Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Cestovní chování fanoušků českých fotbalových klubů
Název práce v češtině: Cestovní chování fanoušků českých fotbalových klubů
Název v anglickém jazyce: Travel behaviour of Czech football clubs´ fans
Klíčová slova: Fotbalové utkání, fanoušek, návštěvnost, identita s týmem, dotazníkové šetření
Klíčová slova anglicky: Football match, fan, attendance, team identity, questionnaire survey
Akademický rok vypsání: 2021/2022
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra sociální geografie a regionálního rozvoje (31-340)
Vedoucí / školitel: doc. RNDr. Miroslav Marada, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 22.03.2022
Datum zadání: 19.05.2022
Datum odevzdání elektronické podoby:28.07.2022
Datum proběhlé obhajoby: 09.09.2022
Oponenti: RNDr. Tomáš Burda, Ph.D.
 
 
 
Předběžná náplň práce
Cílem této práce je popsat a porovnat cestovní chování fotbalových fanoušků při návštěvách fotbalových utkání. Rozdíly očekáváme nejen v četnosti návštěv podporujících svůj oblíbený klub při domácích a venkovních utkáních, ale zejména ve způsobu a organizaci vyjížďky za svými kluby (četnost, cíl, dopravní prostředek, oranizace, spolucestující, trávení času v místě utkání apod.). Předpokládáme, že velké pražské kluby budou mít fanouškovskou základnu rozmístěnou více po republice než kluby provinční kluby - např. Viktoria Plzeň, Zbrojovka Brno nebo Sigma Olomouc budou mít fanoušky více koncentrované ve svém kraji. Velmi specifickou skupinou budou zápasy v evropských pohárech, které české kluby pravidelně hrají a na které se každoročně vypravuje mnoho fanoušků. V neposlední řadě můžeme zjišťovat, zda a jak do tohoto chování zasáhla pandemie v posledních dvou letech. V práci se budeme věnovat vybraným klubům a fanouškům v 1. české fotbalové lize a vynecháme utkání národního týmu, které by svou specifičností změnil výsledky práce.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK