Multimodální analýza digitálního datového storytellingu aneb jak novináři The New York Times vyprávěli o pandemii covidu-19 v letech 2020-2022
Název práce v češtině:
Multimodální analýza digitálního datového storytellingu aneb jak novináři The New York Times vyprávěli o pandemii covidu-19 v letech 2020-2022
Název v anglickém jazyce:
Multimodal Analysis of Digital Data Storytelling: How Journalists of The New York Times Told the Stories of the COVID-19 Pandemic from 2020 to 2022
Klíčová slova:
multimodální datové články, datová žurnalistika, narativní postupy v žurnalistice, angažovanost čtenáře, sociálně sémiotická multimodální analýza, vizualizace dat, slow journalism, longform journalism, pandemie covidu-19, The New York Times
Klíčová slova anglicky:
multimodal data articles, data journalism, narrative techniques in journalism, reader engagement, social semiotic approach to multimodality, data visualization, slow journalism, longform journalism, COVID-19 pandemic, The New York Times
Akademický rok vypsání:
2022/2023
Typ práce:
diplomová práce
Jazyk práce:
čeština
Ústav:
Program Elektronická kultura a semiotika (24-KEKS)
Diplomová práce se zabývá vizuálním sdělováním příběhů a dat v žurnalistické praxi. Vychází z teorie klasické naratologie uplatněné v nefikčních žánrech, ale také z metod multimodální analýzy, kterou aplikuje na konkrétní projekty českých i zahraničních redakcí, které se věnovaly tématu covidu-19 v letech 2020-2022.