skrytý - zadáno vedoucím/školitelem, čeká na schválení garantem
Datum přihlášení:
04.05.2022
Datum zadání:
04.05.2022
Datum a čas obhajoby:
18.05.2023 12:30
Místo konání obhajoby:
M. Rettigové 4, Praha 1, R126, 126, 1. patro, vlevo, zadní trakt
Datum odevzdání elektronické podoby:
05.04.2023
Datum proběhlé obhajoby:
18.05.2023
Předmět:
Obhajoba diplomové práce (OSZD105SP1)
Oponenti:
doc. PhDr. Monika Mužáková, Ph.D.
Předběžná náplň práce
Diplomová práce se zabývá aspekty nového náročného chování u žáků druhého stupně na základní škole v Říčanech v době pandemie covid-19. První část práce zahrnuje základní teoretická východiska a pojmy. Jsou zde vymezeny nejběžnější podoby náročného chování, které lze na základních školách identifikovat. Dále jsou zde popsány nejčastější faktory ovlivňující vznik náročného chování. Teoretická část se také zabývá problematikou psychické zátěže a vlivu distanční výuky na žáky v době pandemie covid-19. V neposlední řadě je tato část práce věnována i důležitosti podpory wellbeingu ve školním prostředí a vysvětluje proč je důležité se jim zabývat. Praktická část obsahuje cíle výzkumného šetření. Pro dosažení hlavního výzkumného cíle je zvolena metoda smíšeného výzkumu. Z hlavního výzkumného cíle jsou vytyčeny dílčí cíle, ze kterých vyplývají výzkumné otázky. V úvodu praktické části je představena metodologie výzkumu, výzkumné vzorky, místo šetření a následuje také průběh samotných výzkumných šetření, včetně analýzy dat a interpretací výsledků. Kvalitativní výzkum je proveden metodou polostrukturovaného rozhovoru se školním metodikem prevence a kvantitativní výzkum je uskutečněn formou dvou dotazníkových šetření zadaných vybraným třídám druhého stupně a všem pedagogům druhého stupně zkoumané základní školy. Výsledky výzkumu jsou shrnuty do dílčích závěrů práce. Z výsledků šetření vyplynulo, že v této škole evidují nové podoby náročného chování, kterými jsou úzkostné poruchy a vandalismus. Závěr práce také obsahuje doporučení pro praxi.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The diploma thesis deals with aspects of new challenging behaviour in pupils in a lower secondary education in a primary school in Říčany in time of pandemic of covid-19. The first part of the work includes basic theoretical points and concepts. The most common forms of challenging behavior that can be identified in primary schools are defined here. Furthermore, the most common factors influencing the rise of challenging behavior are listed here. The theoretical part also deals with the issue of psychological stress and the effect of distance learning on students during the covid-19 pandemic. This part of the work is also devoted to the importance of supporting wellbeing in the school environment and explains why it is important to deal with it. The practical part contains the objectives of the research. A mixed research method is chosen to achieve the main research objective. From the main research objective, sub-objectives are set out, from which research questions arise. In the introduction to the practical part, the research methodology, research samples, and the place of research are presented, followed by the course of the research investigations themselves, including data analysis and interpretation of results. Qualitative research is conducted using the semi-structured interview method with the school's prevention methodologist, and quantitative research is conducted in the form of two questionnaire surveys assigned to selected pupils in a lower secondary education and to all teachers working in a lower secondary level of the chosen school. The research results are summarized in partial conclusions of the work. The results of the investigation showed that new forms of challenging behavior such as anxiety disorders and vandalism are being recorded in this school. The conclusion of the thesis also contains recommendations for practice.