Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 384)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Plavecká výuka v oblasti Prahy 5 - Barandov
Název práce v češtině: Plavecká výuka v oblasti Prahy 5 - Barandov
Název v anglickém jazyce: Swimming lessons in the Prague 5 – Barrandov area
Klíčová slova: plavání, význam plavání, historie plavání, plavecká škola, povinná plavecká výuka, výuková metoda, plavecký způsob, výuka, žák, instruktor
Klíčová slova anglicky: swimming, importance of swimming, history of swimming, swimming school, compulsory swimming lesson, teaching method, swimming method, teaching, pupil, instructor
Akademický rok vypsání: 2022/2023
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra tělesné výchovy (41-KTV)
Vedoucí / školitel: PaedDr. Irena Svobodová
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem, čeká na schválení garantem
Datum přihlášení: 21.11.2022
Datum zadání: 21.11.2022
Datum a čas obhajoby: 15.05.2023 00:00
Místo konání obhajoby: M. Rettigové 4, Praha 1, SAL-M, Malý sál, suterén přes dvorek, po schodech u auly
Datum odevzdání elektronické podoby:17.04.2023
Datum proběhlé obhajoby: 15.05.2023
Předmět: Obhajoba bakalářské práce (OSZD004)
Oponenti: PhDr. Petra Fořterová, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Studium odborné literatury - 10/2022
Stanovení metodologie výzkumu - 10/2022
Stanovení hypotéz - 11/2022
Vypracování teoretické části práce - 12/2022
Rozeslání a zpracování ankety - 1/2023
Zpracování praktické části práce - 2/2023
Závěrečná korekce a formulace závěrů práce - 3-4/2023
Seznam odborné literatury
Bělková, T. Didaktika plavecké výuky. Praha: Karolinum, 1994
Čechovská, I. Plavání dětí s rodiči. Praha : Grada Publishing, 2007
Čechovská, I. - Miler, T. Plavání. Praha : Grada Publishing, 2008
Hoch, M. Plavání – teorie a didaktika . Praha : SNP, 1993
Hoch, M. Učte děti plavat. Praha: Olympia, 1991
Miler, T.a kol. Záchranář – Bezpečnost a záchrana u vody. Praha : VZS ČČK 2007
HENDL, J. Úvod do kvalitativního výzkumu. Praha : Karolinum, 1999. 273 s.
LEWIN, G. Slabikář malého plavce. Praha : Olympia, 1980.
POKORNÁ, J. Plavecké začátky. Těl. Vých. Sport Mlád., 2007, 73, 5, s. 19-22.
Články s problematikou plavání a plaveckých sportů v časopise TĚLESNÁ VÝCHOVA A SPORTMLÁDEŽE publikované členy katedry plaveckých sportů UK FTVS Praha
BĚLKOVÁ, T. a kol. Plavání. Zdokonalovací plavecká výuka. Metodické texty pro školní a mimoškolní TV a sport 11-15 žáků. 1. vyd. Praha : NS Svoboda, 1998.
PUŠ, J. a kol. Učební texty pro cvičitele. Praha : APŠ 1996
Helus,Z.,(2004). Dítě v osobnostním pojetí:obrat k dítěti,jako výzva a úkol pro učitel a rodiče. Praha: Portál
BANK, Ladislav, 1991. Plavecký výcvik. Olomouc: Univerzita Palackého. ISBN 80-7067-014-2.
COLWIN, Cecil M., 2002. Breaktrough Swimming. Illinois (USA): Human Kinetics. ISBN 978-0736037778.
DVOŘÁKOVÁ, Hana a Zdeňka ENGELTHALEROVÁ, 2017. Tělesná výchova na 1. stupni základní školy. Praha: Karolinum. ISBN 978-80-246-3308-4.
GIEHRL, Josef a Michael HAHN, 2000. Plavání. České Budějovice: Koop. Průvodce sportem. ISBN 978-80-7232-268-8.
HRABINEC, Jiří, 2017. Tělesná výchova na 2. stupni základní školy. Praha: Karolinum. ISBN 978-80-246-3625-2.
CHRÁSKA, Miroslav, 2007. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada. Pedagogika. ISBN 978-80-247-1369-4.
MAGLISCHO, Ernest W. a Ernest W. MAGLISCHO, c2003. Swimming fastest. Champaign, IL: Human Kinetics. ISBN 0-7360-3180-4.
PEDROLETTI, Michel, 2007. Od šplouchání k plavání. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-205-8
SVOBODOVÁ, Irena, 2018. Plavecká výuka. Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta. ISBN 978-80-7603-121-0. https://futurebooks.cz/books/pedfa_fof_7/?/obalka/
Předběžná náplň práce
Hlavním cílem práce je zmapovat povinnou výuku dětí mladšího školního věku v plaveckých školách v oblasti Praha 5 – Barrandov.
V teoretické části práce seznamuje s významem plavání, s historií plavání, s legislativou plaveckých škol, s plaveckými způsoby vyučovanými v základní povinné plavecké výuce a s metodami výuky.
V praktické části najdeme výsledky šetření úrovně základní povinné plavecké výuky ve vybraných plaveckých školách oblasti Praha 5 – Barrandov. Metodami šetření jsou metoda kvalitativního dotazování – anketa a metoda pozorování. Výsledná data jsou statisticky zpracována a zapsána v tabulkách a pro lepší přehlednost ve výsečových grafech.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The aim of the thesis is to map the compulsory lessons of children of younger school age in the Prague 5 – Barrandov area.
The theoretical part of the thesis introduces the importance of swimming, the history of swimming, the legislation of swimming schools, the swimming methods taught in basic compulsory swimming lesson and the teaching methods.
In the practical part, we will find the results of an investigation of the level of basic compulsory swimming lessons in selected swimming schools in the Prague 5 – Barrandov area. The investigation methods are the method of qualitative questioning – survey and the observation method. The resulting data are statistically processed and entered in tables and, for better clarity, in pie charts.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK