Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 384)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Význam biblického příběhu v etické výchově v malotřídní škole
Název práce v češtině: Význam biblického příběhu v etické výchově v malotřídní škole
Název v anglickém jazyce: The Importance of the Biblical Story in Ethical Education in a Small Class School
Klíčová slova: biblický příběh, malotřídní škola, etická výchova
Klíčová slova anglicky: biblical story, small class school, ethical education
Akademický rok vypsání: 2021/2022
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra preprimární a primární pedagogiky (41-KPPP)
Vedoucí / školitel: doc. PhDr. ThDr. Noemi Bravená, Th.D., Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem, čeká na schválení garantem
Datum přihlášení: 18.05.2022
Datum zadání: 22.09.2022
Datum a čas obhajoby: 04.09.2023 10:00
Datum odevzdání elektronické podoby:10.07.2023
Datum proběhlé obhajoby: 04.09.2023
Předmět: Obhajoba diplomové práce (OSZD005)
Oponenti: doc. PhDr. Jana Stará, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
1.Seznámit se se zásadami odborného zpracování textů, včetně formálních požadavků pro psaní kvalifikačních prací na fakultě.
2.Prostudovat scénáře lekcí České biskupské konference na téma postav Starého a Nového zákona.
3.Předložit osnovu teoretické části a připravit design akčního výzkumu.
4.Sepsání teoretické části, realizace výzkumu.
5.Vyhodnocení výzkumu, závěry pro etickou výchovu.
Průběžné předkládání hotových částí diplomové práce.
Seznam odborné literatury
PARKER, Michael a Viola SOMOGYI. Etika pro děti. V Praze: Stanislav Juhaňák - Triton, 2017. ISBN 978-80-7553-152-0.
VÁCLAVÍK, David. Náboženství a moderní česká společnost. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-2468-3.
MUCHOVÁ, Ludmila. Cíle a cesty k hlubšímu lidství: didaktika náboženství v České republice pro 21. století. České Budějovice: Petrinum, [2016]. ISBN 978-80-87900-05-5.
MUCHOVÁ, Ludmila. Morální výchova v nemorální společnosti?. Brno: Centrum pro studium demokracie a kultury, 2015. ISBN 978-80-7325-386-8.
MUCHOVÁ, Ludmila. Cíle a cesty: metody, cíle a prostředky vyučování z pohledu obecné didaktiky pro učitele náboženství. Olomouc: Matice cyrilometodějská, 1996.
ELSER, M., G. MURRER a S. EWALD. Encyklopedie náboženství. Kostelní Vydří: Karmelitánské nakladatelství, 1997. ISBN 80-7192-188-2.
HELUS, Zdeněk, Noemi BRAVENÁ a Marta FRANCLOVÁ. Perspektivy učitelství. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2012. ISBN 978-80-7290-596-6.
BRAVENÁ, Noemi. Přesah a jeho význam pro socializaci a formování dítěte jako osobnosti. V Praze: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2016. ISBN 978-80-7290-773-1.
PRŮCHA, Jan, Jiří MAREŠ a Eliška WALTEROVÁ. Pedagogický slovník. 4. aktualiz. vyd. Praha: Portál, 2003. ISBN 80-7178-772-8.
LANGMEIER, Josef a Dana KREJČÍŘOVÁ. Vývojová psychologie. 2., aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2006. Psyché (Grada). ISBN 80-247-1284-9.
JŮVA, Vladimír. Stručné dějiny pedagogiky. 4. rozš. vyd. Brno: Paido, 1997. ISBN 80-85931-43-5.
LIGUŠ, Ján. Náboženská výchova a výuka: sborník. Brno: L. Marek, 2005. ISBN 80-86263-59-2.
ŘÍČAN, Pavel. Psychologie náboženství. Praha: Portál, 2002. ISBN 80-7178-547-4.
VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie II.: dospělost a stáří. Praha: Karolinum, 2007. ISBN 978-80-246-1318-5.
ALBERICH SOTOMAYOR, Emilio a Ludvík DŘÍMAL. Katechetika. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-382-6.
KALHOUS, Zdeněk. Školní didaktika. Praha: Portál, 2002. ISBN 80-7178-253-X.
Katechismus katolické církve. Kostelní Vydří: Karmelitánské nakladatelství, 2002. ISBN 8071924733.
Předběžná náplň práce
Teoretická část reflektuje téma biblického příběhu jako učiva pro výuku etické výchovy, jsou také zmíněny didaktické možnosti učitele v malotřídní škole. V empirické části bude uskutečněn akční výzkum v malotřídní škole v hodinách etické výchovy.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The theoretical part reflects the topic of the biblical story as a curriculum for teaching ethics, the didactic possibilities of a teacher in a small class school are also mentioned. In the empirical part, action research will be carried out in a small school in ethics classes.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK