Kvello, P., & Gericke, N. (2021). Identifying knowledge important to teach about the nervous system in the context of secondary biology and science education–A Delphi study. PloS one, 16(12), e0260752.
Předběžná náplň práce
Obdobně jako u jiných rychle se rozvíjejících oborů je i v případě biologie a konkrétně neurověd výzvou vybrat základní koncepty a principy, kterým by měli středoškolští žáci rozumět. Tato práce vychází z publikovaného návrhu 6 biologických konceptů a 21 principů, které byly stanoveny na základě obsahové analýzy učiva o nervové soustavě a názoru expertů. Tyto výstupy budou konfrontovány s českými gymnaziálními učebnicemi a na jejich základě bude navržen konceptuální test. Tento test bude validován na vzorku žáků českých gymnázií. Případně dále navrhnout výuku vycházející ze zmíněných konceptů se snahou poukázat i na propojení nervové soustavy a dalších orgánových soustav, které s nervovou soustavou bezprostředně souvisí.