Komparace online interaktivních aplikací a jejich využití ve vzdělávání
Název práce v češtině: | Komparace online interaktivních aplikací a jejich využití ve vzdělávání |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Comparison of online interactive applications and their use in education |
Klíčová slova: | výuka, učení, interaktivita, základní škola, Nearpod |
Klíčová slova anglicky: | teaching, learning, interactivity, primary school, Nearpod |
Akademický rok vypsání: | 2021/2022 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra informačních technologií a technické výchovy (41-KITTV) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Jiří Leipert, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 23.05.2022 |
Datum zadání: | 23.05.2022 |
Datum a čas obhajoby: | 16.01.2024 10:30 |
Místo konání obhajoby: | M. Rettigové 4, Praha 1, R013B, 013B, Zelená učebna, přízemí, KITTV |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 03.12.2023 |
Datum proběhlé obhajoby: | 16.01.2024 |
Předmět: | Obhajoba bakalářské práce (OSZD004) |
Oponenti: | PhDr. Jakub Lapeš |
Zásady pro vypracování |
- Seznamte se s relevantními informačními zdroji z oblasti online interaktivních aplikací
- Na základě cíle a s ohledem na téma práce zvolte adekvátní metodiku pro zpracování - Zmapujte aktuálně používané nástroje pro online interaktivních aplikací a vyhodnoťte je - Zpracujte ukázkové řešení interaktivní prezentace ve zvolené aplikaci a formulujte případná doporučení pro aplikaci v praxi. |
Předběžná náplň práce |
Smyslem této práce je vybrat pro výuku uživatelsky přívětivou interaktivní aplikaci a představit ji formou návodného výukového videa včetně návodu v textové podobě pro její využití v pedagogické praxi. Výběr nejvhodnější interaktivní aplikace byl proveden komparací na základě sestavené pětiprvkové metodické škály hodnocení, která vyplynula z rešerší literatury a internetových zdrojů a ze získaných zkušeností z vlastní učitelské praxe. Byla hodnocena míra interaktivity, přístupnost aplikace, dostupnost licence, jazyková vybavenost a uživatelská zkušenost s jednotlivými aplikacemi. Komparace byla poté vyhodnocena a vybraná aplikace Nearpod byla charakterizována, byly popsány její vlastnosti a možnosti z pohledu učitele a studenta. Byl vytvořen návod k jejímu využití formou souboru návodných výukových videí, která byla zveřejněna na webu https://sites.google.com/view/vyucovat-interaktivne. Tato videa představují prostředí interaktivní aplikace Nearpod, ukazují základní způsob práce s aplikací, přípravu vyučovacího materiálu a zaměřují se na praktická doporučení pro užívání nástroje v denní pedagogické praxi. |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
The purpose of this thesis is to select a user-friendly interactive application for teaching and to present it in the form of an instructional video including instructions in text form for its use in pedagogical practice. Selection of the most suitable interactive application was made by comparison on the basis of a five-element methodological evaluation scale, which resulted from a literature search and Internet resources and from the experience gained from my own teaching practice. The applications were evaluated on the degree of interactivity, accessibility of the application, availability of the license, language proficiency and user experience with each application. The comparison was then evaluated and the selected Nearpod application was characterized, its features and capabilities were described from the perspective of the teacher and the student. Instructions for its use were created in the form of a set of instructional tutorial videos, which were published on the website https://sites.google.com/view/vyucovat-interaktivne. These videos present the environment of the interactive application Nearpod, show the basic way of working with the application, the preparation of teaching material and focus on practical recommendations for using the tool in daily pedagogical practice.
|