Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 385)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Žákovské hodnocení vybraných prvků v učebnicích a pracovních sešitech českého jazyka
Název práce v češtině: Žákovské hodnocení vybraných prvků v učebnicích a pracovních sešitech českého jazyka
Název v anglickém jazyce: Pupils' Evaluation of Selected Elements in Czech Language Textbooks and Workbooks
Klíčová slova: učebnice, pracovní sešit, žák, hodnocení, obrazová a textová část, srozumitelnost zadání, základní škola
Klíčová slova anglicky: textbook, workbook, pupil, evaluation, pictorial and textual section, clarity of instructions, primary school
Akademický rok vypsání: 2021/2022
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra českého jazyka (41-KCJ)
Vedoucí / školitel: PhDr. Eliška Doležalová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 02.02.2022
Datum zadání: 02.02.2022
Datum potvrzení stud. oddělením: 09.04.2024
Datum a čas obhajoby: 15.01.2025 09:00
Místo konání obhajoby: M. Rettigové 4, Praha 1, R216, 216, 2. patro, vlevo, zadní trakt
Datum odevzdání elektronické podoby:01.12.2024
Datum proběhlé obhajoby: 15.01.2025
Předmět: Obhajoba diplomové práce (OSZD105CJ)
Oponenti: prof. PhDr. Martina Šmejkalová, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Studentka provede samostatnou rešerši odborných zdrojů a sestaví databázi literatury.
Provede excerpci literatury pro teoretickou část a vyvodí závěry ve vztahu k práci.
Práce bude podrobena důkladné jazykové a formální korektuře.
Studentka provede důkladnou kontrolu citačního aparátu.
Diplomantka zodpovídá za to, že veškerá použitá literatura je řádně citována v textu a v seznamu literatury.
Seznam odborné literatury
ČECHOVÁ, M., STYBLÍK, V. (1998). Čeština a její vyučování: didaktika českého jazyka pro učitele základních a středních škol a pro studenty učitelství. Praha: SPN-pedagogické nakladatelství.
CHRÁSKA, M. (2016). Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. 2., aktualizované vydání. Praha: Grada, Pedagogika (Grada).
JANÍK, T. (2013). Kvalita (ve) vzdělávání-obsahově zaměřený přístup ke zkoumání a zlepšování výuky. Brno: Masarykova univerzita.
KYRIACOU, Ch. (2004). Klíčové dovednosti učitele: cesty k lepšímu vyučování. 2. vyd. Přeložil Dominik DVOŘÁK, přeložil Milan KOLDINSKÝ. Praha: Portál.
MAŇÁK, J., KNECHT, P. (2007). Hodnocení učebnic. Brno: Paido.
MAREŠ, J. (1996). Učitelovo pojetí výuky. Brno: Masarykova univerzita.
PALENČÁROVÁ, J., ŠEBESTA, K. (2006). Aktivní naslouchání při vyučování: rozvíjení komunikačních dovedností na 1. stupni ZŠ. Praha: Portál.
PRŮCHA, J. (1998). Učebnice: Teorie a analýzy edukačního média. Brno: Paido.
RÁMCOVÝ VZDĚLÁVACÍ PROGRAM PRO ZÁKLADNÍ VZDĚLÁVÁNÍ. [online]. Praha: MŠMT, 2013. 142 s. [cit. 2023-01-02]. Dostupné z WWW: < https://revize.edu.cz/files/rvp-zv-2021-s-vyznacenymi-zmenami.pdf/>
ŠMEJKALOVÁ, M. (2015). Didaktika českého jazyka. In Stuchlíková, I., Janík, T. & Beneš, Z. et al. Oborové didaktiky: vývoj, stav, perspektivy (s. 17–40). Brno: Masarykova univerzita.
ŠTĚPÁNÍK, S. (2018/2019). Kognitivně-komunikační princip jako základní východisko výuky českého jazyka: Communicative and Functional Principles as a Ground for Teaching Czech. Český jazyk a literatura. 1950-, 69(5), 214-223.
ŠTĚPÁNÍK, S. (2019). Společné výzvy, společná řešení, společné prespektivy – závěr. In Štěpáník, S., Vztah jazyka a komunikace v česko-slovensko-polské didaktické reflexi. (s. 212–218) Praha: Univerzita
ŠTĚPÁNÍK, S. (2020a) Konstruktivistické a kognitivně-komunikační paradigma jako východisko koncepce výuky českého jazyka: A constructivist and cognitive-communicative paradigm as the basis of the conception of Czech language instruction. Pedagogika: časopis pro pedagogickou theorii a praxi.70(1), 5-28.
ŠTĚPÁNÍK, S. (2020b). Výuka češtiny mezi tradicí a inovací. Praha: Academia.
ŠVAŘÍČEK, R., ŠEĎOVÁ, K. (2014). Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Vyd. 2. Praha: Portál.
Předběžná náplň práce
Prostudování možných informačních zdrojů.
Stanovení a příprava výzkumných nástrojů (dotazník, rozhovor).
Provedení výzkumného šetření, analýza získaného materiálu, vyvození závěrů.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK