Distanční výuka anglického jazyka na střední škole
Název práce v češtině: | Distanční výuka anglického jazyka na střední škole |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Distance learning of the English languague at secondary school |
Klíčová slova: | Distanční výuka|e-learning|online|anglický jazyk|angličtina|střední škola|didaktika|technologie|pandemie |
Klíčová slova anglicky: | distance learning|e-learning|online|English language|English|secondary school|high school|didactics|technology|pandemic |
Akademický rok vypsání: | 2022/2023 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra pedagogiky (21-KPED) |
Vedoucí / školitel: | Mgr. et Mgr. Martin Skutil, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 16.11.2022 |
Datum zadání: | 16.11.2022 |
Schválení administrátorem: | bylo schváleno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 25.01.2023 |
Datum a čas obhajoby: | 10.06.2024 11:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 06.05.2024 |
Datum proběhlé obhajoby: | 10.06.2024 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | Mgr. Jiří Kropáč, LL.M., Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Předkládaná diplomová práce se zabývá distanční výukou angličtiny na střední škole během protiepidemických opatření v roce 2020 a 2021. Cílem práce je jednak popsat možnosti distanční výuky angličtiny v menší středoškolské skupině 10 – 16 žáků a především pak ověřit úspěšnost jejich aplikace z pohledu žáků. Diplomová práce má dvě části. V teoretické části nejprve charakterizuje žáka z hlediska jeho vývoje a potřeb. Dále vymezuje specifika didaktiky anglického jazyka a následně předkládá možnosti skupinové distanční výuky. Empirická část ověřuje na základě kvalitativního přístupu k výzkumu, které metody distanční výuky byly úspěšné z pohledu žáků. Jako výzkumné metody bude použito polostrukturované interview. Zhruba 6 - 7 participantů bude vybráno tak, aby jejich odpovědi pokryly různé studijní typy žáků. V závěru práce pak nalezneme pohled učitelů na e-learning výuku. Smyslem práce je získat od studentů zpětnou vazbu na proběhlou distanční výuku a tím umožnit učiteli být lépe připraven na výuku online. |
Seznam odborné literatury |
Jedlička, R., Koťa, J., Slavík, J. (2018). Pedagogická psychologie pro učitele: psychologie ve výchově a vzdělávání. Praha: Grada Harmer, J. (2007). The Practice of English Language Teaching. Harlow, Velká Británie: Pearson Education Limited. Hendl, J. (2016). Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. Praha: Portál. Maněnová, M., Wolf, J., Skutil, M., Vítová, J. (2021). Combating the coronavirus pandemie in small schools. [online]. [cit. 5. 11. 2021]. In: https://www.mdpi.com/2071-1050/13/13/7086/htm Petty, G. (2013). Moderní vyučování. Praha: Portál Vágnerová, M., Lysá, L. (2021). Vývojová psychologie:dětství a dospívání. Praha: Nakladatelství Karolinum Zounek, J. (2022). E-learning - jedna z podob učení v moderní společnosti.[online]. [cit. 5. 11. 2022] In: https://digilib.phil.muni.cz/cs/handle/11222.digilib/103575 |