Dopad pandemie koronaviru na psychický stav plavců staršího školního věku
Název práce v češtině: | Dopad pandemie koronaviru na psychický stav plavců staršího školního věku |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | The Impact of a Coronavirus Pandemic on the Mental State of School- Age Swimmers |
Klíčová slova: | plavání, Covid-19, starší školní věk, emoce |
Klíčová slova anglicky: | Key words: swimming, Covid 19, older school age, emotions |
Akademický rok vypsání: | 2021/2022 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra tělesné výchovy (41-KTV) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Martin Dlouhý, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 14.03.2022 |
Datum zadání: | 14.03.2022 |
Datum a čas obhajoby: | 11.01.2023 00:00 |
Místo konání obhajoby: | M. Rettigové 4, Praha 1, R118, 118, Doktorandská místnost, 1. patro, vlevo |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 25.10.2022 |
Datum proběhlé obhajoby: | 11.01.2023 |
Předmět: | Obhajoba diplomové práce (OSZD005) |
Oponenti: | doc. PhDr. Jiří Suchý, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
1. Stanovit cíle práce, pracovní problémy, hypotézy, úkoly
2. Vyhledat a prostudovat odbornou literaturu a další možné prameny 3. Vytvořit osnovu (sylabus) 4. Zpracovat teoretickou část práce 5. Realizace výzkumné části, zpracování a vyhodnocení získaných informací 6. Formulace závěrů práce 7. Práce bude zpracovávána v souladu se zásadami metodologie psaní vědeckých a závěrečných prací v kinantropologii i v pedagogice 8. Pravidelně předkládat a konzultovat práci s vedoucím DP 9. Odevzdat závěrečnou práci ve stanovené formě (tištěné, resp. multimediální) dle příslušného aktuálního Opatření děkana a dle instrukcí a pokynů KTV ohledně zpracování závěrečných prací Seznam odborné literatury |
Seznam odborné literatury |
DVOŘÁKOVÁ, Hana, Zdeňka ENGELTHALEROVÁ a kol. Tělesná výchova na 1. stupni základní školy. Vyd. 1. Praha: Karolinum, 2017. ISBN 978-80-246-3308-4.
HOFER, Zdeněk a kol. Technika plaveckých způsobů. Praha: Karolinum, 2006. ISBN 80-246-1205-4. KUBAL, Michal a Vojtěch GIBIŠ. Pandemie. Vyd. 1. Praha: Kniha Zlín, 2020. ISBN 978-80-7662-047-6. PERIČ, Tomáš. Sportovní příprava dětí. Vyd. 1. Praha: Grada Publishing PÉDROLETTI, Michel. Od šplouchání k plavání. Praha: Portal, 2007. ISBN 978-80-7367-205-8. ŘÍČAN, Pavel. Psychologie osobnosti. Vyd. 6. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-3133-9. SHAHOVÁ, Sonia. Pandemie. Vyd. 1. Praha: Esence, 2021. SLEPIČKA, Pavel, Václav HOŠEK a Běla HÁTLOVÁ. Psychologie sportu. Vyd. 2. Praha:Karolinum, 2011. ISBN 978-80-246-1602-5. |
Předběžná náplň práce |
Cílem diplomové práce je zhodnotit, jak pandemie koronaviru ovlivnila psychický stav plavců, kteří se nemohli účastnit pravidelných tréninků. Současně je zjišťováno, jakými způsoby se jedinci s danou situací vyrovnávali a jak jinak kompenzovali plavecký trénink. V práci je rovněž zkoumáno, zda je rozdíl ve vnímání a zvládání dané situace mezi dívkami a chlapci. Pro praktickou část je zvolena metoda formou dotazníku, díky kterému jsem zpracovávala a shromažďovala potřebná data. Dotazníky byly rozdány především mezi plavecké oddíly, a to mezi samotné sportovce a jejich rodiče. Data, která byla během výzkumu nasbírána, byla následně vyhodnocena podle jednotlivých kategorií a poté byly vyvozeny závěry. Tato diplomová práce by mohla být přínosem pro plavce, kteří z jakéhokoli důvodu nemohou nějaké období navštěvovat plavecký bazén, ale přitom mohou pokračovat ve sportovní přípravě. Vypracováním jsem zjistila mnoho nových poznatků a rovněž si ověřila své poznatky, které jsem načerpala vlastní praxí. |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
The aim of this diploma thesis is to assess the impact of a coronavirus pandemic on the mental state of the swimmers who could not attend regular trainings. At the same time, it finds out how the individuals cope with this situation and how they compensate the missing swimming trainings. In this work, there is also explored if there is the difference between girls and boys.
For the practical part, there was chosen a questionnaire method. The questionnaires were given to swimming teams, especially to the swimmers and their parents. The collected data was evaluated according the individual categories and then the conclusions were made. This diploma thesis could be useful for the swimmers who cannot visit swimming pools but they can continue in their sports training. It found out a lot of new knowledge during the elaboration of the work and it also confirmed findings from the own practice. |