Vnímání pedagogické fakulty studenty prvního ročníku a jejich ambice stát se učiteli
Název práce v češtině: | Vnímání pedagogické fakulty studenty prvního ročníku a jejich ambice stát se učiteli |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | First-year students' perception of the faculty of education and their ambitions to become teachers |
Klíčová slova: | studenti učitelství, pedagogická fakulta, percepce studia, profesní plány |
Klíčová slova anglicky: | future teachers, faculty of education, perception of studies, career plans |
Akademický rok vypsání: | 2021/2022 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Ústav výzkumu a rozvoje vzdělávání (41-UVRV) |
Vedoucí / školitel: | doc. RNDr. Jana Straková, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 09.03.2022 |
Datum zadání: | 09.03.2022 |
Datum a čas obhajoby: | 12.01.2023 10:15 |
Místo konání obhajoby: | Myslíkova 7, Praha 1, M209, pedagogická laboratoř |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 04.12.2022 |
Datum proběhlé obhajoby: | 12.01.2023 |
Předmět: | Obhajoba diplomové práce (OSZD005) |
Oponenti: | Mgr. Jaroslava Simonová, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Diplomová práce se zaměřuje na studenty učitelství v prvním ročníku jejich studia na pedagogické fakultě, konkrétně na jejich vnímání učitelské profese a studia samotného. Diplomová práce zodpovídá otázky, zda se studenti na počátku jejich studia chystají učitelskou profesi později vykonávat, či nikoliv a proč. Dále také, jaká byla jejich motivace se na pedagogickou fakultu přihlásit, jaké měli o studiu představy a jak se jejich percepce studia na pedagogické fakultě během prvního roku proměnila. |
Seznam odborné literatury |
Korbel V., Prokop, D. 2020. Proč se lidé nehlásí ke studiu učitelství a jak to změnit? https://www.ucitelnazivo.cz/files/1875-proc-se-lide-nehlasi-ke-studiu-ucitelstvi-a-jak-to-zmenit.pdf
Koucký, J. 2020. Srovnání mzdového vývoje ve školství a v české ekonomice 2015–2020. https://pages.pedf.cuni.cz/nedostatekucitelu/platy-ucitelu-zdolavaji-rekordy/ OECD. 2005. Teacher matter: Attracting, developing and retaining effective teachers. OECD: Paris. OECD. 2012. Preparing teachers and developing school leaders for the 21st century – LESSONS FROM AROUND THE WORLD. OECD: Paris. OECD. 2018. Effective teacher policies: Insides from PISA. OECD: Paris. Renger, S., Köller, M.M., & Möller, M. 2022. Was motiviert Schülerinnen und Schüler für das Lehramt? Zeitschrift für Pädagogische Psychologie (2022), 1–15 Königa , J. & Rothland, M. 2012. Motivations for choosing teaching as a career: effects on general pedagogical knowledge during initial teacher education. Asia-Pacific Journal of Teacher Education 40 (3), 289–315. |
Předběžná náplň práce |
Diplomová práce se zaměřuje na studenty učitelství v prvním ročníku jejich studia na pedagogické fakultě, konkrétně na jejich vnímání učitelské profese a studia samotného. Diplomová práce zodpovídá otázky, zda se studenti na počátku jejich studia chystají učitelskou profesi později vykonávat, či nikoliv a proč. Dále také, jaká byla jejich motivace se na pedagogickou fakultu přihlásit, jaké měli o studiu představy a jak se jejich percepce studia na pedagogické fakultě během prvního roku proměnila. |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
This master thesis focuses on teacher students in the first year of their studies at the Faculty of Education, specifically on their perception of the teaching profession and studies themselves. This thesis answers the question whether students at the beginning of their studies are planning to become teachers later in their career, or not and why. Furthermore, this thesis looks at what was their motivation to apply to the Faculty of Education, what was their perception of studies and how their perception at the Faculty of Education has changed during the first year. |