Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 385)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Integrované pojetí práce s básnickým textem v 6. ročníku základní školy
Název práce v češtině: Integrované pojetí práce s básnickým textem v 6. ročníku základní školy
Název v anglickém jazyce: Integrative Approach to Poetry in the Sixth Grade of Lower Secondary School
Klíčová slova: poezie, složky oboru Český jazyk a literatura (Slohová a komunikační výchova, Jazyková výchova, Literární výchova), cíle výuky ČJL, integrované pojetí výuky ČJL, 2. stupeň ZŠ
Klíčová slova anglicky: poetry, components of the educational field Czech Language and Literature (Communication and Composition, Language, Literary Education), aims of CLL instruction, integrative approach to CLL instruction, lower secondary school
Akademický rok vypsání: 2021/2022
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra české literatury (41-KCL)
Vedoucí / školitel: Mgr. Filip Komberec, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem, čeká na schválení garantem
Datum přihlášení: 17.06.2022
Datum zadání: 17.06.2022
Datum a čas obhajoby: 19.05.2023 09:00
Místo konání obhajoby: M. Rettigové 4, Praha 1, R217, 217, 2. patro, vlevo, zadní trakt
Datum odevzdání elektronické podoby:17.04.2023
Datum proběhlé obhajoby: 19.05.2023
Předmět: Obhajoba diplomové práce (OSZD005)
Oponenti: PhDr. Eliška Doležalová, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Prostudujte a zhodnoťte veškerou dostupnou literaturu k práci s poezií ve škole (zejména na 2. stupni ZŠ) včetně výzkumu recepce, případně se inspirujte v kurzech kritického myšlení, případně čtenářských klubů.
Prostudujte a zhodnoťte kurikulární dokumenty, vybrané ŠVP, čítanky a práce z oborové didaktiky literatury.
Zformulujte východiska své práce, vymezte zásadní přístupy při práce s poezií ve škole, význam zážitkové dimenze, možnosti integrace jazykové a literární složky předmětu a smysl a podobu produktivních cvičení při práci s poezií.
Navrhněte možnosti integrovaného přístupu k básním, kritéria výběru textu a produktivní cvičení v případě konkrétních vyučovacích hodin (s vymezenými cíli, důkazy o učení a metodickým postupem výuky).
Realizujte navržené výukové celky založené na práci s básní, zreflektujte jejich realizaci a navrhněte případné alterace.
Seznam odborné literatury
Fišer, Zbyněk a kol. Tvůrčí psaní v literární výchově jako nástroj poznávání. Vyd. 1. Brno: Masarykova univerzita, 2012. 226 s. ISBN 978-80-210-6121-7. Dostupné také z: https://munispace.muni.cz/book?id=873.
Hník, Ondřej. Didaktika literatury: výzvy oboru. Praha: Karolinum, 2014.
Kožmín, Zdeněk. Interpretace básní. Vyd. 3. Brno: Masarykova univerzita, 2005, ©1986. 186 s. ISBN 80-210-3714-8.
Liptáková, L. a kol. Integrovaná didaktika slovenského jazyka a literatúry pre primárne vzdelávanie. 2. vyd. 2015. (je možné půjčit v knihovně PedF)
VALA, J. Didaktika literatury. Vybrané kapitoly pro učitele základní školy. Olomouc: Hanex, 2017. Dostupné z WWW: <http://kcjl2.upol.cz/vala/ndkl/oporandkl.pdf>
Vala, Jaroslav. Poezie v literární výchově. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2011. 119 s. Monografie. ISBN 978-80-244-2761-4.
VALA, J., FIC, I. Poezie a mladí čtenáři (výzkum recepce konkrétních básní). Olomouc: Hanex, 2012.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK