Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 385)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Žáci s odlišným mateřským jazykem a jejich zapojení do výuky za pomocí informačních technologií
Název práce v češtině: Žáci s odlišným mateřským jazykem a jejich zapojení do výuky za pomocí informačních technologií
Název v anglickém jazyce: Pupils with different mother tonque and their involvement in teaching
Klíčová slova: Žáci s odlišným mateřským jazykem, žák, odlišnost, kultura, interkulturalismus, 21. století, edukace, pedagog, rozhovor, výzkum, základní škola, moderní doba, evropská dimenze
Klíčová slova anglicky: Pupils with different mother tonque, pupil,difference culture, interculturalism, 21st century,education , educationalist, interview, research, primary school, modern age, European dimension
Akademický rok vypsání: 2022/2023
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra pedagogiky (41-KPG)
Vedoucí / školitel: PhDr. Miroslava Kovaříková, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem, čeká na schválení garantem
Datum přihlášení: 03.01.2023
Datum zadání: 03.01.2023
Datum a čas obhajoby: 08.09.2023 09:00
Místo konání obhajoby: M. Rettigové 4, Praha 1, R218, 218, 2. patro, vlevo, zadní trakt
Datum odevzdání elektronické podoby:10.07.2023
Datum proběhlé obhajoby: 08.09.2023
Předmět: Obhajoba bakalářské práce (OSZD004)
Oponenti: PhDr. Jarmila Mojžíšová, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Literární rešerše problematiky.
Úvod
Zdůvodnění výběru tématu a představení cílů práce.
Teoretická část
Vymezení základní terminologie.
ICT zdroje pro výuku, vymezení a limity.
Praktická část
Metodologie výzkumného šetření.
Kvalitativní šetření, metoda rozhovor, pozorování
Výsledky šetření.
Ověření předpokladů a výzkumných otázek.
Shrnutí
Závěr
Seznam odborné literatury
1. Linhartová, T., & Loudová Stralczynská, B. (2018). Děti s odlišným mateřským jazykem v mateřských školách. Meta –
Společnost pro příležitosti mladých migrantů.
2. Houška, T. (2007). Inkluzívní škola (1st ed.). Tomáš Houška.
3. Jarkovská, L. (2015). Etnická rozmanitost ve škole: stejnost v různosti. Portál.
4. OQvortrup, A., & Qvortrup, L. (2018). Inclusion: Dimensions of inclusion in education. International journal of
inclusive education, 22(7), 803-817. https://doi.org/10.1080/13603116.2017.1412506
5. Štech, S. (2018). Inkluzivní vzdělávání – obtížné zvládání „rozmanitosti“ v praxi. Pedagogická orientace, 28(2),
382-398. https://doi.org/10.5817/PedOr2018-2-382
6. Jarkovská, L., Lišková, K., Obrovská, J., & Souralová, A. (2015). Etnická rozmanitost ve škole: stejnost v
různosti. Portál.
7. Zachová, M. (2016). Sociokulturní handicap žáků-cizinců a profesní příprava učitelů. Univerzita Karlova,
Filozofická fakulta.
8. Krišová, D. (2019). Genderově citlivé vzdělávání jako prostředek k vytváření inkluzivního školního prostředí:
Porovnání situace v České republice, Rakousku a Maďarsku. Sociální pedagogika, 7(2), 32-46.
https://doi.org/10.7441/soced.2019.07.02.02
9. Kurowski, M. (2013). Žák-uprchlík v českém systému vzdělávání: případová studie. Sociální pedagogika, 1(1), 64-76.
10. Brázdilíková, T. (2018). Možnosti zkvalitnění výuky žáků s odlišným mateřským jazykem na 1. stupni ZŠ.
Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta
Předběžná náplň práce
- Nástroje a programy, které lze ve výuce využít
- Používání technologií a jejich přínos.
- Využití technologií v rámci výuky dětí s OMJ
- Jak budou technologie využívány v budoucnu při práci u dětí s OMJ?
Teoretická část
Hlavní teze, tematické okruhy (osnova)
- Rozbor metodických příruček
- Příklady ICT, kterou jsou ve výuce dostupné
- Aktuální využití a zapojování do výuky
- Budoucnost inkluzivního vzdělávání za pomocí ICT
- Prospěšnost technologií
- Licence a dostupnost programů
Empirická část
Charakteristika výzkumného šetření
Metody sběru dat, výzkumný vzorek aj.
- Praktické využití nástrojů při výuce - POZOROVÁNÍ
- Jak se žákům s nástroji pracovalo - ROZHOVORY
- Shrnutí provedených rozhovorů -
Žák s OMJ
- Pohled na užití moderních technologií
- Praktická zkušenost s užitím moderního způsobu výuky (práce s nástrojem)
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
Tools and programs that can be used in teaching
- Use of technologies and their benefits.
- Use of technology in teaching children with OMJ
- How will technologies be used in the future when working with children with OMJ?
The theoretical part
Main theses, thematic areas (outline)
- Analysis of methodological manuals
- Examples of ICT available in teaching
- Current use and involvement in teaching
- The future of inclusive education with the help of ICT
- Benefit of technology
- License and availability of programs
Empirical part
Characteristics of research investigation
Data collection methods, research sample, etc.
- Practical use of tools during teaching - OBSERVATION
- How the pupils worked with the tools - INTERVIEWS
- Summary of interviews conducted -
Pupil with OMJ
- View on the use of modern technologies
- Practical experience with the use of a modern teaching method (working with an instrument
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK