Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 384)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Vztah dětí k TV a jejich motivace
Název práce v češtině: Vztah dětí k TV a jejich motivace
Název v anglickém jazyce: Children’s approach to P.E. and their motivation
Klíčová slova: Motivace, pohyb, tělesná výchova, odměna, trest, žák, učitel
Klíčová slova anglicky: Motivation, locomotion, physical education, reward, punishment, pupil, teacher
Akademický rok vypsání: 2021/2022
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra tělesné výchovy (41-KTV)
Vedoucí / školitel: PhDr. Martin Dlouhý, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem, čeká na schválení garantem
Datum přihlášení: 28.01.2022
Datum zadání: 28.01.2022
Datum a čas obhajoby: 18.05.2022 00:00
Místo konání obhajoby: M. Rettigové 4, Praha 1, R118, 118, Doktorandská místnost, 1. patro, vlevo
Datum odevzdání elektronické podoby:10.04.2022
Datum proběhlé obhajoby: 18.05.2022
Předmět: Obhajoba diplomové práce (OSZD005)
Oponenti: Mgr. Lukáš Chvostek
 
 
 
Zásady pro vypracování
1.Stanovit problém, cíle a postup práce
2.Vyhledat, prostudovat a provést literární rešerši odborné literatury a dalších zkoumaných pramenů
3.Vytvořit osnovu (sylabus)kvalifikační práce a následně zpracovat teoretickou část
4.Formulace pracovních hypotézy a zvolených výzkumných metod graduační práce
5.Realizace výzkumné části, vyhodnocení získaných údajů
6.Formulace závěrů práce
7.Práce bude zpracovávána v souladu se zásadami metodologie psaní vědeckých a závěrečných prací v kinantropologii a v pedagogice
8.PRAVIDELNĚ předkládat a konzultovat vznikající práci
9.Kompletní rukopis předložit vedoucímu práce NEJPOZDĚJI jeden měsíc před termínem odevzdání
10. Odevzdat závěrečnou práci ve stanovené formě (tištěné, resp. multimediální) dle příslušného aktuálního Opatření děkana a dle instrukcí a pokynů KTV ohledně zpracování závěrečných prací.
Seznam odborné literatury
1. ANTALA, Branislav. Didaktika školskej telesnej výchovy. Bratislava: FTVŠ UK, 2001.

2. BERDNOVÁ, Eva, NOVÝ, Ivan, JAROŠOVÁ, Eva. Manažerská psychologie a sociologie. Praha: Management Press, 2012. ISBN 978-80-7261-239-0.

3. BLAŽEJ, Adam. Motivace dětí a mládeže ve sportu. Brno: Masarykova univerzita, 2019. ISBN 978-80-210-9355-3.

4. ČÁP, Jan, MAREŠ, Jiří. Psychologie pro učitele. Praha : Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-273-7.

5. ČÁP, Jan. Psychologie výchovy a vyučování. Praha : Karolinum, 1993. ISBN 80-7066-534-3.

6. ČAPEK, Robert. Odměny a tresty ve školní praxi. Praha : Grada Publishing, a. s., 2008. 160 s. ISBN 978-80-247-1718-0.

7. DAŘÍLEK, P.; KUSÁK, P. (1998) Pedagogická psychologie. Olomouc: Vydavatelství UP. ISBN 80-706-7837-2.
Předběžná náplň práce
Tato diplomová práce se zaměřuje na vztah dětí k tělesné výchově a jejich motivaci. Cílem práce je zjistit, jaký mají děti na 1. stupni základní školy vztah k tělesné výchově, zda je mezi nimi oblíbená a co je motivuje. V teoretické části se zaměřuji na definování motivace, postavení tělesné výchovy v Rámcovém vzdělávacím programu a její hodnocení. V praktické části jsem měla za cíl zjistit právě vztah dětí k tělesné výchově, jestli patří mezi jejich oblíbené předměty a co by je motivovalo, aby se jejich vztah k tělesné výchově zlepšil. Výzkum proběhl metodou kvantitativního online dotazování, na které navazovalo několik hloubkových rozhovorů. Respondenti budou žáci 2. - 5. ročníku vybraných ZŠ.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
This diploma thesis is focused on the kid’s approach to the physical education and their motivation. The aim of the thesis is to determine the relation elementary school children have to P.E., whether they enjoy it or not and what motivates them. In the theoretical part I am focusing on defining the motivation, position of P.E. in the Educational Framework and its evaluation. My goal in the practical part was to determine the children’s relation to P.E. if it belongs among their favourite subjects and what would motivate them to improve their relation to P.E. The survey was conducted through quantitative online questionnaire method that was followed by several in depth interviews. Respondent are pupils from 2nd to 5th year of chosen grammar schools.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK