Mezigenerační vztahy a spolupráce v pedagogickém sboru a jejich vliv na vzdělávání.
Název práce v češtině: | Mezigenerační vztahy a spolupráce v pedagogickém sboru a jejich vliv na vzdělávání. |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Intergenerational Relations and Cooperation in the Teaching Staff and Their Influence on Education. |
Klíčová slova: | pedagog, generace, sbor, soužití, škola, žák, vzdělávání, vliv |
Klíčová slova anglicky: | teacher, generation, coexistence, teaching staff, school, pupil, education, influence |
Akademický rok vypsání: | 2022/2023 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra pedagogiky (41-KPG) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Miroslava Kovaříková, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 03.01.2023 |
Datum zadání: | 04.01.2023 |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 11.04.2024 |
Datum a čas obhajoby: | 22.05.2024 09:00 |
Místo konání obhajoby: | M. Rettigové 4, Praha 1, R218, 218, 2. patro, vlevo, zadní trakt |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 12.04.2024 |
Datum proběhlé obhajoby: | 22.05.2024 |
Předmět: | Obhajoba diplomové práce (OSZD105VZ) |
Oponenti: | PhDr. Magdalena Richterová, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Literární rešerše zvolení problematiky
Úvod - zdůvodnění výběru tématu Teoretická část Vymezení základní terminologie Generace, generační soužití, pedagogický sbor. Začínající učitel, optimální střední délka pedagogické praxe, učitel s dlouholetou praxí. Uvádějící učitel, mentoring ,vzájemné hospitace (náslechové hodiny), návštěvy jiných škol, sdílení, oborová a mezioborová spolupráce. Praktická část Výzkumné šetření - kvantitativní šetření metodou dotazníku. Prezentace výsledků Ověření hypotéz a výzkumných otázek Výstup pro pedagogickou praxi - návrh konkrétních doporučení pro sledovanou školu. Závěr |
Seznam odborné literatury |
GAVORA,P. Úvod do pedagogického výzkumu. Paido,2010
PRŮCHA,J. Učitel - současné poznatky o profesi. Praha: Portál, 2002 BEDNÁŘ, V. a kolektiv Sociální vztahy v organizaci a jejich management. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4211-3. ČAPEK, R. Třídní klima a školní klima. Vyd.1. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247- 2742-4. DEVITO, J. A. Základy mezilidské komunikace. Vyd.6. Praha: Grada, 2008. ISBN 978-80- 247-2018-0. KŘIVOHLAVÝ, J. Konflikty mezi lidmi. Vyd. 2. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367- 407-6. KRATZ, H., J. Mobbing: jak ho rozpoznat a jak mu čelit. Praha: Management Press, 2005. ISBN 80-7261-127-5. |
Předběžná náplň práce |
Cílem práce je zmapování vícegeneračního soužití v pedagogickém sboru vybrané základní školy a jeho vliv na vzdělávání. Návrh opatření pro vybranou školu pro zlepšení klimatu ve škole.
Výzkumné šetření - kvantitativní šetření metodou dotazníku. Výstupem práce je návrh opatření, které by mohlo pomoct zlepšit klima pedagogického sboru. |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
The aim of the work is to map multigenerational coexistence in the teaching staff of a selected elementary school and its influence on education. Proposal of measures for the selected school to improve the school climate.
Research investigation - quantitative investigation using the questionnaire method. The output of the work is a proposal for measures that could help improve the climate of the teaching staff. |