Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 385)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Distanční výuka anglického jazyka na střední škole
Název práce v češtině: Distanční výuka anglického jazyka na střední škole
Název v anglickém jazyce: Distance learning of the English languague at secondary school
Klíčová slova: Distanční výuka|e-learning|online|anglický jazyk|angličtina|střední škola|didaktika|technologie|pandemie
Klíčová slova anglicky: distance learning|e-learning|online|English language|English|secondary school|high school|didactics|technology|pandemic
Akademický rok vypsání: 2022/2023
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra pedagogiky (21-KPED)
Vedoucí / školitel: Mgr. et Mgr. Martin Skutil, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 16.11.2022
Datum zadání: 16.11.2022
Schválení administrátorem: bylo schváleno
Datum potvrzení stud. oddělením: 25.01.2023
Datum a čas obhajoby: 10.06.2024 11:00
Datum odevzdání elektronické podoby:06.05.2024
Datum proběhlé obhajoby: 10.06.2024
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: Mgr. Jiří Kropáč, LL.M., Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Předkládaná diplomová práce se zabývá distanční výukou angličtiny na střední škole během protiepidemických opatření v roce 2020 a 2021. Cílem práce je jednak popsat možnosti distanční výuky angličtiny v menší středoškolské skupině 10 – 16 žáků a především pak ověřit úspěšnost jejich aplikace z pohledu žáků.
Diplomová práce má dvě části. V teoretické části nejprve charakterizuje žáka z hlediska jeho vývoje a potřeb. Dále vymezuje specifika didaktiky anglického jazyka a následně předkládá možnosti skupinové distanční výuky.
Empirická část ověřuje na základě kvalitativního přístupu k výzkumu, které metody distanční výuky byly úspěšné z pohledu žáků. Jako výzkumné metody bude použito polostrukturované interview. Zhruba 6 - 7 participantů bude vybráno tak, aby jejich odpovědi pokryly různé studijní typy žáků. V závěru práce pak nalezneme pohled učitelů na e-learning výuku.
Smyslem práce je získat od studentů zpětnou vazbu na proběhlou distanční výuku a tím umožnit učiteli být lépe připraven na výuku online.
Seznam odborné literatury
Jedlička, R., Koťa, J., Slavík, J. (2018). Pedagogická psychologie pro učitele: psychologie ve výchově a vzdělávání. Praha: Grada
Harmer, J. (2007). The Practice of English Language Teaching. Harlow, Velká Británie: Pearson Education Limited.
Hendl, J. (2016). Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. Praha: Portál.
Maněnová, M., Wolf, J., Skutil, M., Vítová, J. (2021). Combating the coronavirus pandemie in small schools. [online]. [cit. 5. 11. 2021]. In: https://www.mdpi.com/2071-1050/13/13/7086/htm
Petty, G. (2013). Moderní vyučování. Praha: Portál
Vágnerová, M., Lysá, L. (2021). Vývojová psychologie:dětství a dospívání. Praha: Nakladatelství Karolinum
Zounek, J. (2022). E-learning - jedna z podob učení v moderní společnosti.[online]. [cit. 5. 11. 2022] In: https://digilib.phil.muni.cz/cs/handle/11222.digilib/103575
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK