Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 385)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Volba metod práce s extrovertními žáky na základě etologického pozorování.
Název práce v češtině: Volba metod práce s extrovertními žáky na základě etologického pozorování.
Název v anglickém jazyce: The selection of methods of working with extroverted students based on ethological observations..
Klíčová slova: Hierarchie, třída, extrovertní žák, základní škola, pozorování
Klíčová slova anglicky: Hierarchy, Class, Extroverted Student, Primary school, Comparison
Akademický rok vypsání: 2021/2022
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra pedagogiky (41-KPG)
Vedoucí / školitel: PhDr. Magdalena Richterová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem, čeká na schválení garantem
Datum přihlášení: 21.04.2022
Datum zadání: 01.12.2023
Datum a čas obhajoby: 11.01.2024 00:00
Místo konání obhajoby: M. Rettigové 4, Praha 1, R218, 218, 2. patro, vlevo, zadní trakt
Datum odevzdání elektronické podoby:03.12.2023
Datum proběhlé obhajoby: 11.01.2024
Předmět: Obhajoba diplomové práce (OSZD005)
Oponenti: PhDr. Ivo Syřiště, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
I.fáze : vymezit a formulovat cíl praktické části, zorientovat se v literatuře a informačních zdrojích, zpracovat doporučené prameny v teoretické části, navrhnout metody projektu DP.
II.fáze: realizovat projekt DP dle stanovených metod.
III.fáze: analyzovat výsledky, interpretovat závěry a shrnout výstupy projektu DP, dokončit DP dle stanovených formálních požadavků.
Seznam odborné literatury
ČÁP, Jan a Jiří MAREŠ. Psychologie pro učitele. Vyd. 2. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-273-7.
FRANCK, Dierk. Etologie. 2. přeprac. a rozš. vyd. Praha: Karolinum, 1996. ISBN 80- 7066-878-4.
GANONG, William F. Přehled lékařské fyziologie: dvacáté vydání. Praha: Galén, c2005. ISBN 80-7262-311-7.
HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. Čtvrté, přepracované a rozšířené vydání. Praha: Portál, 2016. ISBN 978-80-262-0982-9.
PŘÍHODA, Václav. Ontogeneze lidské psychiky I.. Praha: SPN - Státní pedagogické nakladatelství, 1977. ISBN 74-06-14.
VALIŠOVÁ, Alena a Hana KASÍKOVÁ. Pedagogika pro učitele. Praha: Grada, 2007. Pedagogika (Grada). ISBN 9788024717340.
VANČATOVÁ, Marina. Základy etologie člověka a primátů. Praha 2009
VANĚK, Jan. K biologickým a psychologickým zřetelům výchovy. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1972. Pedagogická teorie a praxe.
VOŘÍŠKOVÁ, Barbora. Mládežnické subkultury, životní styl a hodnotový systém jejich sympatizantů. České Budějovice, 2012. Bakalářská práce. Jihočeská Univerzita v Českých Budějovicích
WADSWORTH, Barry J. Piaget's theory of cognitive development: an introduction for students of psychology and education. 2d ed. New York: Longman, c1979.
ŠVAŘÍČEK, Roman a Klára ŠEĎOVÁ. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Vyd. 2. Praha: Portál, 2014. ISBN 978-80-262-0644-6
Předběžná náplň práce
Diplomová práce je zaměřená na zefektivnění výběru metod a doporučení pro pedagogy na základě etologických pozorování. Teoretická část je zaměřena na představení etologie a jejího pozorování, definování skupin a jednotlivých jevů chování pro tvorbu matic. Současně utvářením vybraných prvků chování z hlediska fyziologie, sociologie a psychologie. V praktické části práce proběhne etologické pozorování konkrétních žáků, definovatelných jako extrovertní. Také popis zúčastněných školských zařízení a tříd pro lepší pochopení dění v kontextu kolem žáka. Po vyhodnocení pozorování jednotlivých žáků, budou doporučeny metody pro práci s ním doplněné o kazuistiky.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK