Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 390)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Možnosti výuky atletiky na školách bez atletického zařízení
Název práce v češtině: Možnosti výuky atletiky na školách bez atletického zařízení
Název v anglickém jazyce: Opportunities to teach athletics at schools without athletics facilities
Klíčová slova: atletický stadion, atletické zařízení, didaktika atletiky, tělesná výchova, výuka, zásobník cviků
Klíčová slova anglicky: athletics stadium, athletics facilities, didactics of athletics, physical education, teaching, collection of exercises
Akademický rok vypsání: 2022/2023
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra tělesné výchovy (41-KTV)
Vedoucí / školitel: PhDr. PaedDr. Ladislav Kašpar, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem, čeká na schválení garantem
Datum přihlášení: 10.02.2023
Datum zadání: 10.07.2023
Datum a čas obhajoby: 08.09.2023 00:00
Místo konání obhajoby: Kralovická 915, Brandýs nad Labem, B001, B 001
Datum odevzdání elektronické podoby:10.07.2023
Datum proběhlé obhajoby: 08.09.2023
Předmět: Obhajoba diplomové práce (OSZD105TV)
Oponenti: prof. PhDr. Jiří Suchý, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
1.Předložit osnovu kvalif. práce
2.Předložit vybranou literaturu a ostatní zdroje
3.Vypracovat podrobný konspekt
4.Vznikající text pravidelně konzultovat
5.Rukopis práce předložit ke kontrole nejpozději měsíc před oficiálním odevzdáním
Seznam odborné literatury


KAPLAN, Aleš a Natálie VÁLKOVÁ. Atletika pro děti a jejich rodiče, učitele a trenéry. Praha: Olympia, 2009. Atletika. ISBN 978-80-7376-156-1.

VINDUŠKOVÁ, Jitka. Abeceda atletického trenéra. Praha: Olympia, 2003. Atletika. ISBN 80-7033-770-2.

HRABINEC, Jiří. Tělesná výchova na 2. stupni základní školy. Praha: Univerzita Karlova, nakladatelství Karolinum, 2017. ISBN 978-80-246-3625-2.

VINDUŠKOVÁ, Jitka, Aleš KAPLAN, Taťána METELKOVÁ a Miroslav LIBRA. Atletika. [1. vyd.]. Praha: Svoboda, 1998. ISBN 80-205-0577-6.

JEŘÁBEK, Petr. Atletická příprava - děti a dorost. 1. vyd. Praha: Grada, 2008. ISBN 978-80-247-0797-6

KIRCHNER, Glenn. Physical education for elementary school children. Fifth Edition. United States: Dubuque, Iowa: W.C. Brown, 1981. ISBN 0697071758.

MACKENZIE, Brian. Training Programs. BrianMac Sports Coach [online]. UK, 2001. Dostupné z: https://www.brianmac.co.uk/trainprog.htm

SOBARNA, Akhmad; HAMBALI, Sumbara; SUTISWO, Sutiswo et al. The influence learning used running ABC on the sprint capabilities. Jurnal Konseling dan Pendidikan [online]. 2020, 4. ISSN 2337-6880. Dostupné z: doi: https://doi.org/10.29210/142100

DOBER, Rolf. Laufen, Springen, Werfen - Leichtathletik. Sportpäd@gogik - online [online]. Wiesbaden, 1996–2022. Dostupné z: http://www.sportpaedagogik-online.de/leichtathletik1.html
Předběžná náplň práce
Práce má za cíl vytvořit zásobník atletických cvičení, která mohou být použita pro výuku atletických disciplín v TV na ZŠ při nemožnosti využití atletického zařízení (areálu s doskočišti, odhodišti, ale i samotným náčiním). Zásobník bude tvořen jednak z nejčastějších odpovědí z dotazníkového šetření, na které budou odpovídat učitelé TV z pražských základních škol, které nemají pro výuku k dispozici atletické zařízení, druhak výběrem cviků z odborné literatury.

Vedlejší cíle jsou:

– zjistit, jaká cvičení jsou pro výuku jednotlivých disciplín v těchto podmínkách nejpoužívanější;

– zjistit, jaké prostředí k výuce jednotlivých disciplín v těchto podmínkách učitelé využívají a jaké mají k dispozici;

– zjistit dostupnost pomůcek k výuce atletiky na školách;

– zjistit vzájemné vztahy mezi faktory, které mohou ovlivňovat výuku (délka praxe učitele, dostupnost pomůcek, prostředí, sportovní preference učitele);

– zjistit případné důvody, proč učitelé nevyučují atletiku v plném rozsahu vzdělávacího programu.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The aim of the work is to create a collection of athletic exercises that can be used for teaching athletics disciplines in P.E. at primary schools when it is not possible to use the athletics facilities (the area with the jumps, the throwing area, but also the equipment itself). The collection will be composed of the most frequent answers from the questionnaire survey, which will be answered by P.E. teachers from Prague primary schools that do not have athletics equipment available for teaching, and a selection of exercises from professional literature.

Secondary objectives are:

– To find out what exercises are most used for teaching particular disciplines in these conditions;

– to find out what locations teachers use and have available for teaching each discipline in these conditions;

– to determine the availability of equipment for teaching athletics in schools;

– identify the interrelationships between factors that may influence teaching (teacher's length of experience, availability of aids, location, teacher's sporting preferences);

– identify possible reasons why teachers do not teach athletics to the full extent of the curriculum.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK