Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Hierarchical Version of the Wave Function Collapse Algorithm
Název práce v češtině: Hierarchická verze algoritmu kolapsu vlnové funkce
Název v anglickém jazyce: Hierarchical Version of the Wave Function Collapse Algorithm
Klíčová slova: algoritmus kolapsu vlnové funkce|procedurální generování obsahu|počítačové hry|hierarchická verze algoritmu kolapsu vlnové funkce
Klíčová slova anglicky: wave function collapse|procedural content generation|computer games|hierarchical wave function collapse
Akademický rok vypsání: 2021/2022
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: angličtina
Ústav: Katedra softwaru a výuky informatiky (32-KSVI)
Vedoucí / školitel: Mgr. Vojtěch Černý
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 23.03.2022
Datum zadání: 24.03.2022
Datum potvrzení stud. oddělením: 26.04.2022
Datum a čas obhajoby: 06.06.2023 09:00
Datum odevzdání elektronické podoby:04.05.2023
Datum odevzdání tištěné podoby:09.05.2023
Datum proběhlé obhajoby: 06.06.2023
Oponenti: prof. RNDr. Ing. Martin Holeňa, CSc.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Wave Function Collapse is a recent algorithm that has found usage in the procedural level generation for computer games. Though powerful, it is difficult to control to achieve specified qualities of the results and has problems generating content with some internal structure.

The goal of this thesis is to implement a hierarchical variant of the Wave Function Collapse algorithm, where it will run on multiple levels of the hierarchy. The algorithm will be implemented in Unity, the work will explore its advantages and limits and compare it to the regular version of Wave Function Collapse algorithm in different examples.
Seznam odborné literatury
[1] Maxim Gumin, WFC github, https://github.com/mxgmn/WaveFunctionCollapse
[2] Isaac Karth, Adam M. Smith, WaveFunctionCollapse is Constraint Solving in the Wild, https://adamsmith.as/papers/wfc_is_constraint_solving_in_the_wild.pdf
[3] Darui Cheng, Honglei Han, Guangzheng Fei, Automatic Generation of Game Levels Based on Controllable Wave Function Collapse Algorithm,
https://www.researchgate.net/publication/348204502_Automatic_Generation_of_Game_Levels_Based_on_Controllable_Wave_Function_Collapse_Algorithm
[4] Brian Bucklew, Talk at Roguelike Celebration 2019, https://www.youtube.com/watch?v=fnFj3dOKcIQ
[5] Joseph Parker, WFC wrapper for Unity, https://selfsame.itch.io/unitywfc
[6] Hugo Scurti, Clark Verbrugge, Generating Paths with WFC
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK