Product placement ve vybraných korejských televizních seriálech
Název práce v češtině: | Product placement ve vybraných korejských televizních seriálech |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Product placement in selected korean dramas |
Klíčová slova: | product placement, k-drama, hallyu, televizní seriál, Jižní Korea |
Klíčová slova anglicky: | product placement, k-drama, hallyu, television series, South Korea |
Akademický rok vypsání: | 2022/2023 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra marketingové komunikace a public relations (23-KMKPR) |
Vedoucí / školitel: | Mgr. Ing. Jana Rosenfeldová, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno vedoucím/školitelem |
Datum přihlášení: | 11.10.2022 |
Datum zadání: | 11.10.2022 |
Datum a čas obhajoby: | 22.06.2023 08:20 |
Místo konání obhajoby: | Hollar, H108, Hollar - místn. č. 108 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 03.05.2023 |
Datum proběhlé obhajoby: | 22.06.2023 |
Oponenti: | doc. PhDr. Denisa Hejlová, Ph.D. |
Seznam odborné literatury |
CHUA, Beng Huat, IWABUCHI, Koichi a BERRY, Chris. East Asian Pop Culture. Hong Kong: Hong Kong University Press, 2008. ISBN 9789622098923.
V knize je analyzována asijská populární kultura. Autoři se zabývají asijskými médii, sbírka esejí pokrývá různá odvětví televize, hudby a populární kultury v Asii. FREY, Petr. Marketingová komunikace: nové trendy 3.0. 3., rozš. vyd. Praha: Management Press, 2011. ISBN 978-80-7261-237-6. Autor se zabývá novými trendy, kombinacemi nových a tradičních metod pro efektivní marketing. Na případových studiích ukazuje guerilla marketing, product placement a mnoho dalších, tvořivých metod k upoutání zákazníků v digitálním věku. HOGARTH, Hyun-key Kim. The Korean Wave: An Asian Reaction to Western-Dominated Globalization. Perspectives on global development and technology. Netherlands: Brill, 2013. 135-151. ISSN 1569-1500. Publikace se věnuje vzestupu korejské kultury, tzv. Hallyu vlně. Vysvětluje původ a vývoj fenoménu a vypisuje znaky, které korejský zábavní průmysl odlišuje od amerického Hollywoodu. PŘIKRYLOVÁ, Jana, JAHODOVÁ, Hana. Moderní marketingová komunikace. Grada, 2010. ISBN 978-80-247-8351-2. V knize jsou teoretické základy moderních způsobů marketingové komunikace, včetně product placementu. Autorky zahrnuly i případové studie a praktická řešení. YOON, Hyunsun. Branded entertainment in Korea. London: Routledge, 2020. ISBN 0-429-55266-1. Kniha se zabývá pojmem branded entertainment, jeho původem a vývojem v Koreji. Zmiňuje se o místních zákonech, etice a kontroverzích značkové zábavy, které značně ovlivňují spojení značek a zábavního průmyslu. |
Předběžná náplň práce |
Tato bakalářská práce se zabývá product placementem ve vybraných jihokorejských televizních seriálech. V teoretické části práce definuje product placement v rámci nástojů marketingové komunikace. Zmíní se o historii product placementu a jeho formách. Dále je charakterizováno k-drama, společně s krátkým úvodem do různých žánrů, do kterých se k-dramata dělí. V praktické části práce se bude analyzovat product placement ve třech vybraných k-dramatech. Bude se jednat o k-dramata různých žánrů, vysílané různými televizními stanicemi. Cílem práce je analýza použití product placementu v k-dramatech v závislosti na žánru a poměření jeho množství s relevancí k ději. |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
This thesis is devoted to product placement in selected South Korean television series. The first part provides a description of product placement as a marketing tool, its brief history as well as some of its used forms. Korean broadcasting laws and regulations are also mentioned for better understanding of the current broadcasting situation in South Korea. The second part of the thesis introduces the wave of South Korean culture also known as hallyu. Korean dramas have a major part in the spread of Korean popular culture, therefore a part of this thesis is devoted to characteristics of k-dramas and factors that differentiate Korean series from wesetrn programmes. The practical part of this work presents a quantitative analysis of product placement in three k-dramas broadcasted by different TV channels. The aim of the thesis is measuring the amount as well as identifying how product placement is used in Korean dramas of various genres |