30.06.2022 |
Datum a čas obhajoby: | 06.09.2023 08:00 |
Místo konání obhajoby: | Myslíkova 7, Praha 1, M006, velká posluchárna |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 10.07.2023 |
Datum proběhlé obhajoby: | 06.09.2023 |
Předmět: | Obhajoba bakalářské práce (SMG) (OSZD004SM) |
Oponenti: | PhDr. Roman Liška, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Bakalářská práce bude zpracována v souladu s aktuálně platným zněním Opatření děkana č. 38/2020 „O podrobnostech pro závěrečné práce“. |
Seznam odborné literatury |
BĚLOHLÁVEK, F., 2017. Jak vést rozhovory s podřízenými pracovníky. Výběrové, hodnotící, obtížné a rozvojové pohovory. 2. rozš. vydání. Praha: Grada Publishing, a.s. ISBN 978-80-271-0433-8 (print).
GAVORA, P., 2010. Úvod do pedagogického výzkumu. 2., rozš. české vydání. Brno: Paido. ISBN 978-80-7315. HRUBÁ, J. a M. CHVÁL eds., 2019. Na cestě ke kvalitní škole. Praha: : Wolters Kluwer ČR. ISBN 978-80-7598-392-3 (brož.). CHVÁL, M., 2018. Na naší škole nám záleží. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-1321-5. TROJANOVÁ, I., 2014. Ředitel a střední management školy. Praha: Portál, s.r.o. ISBN 978-80-262-0591-3. TROJANOVÁ, I., 2017. Vedení lidí ve školách a školských zařízeních. 2. vyd. Praha: Wolters Kluwer ČR. ISBN 978-80-7552-842-1 (brož.). VEBER, J. et al., 2011. Management – základy, moderní manažerské přístupy, výkonnost a prosperita. 2. vyd. Praha: Management Press. ISBN 978-80-7261-200-0. |
Předběžná náplň práce |
Bakalářská práce se zabývá tématem nepřímé pedagogické činnosti pedagogických pracovníků v základní škole v kontextu vlastní vyučovací práce. Zjišťuje, kolik času zabírá, jaké druhy činností zahrnuje a jaký má dopad na vyučovací proces. Zabývá se také tím, co považují pedagogové v rámci nepřímé pedagogické činnosti za důležité pro svoji práci a co je důležité pro chod školy. V empirické části zrealizuji dotazníkové šetření na základních školách a vytvořím soubor činností nepřímé pedagogické činnosti, porovnám, kolik času zabírá a jaký má vliv na vyučovací proces.
Cíl práce: Zanalyzovat činnosti, které se řadí mezi nepřímou pedagogickou činnost pedagogů na základní škole, zjistit, jaký mají dopad do vlastní vyučovací činnosti a jak se promítají do volného času pedagogů. Výzkumné otázky nebo hypotézy či výzkumné předpoklady - dle cíle práce a charakteru výzkumu: 1. Jaké nepřímé pedagogické činnosti se pedagogové nejčastěji věnují? 2. Co vše z nepřímé pedagogické činnosti má pozitivní dopad do vlastní vyučovací činnosti? 3. Co z nepřímé pedagogické činnosti je důležité pro pedagoga? 4. Co z nepřímé pedagogické činnosti je důležité pro školu? 5. Kolik volného času (nad rámec pracovní doby) věnují pedagogové nepřímé pedagogické činnosti? Metody výzkumu: dotazníkové šetření Návrh osnovy: 1. Obecný výklad pojmů podle platné legislativy - přímá a nepřímá pedagogická činnost, vyučovací proces, pedagogický pracovník 2. Teoretický rozbor řešené problematiky v prostředí základní školy 3. Empirický rozbor - metodologie realizovaného výzkumu 4. Výzkumná část: a) dotazníkové šetření b) analýza nashromážděných dat 5. Závěry výzkumu |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
The bachelor’s thesis topic is indirect pedagogical activity of teaching staff in primary school in the context of teaching activities. It seeks to find out how much time and effort indirect pedagogical activity takes and what is the impact on the teaching process. It also deals with what teachers consider important in indirect pedagogical activity for their own work and for school operations. In the empirical part I will undertake questionnaires at schools and I will create a collection of activities of indirect pedagogical work and time estimates of how long the work takes and what their impact on pedagogical work is. |