Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 390)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Hodnocení mluveného projevu jako řečové dovednosti u žáků SŠ při výuce ruského jazyka
Název práce v češtině: Hodnocení mluveného projevu jako řečové dovednosti u žáků SŠ při výuce ruského jazyka
Název v anglickém jazyce: Assessment of Speech as Language Skill of Secondary School Pupils during Russian Language Lessons
Klíčová slova: hodnocení, mluvený projev, žák, dovednost, formativní hodnocení
Klíčová slova anglicky: assessment, speech, pupil, skill, formative assessment
Akademický rok vypsání: 2021/2022
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra rusistiky a lingvodidaktiky (41-KRL)
Vedoucí / školitel: PhDr. Lenka Rozboudová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem, čeká na schválení garantem
Datum přihlášení: 10.02.2022
Datum zadání: 10.02.2022
Datum a čas obhajoby: 23.05.2023 08:00
Místo konání obhajoby: Celetná 13, Praha 1, C107/C15, 30 míst u lavice + 10 míst židličky se "stolečkem"
Datum odevzdání elektronické podoby:11.04.2023
Datum proběhlé obhajoby: 23.05.2023
Předmět: Obhajoba diplomové práce (OSZD105RJ)
Oponenti: PhDr. Jakub Konečný, Ph.D.
 
 
 
Ocenění:Práce byla navržena na ocenění
Zásady pro vypracování
V první fázi bude shromážděna a prostudována odborná literatura. Nejprve se bude práce zabývat významem a funkcí hodnocení v procesu učení, typům hodnocení obecně, část práce se bude týkat formativního hodnocení. Následovat bude zkoumání hodnocení ve výuce cizího jazyka obecně, posléze se zaměřením na mluvení. Poté proběhne analýza způsobů hodnocení mluveného projevu studentů ruského jazyka na střední škole. Hodnocení bude zkoumáno ze tří různých hledisek. Nejprve dojde k hospitaci na několika hodinách ruského jazyka, přičemž bude kladen důraz na pozorování, jak učitelé hodnotí mluvený projev žáků. Následovat budou rozhovory s učiteli a zkoumání jejich využívaných strategií při hodnocení a poté proběhnou rozhovory se studenty, jejichž cílem bude zjistit, zdali je pro ně zpětná vazba důležitá, zdali je motivuje či demotivuje, zdali hodnocení ze strany učitelů rozumí a podobně.
Seznam odborné literatury
ROZBOUDOVÁ, L. Современная дидактика русского языка как второго иностранного: речевые умения. Praha: Karolinum, 2020. 147 s. ISBN 978-80-246-4635-0.
STARÝ, K., LAUFKOVÁ, V. Formativní hodnocení ve výuce. Praha: Portál, 2016. ISBN 978-80-262-1001-6.
SLAVÍK, J. Hodnocení v současné škole. Praha: Portál, 1999.
KOŠTÁLOVÁ, H., MÍKOVÁ, Š., STANG, J. Školní hodnocení žáků a studentů se zaměřením na slovní hodnocení. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-314-7.
KRATOCHVÍLOVÁ, J. Systém hodnocení a sebehodnocení žáků. Zkušenosti z České republiky i Evropských škol. Brno, 2011. ISBN 978-80-7392-169-9.
AKIŠINA, A. A., KAGAN, O. E. Učimsja učitʹ dlja prepodavatelja russkogo jazyka kak inostrannogo. Moskva: Russkij Jazyk, Kursy, 2014.
KOLÁŘ, Z., ŠIKULOVÁ, R. Hodnocení žáků. 2., dopl. vyd. Praha: Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2834-6.
Předběžná náplň práce
Tématem diplomové práce je hodnocení mluveného projevu jako jazykové dovednosti u studentů SŠ při výuce ruského jazyka. Teoretická část bude věnována hodnocení v procesu učení, jeho významu, funkcím a typům. Následovat bude část týkající se hodnocení ve výuce cizího jazyka, poté s detailnějším zaměřením na hodnocení mluveného projevu studentů středních škol. V praktické části bude analyzováno, do jaké míry se hodnocení mluveného projevu na středních školách při výuce ruského jazyka uplatňuje, popřípadě jaké typy hodnocení jsou zastoupeny.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The topic of my thesis is assessment of speech as a language skill of secondary school pupils during Russian language lessons. The theoretical part is dedicated to assessment in the process of learning, its purpose, functions and types. The next part involves assessing as a part of teaching a foreign language, following up with detailed focus on assessment of speech of secondary school pupils. In practical part, it will be analyzed to what extent the assessment of speech during Russian language lessons in secondary schools is being applied, or what types of assessment are represented.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK