Volba metod práce s extrovertními žáky na základě etologického pozorování.
Název práce v češtině: | Volba metod práce s extrovertními žáky na základě etologického pozorování. |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | The selection of methods of working with extroverted students based on ethological observations.. |
Klíčová slova: | Hierarchie, třída, extrovertní žák, základní škola, pozorování |
Klíčová slova anglicky: | Hierarchy, Class, Extroverted Student, Primary school, Comparison |
Akademický rok vypsání: | 2021/2022 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra pedagogiky (41-KPG) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Magdalena Richterová, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 21.04.2022 |
Datum zadání: | 01.12.2023 |
Datum a čas obhajoby: | 11.01.2024 00:00 |
Místo konání obhajoby: | M. Rettigové 4, Praha 1, R218, 218, 2. patro, vlevo, zadní trakt |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 03.12.2023 |
Datum proběhlé obhajoby: | 11.01.2024 |
Předmět: | Obhajoba diplomové práce (OSZD005) |
Oponenti: | PhDr. Ivo Syřiště, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
I.fáze : vymezit a formulovat cíl praktické části, zorientovat se v literatuře a informačních zdrojích, zpracovat doporučené prameny v teoretické části, navrhnout metody projektu DP.
II.fáze: realizovat projekt DP dle stanovených metod. III.fáze: analyzovat výsledky, interpretovat závěry a shrnout výstupy projektu DP, dokončit DP dle stanovených formálních požadavků. |
Seznam odborné literatury |
ČÁP, Jan a Jiří MAREŠ. Psychologie pro učitele. Vyd. 2. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-273-7.
FRANCK, Dierk. Etologie. 2. přeprac. a rozš. vyd. Praha: Karolinum, 1996. ISBN 80- 7066-878-4. GANONG, William F. Přehled lékařské fyziologie: dvacáté vydání. Praha: Galén, c2005. ISBN 80-7262-311-7. HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. Čtvrté, přepracované a rozšířené vydání. Praha: Portál, 2016. ISBN 978-80-262-0982-9. PŘÍHODA, Václav. Ontogeneze lidské psychiky I.. Praha: SPN - Státní pedagogické nakladatelství, 1977. ISBN 74-06-14. VALIŠOVÁ, Alena a Hana KASÍKOVÁ. Pedagogika pro učitele. Praha: Grada, 2007. Pedagogika (Grada). ISBN 9788024717340. VANČATOVÁ, Marina. Základy etologie člověka a primátů. Praha 2009 VANĚK, Jan. K biologickým a psychologickým zřetelům výchovy. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1972. Pedagogická teorie a praxe. VOŘÍŠKOVÁ, Barbora. Mládežnické subkultury, životní styl a hodnotový systém jejich sympatizantů. České Budějovice, 2012. Bakalářská práce. Jihočeská Univerzita v Českých Budějovicích WADSWORTH, Barry J. Piaget's theory of cognitive development: an introduction for students of psychology and education. 2d ed. New York: Longman, c1979. ŠVAŘÍČEK, Roman a Klára ŠEĎOVÁ. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Vyd. 2. Praha: Portál, 2014. ISBN 978-80-262-0644-6 |
Předběžná náplň práce |
Diplomová práce je zaměřená na zefektivnění výběru metod a doporučení pro pedagogy na základě etologických pozorování. Teoretická část je zaměřena na představení etologie a jejího pozorování, definování skupin a jednotlivých jevů chování pro tvorbu matic. Současně utvářením vybraných prvků chování z hlediska fyziologie, sociologie a psychologie. V praktické části práce proběhne etologické pozorování konkrétních žáků, definovatelných jako extrovertní. Také popis zúčastněných školských zařízení a tříd pro lepší pochopení dění v kontextu kolem žáka. Po vyhodnocení pozorování jednotlivých žáků, budou doporučeny metody pro práci s ním doplněné o kazuistiky. |