Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 385)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Profil PR profesionálů v České republice
Název práce v češtině: Profil PR profesionálů v České republice
Název v anglickém jazyce: Czech Republic PR Professionals Profile
Klíčová slova: Public relations, strategická komunikace, komunikace, Česká republika, profesionalizace PR, spokojenost v profesi, ženy v PR
Klíčová slova anglicky: Public relations, strategic communication, communication, PR in the Czech Republic, PR professionalization, professional satisfaction, women in PR
Akademický rok vypsání: 2022/2023
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra marketingové komunikace a public relations (23-KMKPR)
Vedoucí / školitel: doc. PhDr. Denisa Hejlová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 07.10.2022
Datum zadání: 07.10.2022
Datum a čas obhajoby: 27.06.2023 08:30
Místo konání obhajoby: Hollar, H013, Hollar - místn. č. 013
Datum odevzdání elektronické podoby:20.04.2023
Datum proběhlé obhajoby: 27.06.2023
Oponenti: Mgr. Anna Shavit, Ph.D.
 
 
 
Seznam odborné literatury
HEJLOVÁ, Denisa. Public relations. Praha, 2017 [cit. 2022-02-03]. Habilitační práce. Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd.
GRUNIG, Larissa A, Linda Childers Hon a Elizabeth L Toth, 2013. Women in public relations: How gender influences practice. Routledge. ISBN 1315045575.
PAŘÍK, Roman. Historie public relations agentur v ČSSR/ČSFR/ČR 1989-2008. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2009, 51 s. Dostupné také z: http://hdl.handle.net/10563/9156. Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací, Ústav marketingových komunikací. Vedoucí práce Pavlů, Dušan.
PORTER, Stephen R., 2004. Raising response rates: What works?. New Directions for Institutional Research [online]. 2004 (121), 5-21 [cit. 2022-04-03]. ISSN 0271-0579. Dostupné z: doi:10.1002/ir.97
ZERFASS, A., Buhmann, A., Tench, R., Verčič, D., & Moreno, A. (2021). European Communication Monitor 2021. CommTech and digital infrastructure, video-conferencing, and future roles for communication professionals. Results of a survey in 46 countries. Brussels: EUPRERA/EACD.
Předběžná náplň práce
I když má český trh public relations objem cca miliardu korun (APRA, 2020), o lidech, kteří zde v oboru pracují, se ví jen málo. ČSÚ registruje zhruba 1500 zaměstnanců v oboru komunikace, řada PR profesionálů však pracuje nezávisle. U zaměstnanců známe průměrné platy, chybějí ale data o jejich věku, vzdělání (Ortová, 2017, Pařík, 2011), zkušenostech, pracovní náplni i množství žen v oboru (Hejlová, 2021). Dosavadní studie se soustředily na vztah mezi PR a novináři v Česku, etické prohřešky, zpracována byla již historie oboru na českém území. Práce by měla doplnit potřebnou datovou základnu, jakou disponuje USA (prostřednictvím Bureau of Labour Statistics), Velká Británie (State of the Profession sdružení CIPR), Nizozemí (van Ruler, 2003) nebo Německo (Bentele & Wehmeier, 2003) nebo která sbírá v Evropě European Communication Monitor. Bez těchto dat nelze reflektovat vnitřní vývoj oboru, ani jeho směřování.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
Although the Czech public relations market has a volume of about one billion crowns (APRA, 2020), little is known about the people who work in the field. The CSO registers about 1,500 employees in the communications industry, but many PR professionals work independently. We know the average salaries of employees, but there is a lack of data on their age, education (Ortová, 2017, Pařík, 2011), experience, job description and the number of women in the field (Hejlová, 2021). Previous studies have focused on the relationship between PR and journalists in the Czech Republic, ethical transgressions, and the history of the field in the Czech territory has already been elaborated. The work should complement the necessary data available in the USA (through the Bureau of Labour Statistics), the UK (State of the Profession of the CIPR), the Netherlands (van Ruler, 2003) or Germany (Bentele & Wehmeier, 2003) or collected in Europe by the European Communication Monitor. Without this data, it is not possible to reflect on the internal development of the field or its direction.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK