Komunikace britské královské rodiny v roce 2021 na sociální síti Instagram a její vliv na mínění generace Z
Název práce v češtině: | Komunikace britské královské rodiny v roce 2021 na sociální síti Instagram a její vliv na mínění generace Z |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | The communication of the British Royal family in 2021 on Instagram and its influence on the opinion of the generation Z |
Klíčová slova: | Britská královská rodina, komunikace, sociální sítě, generace Z, Instagram, public relations |
Klíčová slova anglicky: | British Royal Family, communication, social media, generation Z, Instagram, public relations |
Akademický rok vypsání: | 2022/2023 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra marketingové komunikace a public relations (23-KMKPR) |
Vedoucí / školitel: | Nina Ortová, M.A., Ph.D. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 11.10.2022 |
Datum zadání: | 11.10.2022 |
Datum a čas obhajoby: | 20.06.2023 08:20 |
Místo konání obhajoby: | Hollar, H108, Hollar - místn. č. 108 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 02.05.2023 |
Datum proběhlé obhajoby: | 20.06.2023 |
Oponenti: | doc. PhDr. Jan Halada, CSc. |
Seznam odborné literatury |
About. The official website of the Duke & Duchess of Sussex. Retrieved January 24, 2023, from https://sussexroyal.com/about/
Adam, K. The queen and her 15 prime ministers. The Washington Post. https://www.washingtonpost.com/world/interactive/2022/queen-prime-ministers/ Age Range by Generation: Generations defined by name, birth year, and ages in 2023. Beresford Research. https://www.beresfordresearch.com/age-range-by-generation/ Aichner, T., Grünfelder, M., Maurer, O., & Jegeni, D. (2021). Twenty-Five Years of Social Media: A Review of Social Media Applications and Definitions from 1994 to 2019. https://doi.org/10.1089/cyber.2020.0134 Announcement of the death of The Queen. The Royal Family. Retrieved January 24, 2023, from https://www.royal.uk/announcement-death-queen Bartoňová, K. (2018). Panovnice Alžběta II. jako symbol britské národní identity v letech 1997-2017 [Bakalářská práce, Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Institut mezinárodních studií, Katedra evropských studií]. https://dspace.cuni.cz/bitstream/handle/20.500.11956/101071/130240841.pdf?sequence=1&isAllowed=y Bishop M. (2019) Healthcare social media for consumer. In Edmuns M, Hass C, Holve E, eds. Consumer informatics and digital health: solutions for health and health care. Cham, Switzerland: Springer, pp. 61-86. Brian G. Smith Ph. D, Danielle Hallows, Maggie Vail, Alycia Burnett & Caleb Porter (2021) Social media conversion: lessons from faith-based social media influencers for public relations, Journal of Public Relations Research, 33:4, 231-249, DOI: 10.1080/1062726X.2021.2011728 Broďáková, A. (2019). Sebeprezentace reality na sociální síti Instagram [Bakalářská práce, Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra sociologie]. http://hdl.handle.net/20.500.11956/107151 Clarence House. (2023). Twitter. Retrieved March 12, 2023, from https://twitter.com/ClarenceHouse Corbin, J., & Coughlan, S. (2023). Coronation: How popular is the monarchy under King Charles? BBC. https://www.bbc.com/news/uk-65326467 Cutlip, S. M., & Center, A. H. (1971). Effective public relations (4th ed.). Prentice-Hall. Deppermann, E. (2023). Use TikTok and Instagram Reels To Elevate Your Social Media. Winey Online Library. https://onlinelibrary-wiley-com.ezproxy.is.cuni.cz/doi/full/10.1002/npcr.32137 DeVito, J. A. (2008). Základy mezilidské komunikace (6. vydání). Grada Publishing. Diana, Princess of Wales. The Royal family. Retrieved January 27, 2023, from https://www.royal.uk/diana-princess-wales Dixon, S. (2023). Instagram – Statistics & Facts. Statista. https://www.statista.com/topics/1882/instagram/#topicOverview Edward VIII (Jan-Dec 1936). (2023). Royal.uk. Retrieved April 7, 2023, from https://www.royal.uk/edward-viii Folvarčná, N. (2021). Mediální obraz kauzy „Megxit“ v britských médiích [Bakalářská práce, Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Institut komunikačních studií a žurnalistiky, Katedra mediálních studií]. https://dspace.cuni.cz/bitstream/handle/20.500.11956/148729/130316579.pdf?sequence=1 Formentin, M., & Spaulding, C. (2022). Good works well publicized? Understanding L. Ron Hubbard’s interpretation of Effective Public Relations. Public Relations Review, (4). https://doi.org/10.1016/j.pubrev.2022.102205 Ftorek, J. B. (2012). Public relations jako ovlivňování mínění: Jak úspěšně ovlivňovat a nenechat se zmanipulovat (3., rozšířené vydání). Grada Publishing. Hejlová, D. (2015). Public relations. Grada Publishing. Hejlová, D. (2017). Public relations [Habilitační práce, Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd]. https://dspace.cuni.cz/bitstream/handle/20.500.11956/96105/Habilitačn%C3%AD%20práce_Hejlová.pdf?sequence=1&isAllowed=y How Long Should Social Media Videos Be? The Ideal Length for Marketing. (2023). TalkingTree Creative. https://www.talkingtreecreative.com/blog/video-marketing-2/the-impact-of-video-length-on-engagement/ Chocholová, E. (2018). Zobrazení Alžběty II. v agenturním zpravodajství ČTK na vybraných událostech roku 2016 [Bakalářská práce (Bc), Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Institut komunikačních studií a žurnalistiky. Katedra žurnalistiky.]. https://dspace.cuni.cz/bitstream/handle/20.500.11956/99389/130229540.pdf?sequence=1&isAllowed=y Kabir, B. K. (2022). Instagram ako predajný kanál [Diplomová práca, Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav informačních studií a knihovnictví, Studia nových médií]. https://dspace.cuni.cz/bitstream/handle/20.500.11956/175598/120427609.pdf?sequence=1&isAllowed=y Kopecký, L. (2013). Public relations: Dějiny – teorie – praxe. Grada Publishing. Koshy, V. (2017). Write Less, Say More: Why You Need to Create Concise Content. Search Engine Journal. https://www.searchenginejournal.com/write-less-say-more-why-you-need-to-create-concise-content/213462/#close L'Etang, J. (2008). Public Relations: Concepts, Practice and Critique. SAGE Publications. Maares, P., S. Banjac, and F. Hanusch. 2021. “The Labour of Visual Authenticity on Social Media: Exploring Producers‘ and Audiences‘ Perceptions on Instagram.“ Poetics 84: 101502. Maclaran, P., Otnes, C., & Fischer, E. (2008). Maintaining the Myth of the Monarchy: How Producers Shape Consumers’ Experiences of the British Royal Family [Research, Association for Consumer Research]. https://www.acrwebsite.org/volumes/13463/volumes/v35/NA-35 Miswoni, A., Pawito, & Satayawan, A. Proceedings of the 7th International Conference on Social and Political Sciences (ICoSaPS 2022). Atlantis Press. https://doi.org/10.2991/978-2-494069-77-0_48 Morelock, J., & Narita, F. Z. (2021). The society of the selfie: social media and the crisis of liberal democracy. University of Westminster Press. Nečásková, P. (2022). Britská královská rodina je velmi zábavná, plná afér a skandálů, což má veřejnost ráda, popisuje historik. IROZHLAS. https://www.irozhlas.cz/zivotni-styl/velka-britanie-britska-kralovska-rodina-monarchie_2206052309_hav Ondráčková, T. (2022). Alžběta II. byla nejmilovanějším a nejúspěšnějším panovníkem, řekl historik Oxfordské univerzity. ČT24. https://ct24.ceskatelevize.cz/svet/3528367-alzbeta-ii-byla-nejmilovanejsim-a-nejuspesnejsim-panovnikem-rekl-historik-oxfordske Ortová, N., Hejlová, D., & Weiss, D. Creation of a Code of Ethics for Influencer Marketing: The Case of the Czech Republic. Journal of Media Ethics, 65-79. https://doi.org/10.1080/23736992.2023.2193958 Otnes, C. C., & Maclaran, P. (2015). Royal Fever: The British Monarchy in Consumer Culture. University of California Press. Pang, A., Shin, W., Lew, Z., & Walther, J. B. (2016). Building relationships through dialogic communication: organizations, stakeholders, and computer-mediated communication. Taylor & Francis Online, 68-82. https://doi.org/https://doi.org/10.1080/13527266.2016.1269019 Perreault, G. P., & Hanusch, F. (2023). Normalizing Instagram. Taylor & Francis Online, 1-18. https://www-tandfonline-com.ezproxy.is.cuni.cz/doi/epdf/10.1080/21670811.2022.2152069?needAccess=true&role=button Pradhan, D., Abhisek, K., Sampa, A. P., & Muhammad, S. A. (2023). Influencer marketing: When and why gen Z consumers avoid influencers and endorsed brands. Psychology & Marketing, (1), 27-47. https://doi.org/10.1002/mar.21749 Product placement: Mediální slovník. (2023). MEDIAGURU. https://www.mediaguru.cz/slovnik-a-mediatypy/slovnik/klicova-slova/product-placement/ Queen Elizabeth. The Royal Family. Retrieved January 24, 2023, from https://www.royal.uk/queen-elizabeth Rovná, L. (2004). Kdo vládne Británii? Sociologické nakladatelství. Smith, B. G., Hallows, D., Vail, M., Burnett, A., & Porter, C, 2021. Social media conversion: lessons from faith-based social media influencers for public relations. Journal of Public Relations Research, 231-249. https://doi.org/10.1080/1062726X.2021.2011728 Tench, R. & Yeomans L. (2009). Exploring Public Relations (Second Edition). Pearson Education Limited. Tench, R. & Yeomans L. (2017). Exploring Public Relations (Fourth Edition). Pearson Education Limited. The King. The Royal Family. Retrieved January 24, 2023, from https://www.royal.uk/the-king The Prince and Princess of Wales. (2023). Twitter. Retrieved March 12, 2023, from https://twitter.com/KensingtonRoyal The Role of The Royal Family. The Royal Family. Retrieved January 24, 2023, from https://www.royal.uk/royal-family The Royal Family. (2023). Facebook. Retrieved March 12, 2023, from https://www.facebook.com/TheBritishMonarchy The Royal Family. (2023). Retrieved March 12, 2023, from https://www.royal.uk The Royal Family. (2023). Twitter. Retrieved March 12, 2023, from https://twitter.com/RoyalFamily The Royal Family. YouTube.com. Retrieved March 14, 2023, from https://www.youtube.com/@TheRoyalFamilyChannel/videos Thirkettle, J. (2018). The Media and the British Royal Family [Diploma thesis, Masaryk University, Faculty of education, Department of English language and literature]. https://is.muni.cz/th/mjarr/The_media_and_the_British_royal_family.pdf Trampota, T., & Vojtěchovská, M. (2010). Metody výzkumu médií. Portál. Tzvetkova, J. (2017). Pop Culture in Europe. Retrieved from http://publisher.abc-clio.com/9781440844669 Valentino, N. A., Brader, T., Groenendyk, E. W., Gregorowicz, K., & Hutchings, V. L. (2011). Election Night’s Alright for Fighting: The Role of Emotions in Political Participation. The Journal of Politics, 73(1), 156–170. https://doi.org/10.1017/s0022381610000939 Vogt, C. (2023). What Is the Difference Between Product Placement and Product Integration?. Chron. https://smallbusiness.chron.com/difference-between-product-placement-product-integration-18084.html What is 'Endorsements': Marketing. (2023). The Economic Times. https://economictimes.indiatimes.com/definition/endorsements White, J. & Mazur, L. (1995). Strategic Communications Management: Making public relations work. London: Addison-Wesley. Yeomans, L. (2019). Public relations as emotional labour: Tbc. Taylor & Francis Group. |
Předběžná náplň práce |
Tato bakalářská práce zkoumá vliv komunikace britské královské rodiny na Instagramu na mínění generace Z. Nejprve představuje teorii public relations a použití sociálních médií v rámci komunikační strategie, kde rovněž popisuje i jednu z nejvýznamnějších teorií PR, Cutlipovu a Centerovu teorii 7 C. Cílem práce je určit podíl komunikovaných témat na instagramovém profilu @theroyalfamily, zhodnotit kvalitu jejího obsahu a zjistit, jestli má nějaký vliv na mínění generace Z. Výzkum byl rozdělen do třech částí z důvodu různorodých výzkumných otázek; dotazníkového šetření, obsahové analýzy a subjektivní analýzy autorky. |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
This bachelor thesis examines the influence of the communication of the British Royal Family on the perception of the generation Z. At first it presents the theory of public relations and the usage of social media in the communication strategy, where it also describes one of the most significant theories of PR, the Cutlip’s and Center’s theory 7 C. This thesis aims to determine the share of communicated topics on @theroyalfamily Instagram profile, to evaluate the quality of its content and to find out if it has any influence on the opinion of the generation Z. The research was divided into three parts due to various research questions: questionnaire survey, content analysis and subjective analysis of the author. |