Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 381)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Volba studia uměleckého řemesla
Název práce v češtině: Volba studia uměleckého řemesla
Název v anglickém jazyce: Choosing to study an artistic craft
Klíčová slova: motivace, umělecké řemeslo, zlatnictví/klenotnictví, výzkumná sonda v kvalitativní metodologii
Klíčová slova anglicky: motivation, arts and crafts, jewellery/glassmaking, research probe in qualitative methodology
Akademický rok vypsání: 2022/2023
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra výtvarné výchovy (41-KVV)
Vedoucí / školitel: Mgr. Helena Kafková, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem, čeká na schválení garantem
Datum přihlášení: 31.01.2023
Datum zadání: 31.01.2023
Datum a čas obhajoby: 06.09.2023 09:00
Místo konání obhajoby: M. Rettigové 4, Praha 1, R325A, 325A, posluchárna VV, 3. patro, vlevo, zadní trakt
Datum odevzdání elektronické podoby:10.07.2023
Datum proběhlé obhajoby: 06.09.2023
Předmět: Obhajoba bakalářské práce (OSZD004)
Oponenti: doc. MgA. Michal Sedlák, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Postupujte od terénní sondy k teoretickému studiu a pak znovu v tom samém pořadí, dokud Vám nevykrystalizují teze o tom, co je pro Vaše respondenty důležité při volbě studia zlatnického řemesla. V teoretické části práce se snažte postihnout faktory, které hypoteticky k rozhodnutí studovat zlatnictví mohou přispívat, nebo mu naopak bránit. Tyto faktory se snažte komentovat také ve výzkumné části práce. Konzultujte práci v určených termínech se školitelkou.
Seznam odborné literatury
BLAŽEK, Timotej. Vybrané kapitoly z dějin šperku. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouc, 2015. ISBN 978-80-244-4623-3.
HAZUKOVÁ, Helena a Pavel ŠAMŠULA. Didaktika výtvarné výchovy I. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2005, 129 s. ISBN 80-7290-237-7.
3–4/2017
HLAĎO, Petr. Rozhodování žáků absolventských ročníků základních škol o další vzdělávacía profesní dráze: analýza na základě dotazníkového šetření a ohniskových skupin. Brno:Mendelova univerzita v Brně, 2013. ISBN 978-80-7375-874-5.
SUCHAN, Ondřej a Helena KAFKOVÁ. Řemeslo: marginalizovaný potenciál všeobecného vzdělávání. Výtvarná výchova: časopis pro výtvarnou a obecně estetickou výchovu školní a mimoškolní. Praha: Nakladatelství Karolinum, 2017, (57) 2017(3–4), 30-46. ISSN 1210-3691.
ŠVAŘÍČEK, Roman a Klára ŠEĎOVÁ. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Vyd. 2. Praha: Portál, 2014. ISBN 978-80-262-0644-6.
Předběžná náplň práce
Tato práce se zabývá motivací ke studiu uměleckých řemesel, specificky zlatnického oboru. Studentka se v teoretické práci bude zabývat:

- Problematikou profesního rozhodování a motivace ke studiu řemesla
- Vývojem výtvarného projevu u dospívajících
- Pojmem řemesla
- Vývojem šperkařství

V praktické části studentka zpracuje kratší výzkumnou sondu, a to skrze rozhovory s učni oboru zlatník-klenotník, mistry/učiteli zlatnického oboru, případně také reflexí svých vlastních někdejších motivů ke studiu. Provede analýzu a interpretaci dat s ohledem na výzkumnou otázku, bude se zabývat tím, co je pro respondenty rozhodující při volbě studia zlatnického řemesla.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
This paper examines the motivation to study arts and crafts, specifically goldsmithing. In the theoretical work the student will deal with:

- Issues of career decision making and motivation to study a craft
- The development of artistic expression in adolescents
- The concept of craft
- The development of jewellery making

In the practical part, the student will elaborate a shorter research probe through interviews with apprentices of the goldsmith-jeweler trade, masters/teachers of the goldsmith trade, or by reflecting on her own former motives for studying. It will analyse and interpret the data in relation to the research question, exploring what is critical to the respondents' choice to study the goldsmith's craft.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK