Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 372)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Interaktivní hra pro psychoterapii dětí
Název práce v češtině: Interaktivní hra pro psychoterapii dětí
Název v anglickém jazyce: An Interactive Game for Child Psychotherapy
Klíčová slova: počítačové hry|hry v terapii|zvládání emocí|interaktivní pomůcka pro dětské psychology
Klíčová slova anglicky: computer games|therapy game|interactive therapy tools for children|dealing with emotions
Akademický rok vypsání: 2021/2022
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra softwaru a výuky informatiky (32-KSVI)
Vedoucí / školitel: Mgr. Klára Pešková, Ph.D.
Řešitel: Bc. Vladimír Hořký - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 07.09.2022
Datum zadání: 26.09.2022
Datum potvrzení stud. oddělením: 07.11.2022
Datum a čas obhajoby: 29.06.2023 09:00
Datum odevzdání elektronické podoby:11.05.2023
Datum odevzdání tištěné podoby:11.05.2023
Datum proběhlé obhajoby: 29.06.2023
Oponenti: RNDr. Tomáš Holan, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Práce se bude zabývat použitím interaktivních počítačových her v dětské psychoterapii. Jedná se o hry, které používá psycholog přímo při sezeních se svými klienty. Cílem hry není přímo vyřešit problém, ale nabídnout prostředí a podněty pro diskusi s terapeutem. Tento koncept zatím není příliš rozšířen na rozdíl od psychologických aplikací, které si uživatel sám pustí a mohou mu pomoci například se zvládáním úzkosti prostřednictvím dechových cvičení, rad nebo relaxačních miniher.

Student vytvoří ve spolupráci s psychologem interaktivní terapeutickou hru, která bude sloužit jako pomůcka v terapii pro děti ve věku přibližně 5 až 12 let. Samotná hra se bude skládat z několika scén, které připomínají životní situace, a pomohou tak dětem vnímat a reflektovat sama sebe a komunikovat s terapeutem. Význam a smysl jednotlivým herním situacím dodává terapeut během hraní. Vzhled i ovládání hry budou přizpůsobeny dané věkové kategorii.

Student po konzultaci s dětským psychologem navrhne a implementuje hru, kterou bude dále modifikovat na základě zpětné vazby od psychologa. V textu práce potom provede i zhodnocení funkčnosti hry na základě zkušeností psychologa z nasazení hry v terapii.
Seznam odborné literatury
Šimečková Taťána, Vykypělová Gabriela: Archipelago – terapeutická práce s dětmi, které zažily rozvod nebo rozchod rodičů, 2020, SOFT

Oaklander, Violet: Třinácté komnaty dětské duše, 2020, Portál

Oaklander, Violet: Ukrytý poklad, 2022, Portál

Jacobs, S. (Ed.): Game Programming Gems 7 (Game Programming Gems Series), 2014, Nelson Education

Nystrom, Robert: Game Programming Patterns, 2014, Genever Benning

Schell, J.: The Art of Game Design: A Book of Lenses, 2014, A K Peters/CRC Press; 2 edition
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK