Výzkum materiálních didaktických prostředků používaných ve výuce chemie na základních školách v České republice
Název práce v češtině: | Výzkum materiálních didaktických prostředků používaných ve výuce chemie na základních školách v České republice |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Research on material didactic tools used in teaching chemistry at lower-secondary schools in Czechia |
Klíčová slova: | výuka chemie, materiální didaktické prostředky, učební pomůcky, didaktická technika, učebnice, strukturní komponenty učebnice |
Klíčová slova anglicky: | teaching chemistry, material didactic tools, instructional tools, didactic technology, textbooks, structural components of textbook |
Akademický rok vypsání: | 2022/2023 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra chemie a didaktiky chemie (41-KCHDCH) |
Vedoucí / školitel: | doc. PhDr. Martin Rusek, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 24.10.2023 |
Datum zadání: | 24.10.2023 |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 08.04.2024 |
Datum a čas obhajoby: | 23.05.2024 10:00 |
Místo konání obhajoby: | R206A, 206A, laboratoř didaktiky chemie, 2. patro, vpravo v uzavřené chodbě |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 09.04.2024 |
Datum proběhlé obhajoby: | 23.05.2024 |
Předmět: | Obhajoba bakalářské práce (OSZD104CH) |
Oponenti: | Mgr. Lucie Hamerská |
Zásady pro vypracování |
Práce bude obsahovat výsledky pozorování desítek vyučovacích hodin. Pozornost byla věnována především druhým učebních pomůcek využívaných ve výuce včetně rozsahu a způsobu jejich využití. |
Seznam odborné literatury |
Dostál, J. (2008). Učební pomůcky a zásada názornosti. Votobia Olomouc.
Pachmann, E., & Hofmann, V. (1981). Obecná didaktika chemie. SPN. Průcha, J., Walterová, E., & Mareš, J. (2009). Pedagogický slovník (6 ed.). Portál. Průcha, J. (1989). Teorie, tvorba a hodnocení učebnic: studijní příručka [Theory, creation and evaluation of textbooks: a study handbook]. ÚÚVPP. |
Předběžná náplň práce |
Studenti na souvislých praxíxh již několik semestrů odevzdávají mj. i výsledky svého pozorování vyučovacích hodin chemie. K nim byl využit hospitační arch umožňující záznam parametrů jako reálný začátek vyučovací hodiny, hlavní využité metody výuky a práce s pomůckymi (délka a účel využití). Student/ka tak bude pracovat s již získanými daty, které bude analyzovat a zpracuje základní výsledky z pozorování. |