Význam hodnocení ve výtvarné výchově z pohledu žáků 2. st. ZŠ a jejich učitelů
Název práce v češtině: | Význam hodnocení ve výtvarné výchově z pohledu žáků 2. st. ZŠ a jejich učitelů |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | The importance of assessment in art education from the perspective of primary school pupils and their teachers |
Klíčová slova: | hodnocení, školní hodnocení, výtvarná výchova, klasifikace, význam hodnocení |
Klíčová slova anglicky: | Assessment, school evaluation, art education, teacher of art education, the importance of evaluation |
Akademický rok vypsání: | 2021/2022 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra výtvarné výchovy (41-KVV) |
Vedoucí / školitel: | Mgr. Lucie Jakubcová Hajdušková, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 22.03.2022 |
Datum zadání: | 30.03.2022 |
Datum a čas obhajoby: | 08.09.2022 09:00 |
Místo konání obhajoby: | M. Rettigové 4, Praha 1, R325A, 325A, posluchárna VV, 3. patro, vlevo, zadní trakt |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 11.07.2022 |
Datum proběhlé obhajoby: | 08.09.2022 |
Předmět: | Obhajoba bakalářské práce (OSZD004) |
Oponenti: | Mgr. Magdalena Novotná, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Tématem bakalářské práce je hodnocení ve výtvarné výchově. Studentka pomocí dotazníků a rozhovorů nasbírá výpovědi žáků a vyučujících, které popisují hodnocení tvůrčí činnosti. V teoretické/výzkumné části práce s oporou v aktuální odborné literatuře výpovědi analyzuje a popíše jaký význam přisuzují hodnocení žáci a učitelé z jí nasbíraných výpovědí. Zamýšlí se nad dopadem hodnocení tvůrčí činnosti ve VV na motivaci žáka, na vztah žáka k vlastní tvorbě a k výtvarnému umění. Ve výtvarné části práce vybrané verbální výpovědi transformuje do výtvarné výpovědi (deníková forma, volné médiu). |
Seznam odborné literatury |
BRÜCKNEROVÁ, K.: Paleta hodnoticích situací a hodnoticích přístupů ve výtvarné výchově. Studia paedagogica. Brno: Masarykova univerzita, 2011, roč. 16, č. 2, s. 49-73. ISSN 1803-7437. doi:10.5817/SP2011-2-3.
HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: Základní teorie, metody a aplikace. 2.vyd. Praha, Portál; 2008. LAUFKOVÁ, V.; STARÝ, K.a kol.: Formativní hodnocení ve výuce. Praha: Portál, 2016. ISBN 978-80-262-1001-6 NOVOTNÁ, M.: Portfolio jako nástroj reflexe. Výtvarná výchova. Časopis pro výtvarnou a obecně estetickou výchovu školní a mimoškolní. Praha: Pedagogická fakulta, Univerzita Karlova. Číslo: 3 –4/2019 Ročník: 59/2019, str. 22. ISSN 1210-3691 SLAVÍK, J.: Hodnocení v současné škole. Východiska a nové metody pro praxi. Praha: Portál, 1999. ISBN 80-7178-262-9 |