Analýza námětů na experimentální činnost v učebnicích chemie pro ZŠ
Název práce v češtině: | Analýza námětů na experimentální činnost v učebnicích chemie pro ZŠ |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Analysis of experimental activities in chemistry textbooks for primary schools |
Klíčová slova: | Experimentální činnost, analýza učebnic chemie, nižší sekundární vzdělávání, výuka chemie, aktivita žáka |
Klíčová slova anglicky: | Experimental activity, analysis of chemistry textbooks, lower-secondary education, chemistry teaching, student activity |
Akademický rok vypsání: | 2022/2023 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra chemie a didaktiky chemie (41-KCHDCH) |
Vedoucí / školitel: | doc. PhDr. Martin Rusek, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno vedoucím/školitelem, čeká na schválení garantem |
Datum přihlášení: | 16.02.2023 |
Datum zadání: | 16.02.2023 |
Datum a čas obhajoby: | 15.09.2023 00:00 |
Místo konání obhajoby: | M. Rettigové 4, Praha 1, R201, 201, seminární místnost chemie, 2. patro, vpravo |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 07.07.2023 |
Datum proběhlé obhajoby: | 15.09.2023 |
Předmět: | Obhajoba diplomové práce (OSZD105CH) |
Oponenti: | prof. RNDr. Pavel Beneš, CSc. |
Zásady pro vypracování |
Studentka zanalyzuje náměty na experimentální aktivity v učebnicích chemie pro ZŠ z hlediska: typu aktivity, zařazení do fází vyučovacího procesu, kognitivní náročnosti, případně povahy badatelské aktivity. |
Seznam odborné literatury |
Ferreira, S., & Morais, A. M. (2014). Conceptual Demand of Practical Work in Science Curricula: A Methodological Approach. Research in Science Education, 44(1), 53-80. https://doi.org/10.1007/s11165-013-9377-7
Halawa, S., Hsu, Y.-S., & Zhang, W.-X. (2022). Analysis of physics textbooks through the lens of inquiry practices. The Asia-Pacific Education Researcher, 1-10. https://doi.org/10.1007/s40299-022-00671-4 Průcha, J. (1989). Teorie, tvorba a hodnocení učebnic [Theory, development and analysis of textbooks]. ÚÚVPP. Vojíř, K. (2021). Učebnice chemie pro základní školy: využívání a analýza vybraných strukturních komponentů [Doktorská práce, Univerzita Karlova, Přírodovědecká fakulta]. Praha. Vojíř, K., & Rusek, M. (2019). Science education textbook research trends: a systematic literature review. International Journal of Science Education, 41(11), 1496-1516. https://doi.org/10.1080/09500693.2019.1613584 Vojíř, K., & Rusek, M. (2022). Opportunities for learning: Analysis of Czech lower-secondary chemistry textbook tasks. Acta Chimica Slovenica, 69(2), 359-370. https://doi.org/10.17344/acsi.2021.7245 Vojíř, K., & Rusek, M. (2021). Preferred Chemistry Curriculum Perspective: Teachers’ Perception of Lower-Secondary School Textbooks. Journal of Baltic Science Education, 20(2), 316-331. https://doi.org/10.33225/jbse/21.20.00 |