Hierarchical Version of the Wave Function Collapse Algorithm
Název práce v češtině: | Hierarchická verze algoritmu kolapsu vlnové funkce |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Hierarchical Version of the Wave Function Collapse Algorithm |
Klíčová slova: | algoritmus kolapsu vlnové funkce|procedurální generování obsahu|počítačové hry|hierarchická verze algoritmu kolapsu vlnové funkce |
Klíčová slova anglicky: | wave function collapse|procedural content generation|computer games|hierarchical wave function collapse |
Akademický rok vypsání: | 2021/2022 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | angličtina |
Ústav: | Katedra softwaru a výuky informatiky (32-KSVI) |
Vedoucí / školitel: | Mgr. Vojtěch Černý |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 23.03.2022 |
Datum zadání: | 24.03.2022 |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 26.04.2022 |
Datum a čas obhajoby: | 06.06.2023 09:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 04.05.2023 |
Datum odevzdání tištěné podoby: | 09.05.2023 |
Datum proběhlé obhajoby: | 06.06.2023 |
Oponenti: | prof. RNDr. Ing. Martin Holeňa, CSc. |
Zásady pro vypracování |
Wave Function Collapse is a recent algorithm that has found usage in the procedural level generation for computer games. Though powerful, it is difficult to control to achieve specified qualities of the results and has problems generating content with some internal structure.
The goal of this thesis is to implement a hierarchical variant of the Wave Function Collapse algorithm, where it will run on multiple levels of the hierarchy. The algorithm will be implemented in Unity, the work will explore its advantages and limits and compare it to the regular version of Wave Function Collapse algorithm in different examples. |
Seznam odborné literatury |
[1] Maxim Gumin, WFC github, https://github.com/mxgmn/WaveFunctionCollapse
[2] Isaac Karth, Adam M. Smith, WaveFunctionCollapse is Constraint Solving in the Wild, https://adamsmith.as/papers/wfc_is_constraint_solving_in_the_wild.pdf [3] Darui Cheng, Honglei Han, Guangzheng Fei, Automatic Generation of Game Levels Based on Controllable Wave Function Collapse Algorithm, https://www.researchgate.net/publication/348204502_Automatic_Generation_of_Game_Levels_Based_on_Controllable_Wave_Function_Collapse_Algorithm [4] Brian Bucklew, Talk at Roguelike Celebration 2019, https://www.youtube.com/watch?v=fnFj3dOKcIQ [5] Joseph Parker, WFC wrapper for Unity, https://selfsame.itch.io/unitywfc [6] Hugo Scurti, Clark Verbrugge, Generating Paths with WFC |