Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 390)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Vliv videoher na děti a mládež
Název práce v češtině: Vliv videoher na děti a mládež
Název v anglickém jazyce: The impact of videogames on children and adolescents
Klíčová slova: Videohra, osobní počítač, konzole, dítě, mládež, závislost, online, kyberšikana
Klíčová slova anglicky: Video game, personal computer, gaming console, child, adolescent, addiction, online, cyberbullying
Akademický rok vypsání: 2021/2022
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: HTF - Katedra učitelství (28-08)
Vedoucí / školitel: PhDr. Lukáš Urban, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 22.08.2022
Datum zadání: 22.08.2022
Datum potvrzení stud. oddělením: 22.08.2022
Datum a čas obhajoby: 19.09.2023 09:00
Datum odevzdání elektronické podoby:06.08.2023
Datum proběhlé obhajoby: 19.09.2023
Oponenti: Mgr. Matěj Král, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Práce je vypracována v souladu s požadavky fakulty a s etickými zásadami vedení výzkumu (veškeré informované souhlasy jsou archivovány a bylo dle v nich obsažených zásad i postupováno.)
Bakalářská práce sestává z teoretické části a teoretického bádání, dále pak z části praktické.
Ta stojí na kvalitativním výzkumu realizovaném pomocí polostrukturovaných rozhovorů a jejich následné textové analýzy.
Cílem této bakalářské práce je zaměřit se a zjistit pozitivní a negativní vlivy videoher a jejich působení na jedince, konkrétně děti a mládež.
Teoretická část:
- Věnuje se historii videoher.
- Definuje hlavní pojmy a herní žánry.
- Pojednává o pozitivech a negativech videoher.
Praktická část:
- Popisuje konkrétní výzkum a jeho metodologii.
- Interpretuje výsledky.
- Schrunuje je a propojuje s teorií.
Seznam odborné literatury
BUCHTOVÁ, Michaela. Učení pomocí video her jako nová vzdělávací metoda, diplomová práce. [online] Praha: Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra andragogiky a personálního řízení, 2009. [cit. 20.5.2023]. Dostupné z:https://dspace.cuni.cz/bitstream/handle/20.500.11956/25853/DPTX_2009_1_11210_ASZK10001_132592_0_82566.pdf?sequence=1&isAllowed=y
ČERNÁ, Alena, Lenka DĚDKOVÁ, Hana MACHÁČKOVÁ a kol. Kyberšikana - Průvodce novým fenoménem. Vyd. první, Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4577-0.
DRTILOVÁ, Jana a František KOUKOLÍK. Vzpoura deprivantů: nestvůry, nástroje, obrana. Vyd. nové, přepracované, dotisk. Praha: Galén, 2006. ISBN 978-80-7492-120-9.
FISCHER, Slavomil a Jiří ŠKODA. Sociální patologie. Vyd. druhé, rozšířené a aktualizované. Praha: Grada, 2014. ISBN 978-80-247-5046-0.
JANOVSKÝ, Lukáš, Jakub LORENC a Martin ŠIMAN. YouTube jako práce na plný úvazek. Praha: 1.12.2020. [cit. 19.7.2023]. Dostupné z:https://www.informacnigramotnost.cz/youtube-jako-prace-plny-uvazek/
KOPECKÝ, Kamil. Specifické formy kyberšikany spojené s hraním online her. [online] 13.9.2017. [cit. 4.8.2023]. Dostupné z:https://www.e-bezpeci.cz/index.php/rizikove-jevy-spojene-s-online-komunikaci/kybersikana/1258-kybersikana-online-hry
KVĚTON, Petr. Hraní videoher v dětství a dospívání. Vyd. první. Praha: Grada, 2020. ISBN 978-80-271-2887-7.
LI, Wen, Devin MILLS a Lia NOWER. The relationship of loot box purchases to problem video gaming and problem gambling. [online] 23.5.2019. [cit. 18.7.2023]. Dostupné z:https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0306460319301091
LISÁ, Lidka a Marie VÁGNEROVÁ. Vývojová psychologie: Dětství a dospívání. Vyd. třetí, přepracované a doplněné. Praha: Karolinum, 2021. ISBN 978-80-246-9461-0.
LYNCH, Matthew. P2W vs. F2P in video games, what’s the difference?. [online] 15.6.2023. [cit. 4.8.2023]. Dostupné z:https://www.thetechedvocate.org/p2w-vs-f2p-in-video-games-whats-the-difference/
MILLER, B. What is Voice Chat?. [online] 18.7.2023. [cit. 31.7.2023]. Dostupné z:https://www.easytechjunkie.com/what-is-voice-chat.htm
Národní institut dětí a mládeže MŠMT. Mládež České republiky, publikace. [online] Praha: Česká rada dětí a mládeže, 2008. [cit. 5.7.2023]. Dostupné z:https://www.crdm.cz/download/publikace/mladez-CR-web.pdf
PEGI. Co znamenají jednotlivá značení?. [online] PEGI, Pan European Game Information, All Rights Reserved,© 2017. [cit. 16.4.2023]. Dostupné z:https://pegi.info/cs/what-do-the-labels-mean
ŘEHÁK, Jan. Výběr metodou sněhové koule. [online] Sociologická encyklopedie, 9.3.2018. [cit. 31.7.2023]. Dostupná z:https://encyklopedie.soc.cas.cz/w/V%C3%BDb%C4%9Br_metodou_sn%C4%9Bhov%C3%A9_koule
SPIZER, Manfred. Digitální demence. Vyd. první, dotisk. Brno: Host, 2021. ISBN 978-80-7294-872-7.
Steam. Změny čtyř velkých sezónních výprodejů + data nadcházejících výprodejů. [online] 27.9.2022. [cit. 22.7.2023]. Dostupné z:https://store.steampowered.com/news/group/4145017/view/3282583269823858400
ŠMÍD, Darek. Fatal1ty - Profesionální hráč počítačových her. [online] 13.1.2006 [cit. 31.7.2023]. Dostupné z:https://www.abicko.cz/clanek/casopis-abc/6903/fatal1ty-profesionalni-hrac-pocitacovych-her.html?fbclid=IwAR09ofULLyssK8hdV2nUWCki-SYcrri9ecSpY-lw0tkJcpgxbahWse78sHg
Tým DH. Herní žánry na Databázi her. [online]©2008–2023. [cit. 21.5.2023]. Dostupné z:https://www.databaze-her.cz/napoveda/herni-zanry-na-databazi-her/
ZELENÝ, Petr. Lootboxy tlačí počítačové hráče k utrácení za náhodu. Kritici v tom vidí hazard a chtějí zákaz. [online] ČT24, 28.4.2023. [cit. 19.7.2023]. Dostupné z:https://ct24.ceskatelevize.cz/domaci/3582067-lootboxy-tlaci-pocitacove-hrace-k-utraceni-za-nahodu-kritici-v-tom-vidi-hazard-a
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK