Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 381)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Výzkum materiálních didaktických prostředků používaných ve výuce chemie na základních školách v České republice
Název práce v češtině: Výzkum materiálních didaktických prostředků používaných ve výuce chemie na základních školách v České republice
Název v anglickém jazyce: Research on material didactic tools used in teaching chemistry at lower-secondary schools in Czechia
Klíčová slova: výuka chemie, materiální didaktické prostředky, učební pomůcky, didaktická technika, učebnice, strukturní komponenty učebnice
Klíčová slova anglicky: teaching chemistry, material didactic tools, instructional tools, didactic technology, textbooks, structural components of textbook
Akademický rok vypsání: 2022/2023
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra chemie a didaktiky chemie (41-KCHDCH)
Vedoucí / školitel: doc. PhDr. Martin Rusek, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 24.10.2023
Datum zadání: 24.10.2023
Datum potvrzení stud. oddělením: 08.04.2024
Datum a čas obhajoby: 23.05.2024 10:00
Místo konání obhajoby: R206A, 206A, laboratoř didaktiky chemie, 2. patro, vpravo v uzavřené chodbě
Datum odevzdání elektronické podoby:09.04.2024
Datum proběhlé obhajoby: 23.05.2024
Předmět: Obhajoba bakalářské práce (OSZD104CH)
Oponenti: Mgr. Lucie Hamerská
 
 
 
Zásady pro vypracování
Práce bude obsahovat výsledky pozorování desítek vyučovacích hodin. Pozornost byla věnována především druhým učebních pomůcek využívaných ve výuce včetně rozsahu a způsobu jejich využití.
Seznam odborné literatury
Dostál, J. (2008). Učební pomůcky a zásada názornosti. Votobia Olomouc.
Pachmann, E., & Hofmann, V. (1981). Obecná didaktika chemie. SPN.
Průcha, J., Walterová, E., & Mareš, J. (2009). Pedagogický slovník (6 ed.). Portál.
Průcha, J. (1989). Teorie, tvorba a hodnocení učebnic: studijní příručka [Theory, creation and evaluation of textbooks: a study handbook]. ÚÚVPP.
Předběžná náplň práce
Studenti na souvislých praxíxh již několik semestrů odevzdávají mj. i výsledky svého pozorování vyučovacích hodin chemie. K nim byl využit hospitační arch umožňující záznam parametrů jako reálný začátek vyučovací hodiny, hlavní využité metody výuky a práce s pomůckymi (délka a účel využití). Student/ka tak bude pracovat s již získanými daty, které bude analyzovat a zpracuje základní výsledky z pozorování.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK