Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 384)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Mezigenerační vztahy a spolupráce v pedagogickém sboru a jejich vliv na vzdělávání.
Název práce v češtině: Mezigenerační vztahy a spolupráce v pedagogickém sboru a jejich vliv na vzdělávání.
Název v anglickém jazyce: Intergenerational Relations and Cooperation in the Teaching Staff and Their Influence on Education.
Klíčová slova: pedagog, generace, sbor, soužití, škola, žák, vzdělávání, vliv
Klíčová slova anglicky: teacher, generation, coexistence, teaching staff, school, pupil, education, influence
Akademický rok vypsání: 2022/2023
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra pedagogiky (41-KPG)
Vedoucí / školitel: PhDr. Miroslava Kovaříková, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 03.01.2023
Datum zadání: 04.01.2023
Datum potvrzení stud. oddělením: 11.04.2024
Datum a čas obhajoby: 22.05.2024 09:00
Místo konání obhajoby: M. Rettigové 4, Praha 1, R218, 218, 2. patro, vlevo, zadní trakt
Datum odevzdání elektronické podoby:12.04.2024
Datum proběhlé obhajoby: 22.05.2024
Předmět: Obhajoba diplomové práce (OSZD105VZ)
Oponenti: PhDr. Magdalena Richterová, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Literární rešerše zvolení problematiky
Úvod - zdůvodnění výběru tématu
Teoretická část
Vymezení základní terminologie
Generace, generační soužití, pedagogický sbor.
Začínající učitel, optimální střední délka pedagogické praxe, učitel s dlouholetou praxí.
Uvádějící učitel, mentoring ,vzájemné hospitace (náslechové hodiny), návštěvy jiných škol, sdílení, oborová a mezioborová spolupráce.
Praktická část
Výzkumné šetření - kvantitativní šetření metodou dotazníku.
Prezentace výsledků
Ověření hypotéz a výzkumných otázek
Výstup pro pedagogickou praxi - návrh konkrétních doporučení pro sledovanou školu.
Závěr
Seznam odborné literatury
GAVORA,P. Úvod do pedagogického výzkumu. Paido,2010
PRŮCHA,J. Učitel - současné poznatky o profesi. Praha: Portál, 2002
BEDNÁŘ, V. a kolektiv Sociální vztahy v organizaci a jejich management. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4211-3.
ČAPEK, R. Třídní klima a školní klima. Vyd.1. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247- 2742-4.
DEVITO, J. A. Základy mezilidské komunikace. Vyd.6. Praha: Grada, 2008. ISBN 978-80- 247-2018-0.
KŘIVOHLAVÝ, J. Konflikty mezi lidmi. Vyd. 2. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367- 407-6.
KRATZ, H., J. Mobbing: jak ho rozpoznat a jak mu čelit. Praha: Management Press, 2005. ISBN 80-7261-127-5.
Předběžná náplň práce
Cílem práce je zmapování vícegeneračního soužití v pedagogickém sboru vybrané základní školy a jeho vliv na vzdělávání. Návrh opatření pro vybranou školu pro zlepšení klimatu ve škole.
Výzkumné šetření - kvantitativní šetření metodou dotazníku.
Výstupem práce je návrh opatření, které by mohlo pomoct zlepšit klima pedagogického sboru.



Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The aim of the work is to map multigenerational coexistence in the teaching staff of a selected elementary school and its influence on education. Proposal of measures for the selected school to improve the school climate.
Research investigation - quantitative investigation using the questionnaire method.
The output of the work is a proposal for measures that could help improve the climate of the teaching staff.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK