Fyzikální vzdělávání na úrovni nižšího sekundárního stupně v Maďarsku a České republice – porovnání kurikulí
| Název práce v češtině: | Fyzikální vzdělávání na úrovni nižšího sekundárního stupně v Maďarsku a České republice – porovnání kurikulí |
|---|---|
| Název v anglickém jazyce: | Physics education at lower secondary level in Hungary and the Czech Republic - comparison of curricula |
| Klíčová slova: | kurikulum|fyzika|porovnání|Maďarsko|Česko |
| Klíčová slova anglicky: | curriculum|physics|comparison|Hungary|Czechia |
| Akademický rok vypsání: | 2022/2023 |
| Typ práce: | diplomová práce |
| Jazyk práce: | čeština |
| Ústav: | Katedra didaktiky fyziky (32-KDF) |
| Vedoucí / školitel: | RNDr. Dana Mandíková, CSc. |
| Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
| Datum přihlášení: | 08.10.2022 |
| Datum zadání: | 08.10.2022 |
| Datum potvrzení stud. oddělením: | 18.10.2022 |
| Datum a čas obhajoby: | 12.09.2024 08:00 |
| Datum odevzdání elektronické podoby: | 17.07.2024 |
| Datum odevzdání tištěné podoby: | 17.07.2024 |
| Datum proběhlé obhajoby: | 12.09.2024 |
| Oponenti: | prof. RNDr. Kristián Mathis, Ph.D., DrSc. |
| Konzultanti: | doc. RNDr. Petr Kácovský, Ph.D. |
| RNDr. Marie Snětinová, Ph.D. | |
| Zásady pro vypracování |
| 1. Představit maďarský vzdělávací systém a srovnat ho s českým
2. Uvést stručný přehled úspěšnosti Maďarska a ČR v mezinárodních výzkumech PISA a TIMSS v přírodních vědách 3. Představit maďarské kurikulum, jeho celkové pojetí a porovnat ho s českým 4. Zaměřit se na fyziku na úrovni nižšího sekundárního stupně a provést porovnání se zaměřením na obsah, výstupy, metody, hodnocení, kompetence. |
| Seznam odborné literatury |
| Kácovský, P. et al. (2021). Lower secondary intended curricula of science subjects and mathematics: a comparison of the Czech Republic, Estonia, Poland and Slovenia. Journal of Curriculum Studies. [Online]
Kácovský, P., Koudelková, V., & Snětinová, M. (2019). Physics at Lower Secondary Schools: Comparison between the Czech Republic,Estonia, Poland and Slovenia. Scientia in educatione, 10(3), 33-49. ISSN: 1804-7106. [Online]. Kolář, P.: Východiska nového kurikula fyzikálního vzdělávání. Disertační práce. Praha, MFF UK 2022 Mandíková, D.: Časový vývoj výsledků českých žáků v historii výzkumů TIMSS a PISA. In: Moderní trendy v přípravě učitelů fyziky 9. Změny v RVP a jejich dopady do obsahu výuky fyziky. Kašperské Hory 2019. Ed. Ota Kehár, Plzeň 2022, s. 122 – 129. ISBN 978-80-261-1092-7 online: https://kof.zcu.cz/ak/trendy/9/sbor/ModerniTrendy9_sbornik.pdf Mezinárodní stránky projektu TIMSS: http://timssandpirls.bc.edu/ Mezinárodní stránky projektu PISA: http://www.oecd.org/pisa/ Národní stránky projektu TIMSS: https://www.csicr.cz/cz/Mezinarodni-setreni/TIMSS/O-setreni-TIMSS Národní stránky projektu PISA: https://www.csicr.cz/cz/Mezinarodni-setreni/PISA/O-setreni-PISA Kurikulární dokumenty ČR a Maďarska |
- zadáno a potvrzeno stud. odd.