Vliv organizovaně tráveného volného času na rozvoj osobnosti dítěte
Název práce v češtině: | Vliv organizovaně tráveného volného času na rozvoj osobnosti dítěte |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | The impact of spending of organized leisure time on child´s personality |
Klíčová slova: | Volný čas|dítě|osobnost|velká pětka|organizovaný volný čas |
Klíčová slova anglicky: | leisure time|child|personality|big five|organized leisure time |
Akademický rok vypsání: | 2021/2022 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra pedagogiky (21-KPED) |
Vedoucí / školitel: | PaedDr. Eva Valášková Vincejová, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 30.12.2021 |
Datum zadání: | 30.12.2021 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 02.02.2022 |
Datum a čas obhajoby: | 14.06.2023 09:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 10.05.2023 |
Datum proběhlé obhajoby: | 14.06.2023 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | doc. PhDr. Josef Valenta, CSc. |
Zásady pro vypracování |
Hlavním cílem práce je zjistit, jestli organizovaný volný čas podporuje rozvoj v osobnostních stránkách žáka (extraverze, přívětivost, svědomitost, neuroticismus, otevřenost ke zkušenosti). Výzkum bude kvalitativního charakteru na základě rozhovorů. Cílem praktické části je pomocí výzkumného šetření zjistit, jaký pohled mají na problematiku rozvoje osobnosti pedagogové pracující s pubescenty. Cílem teoretické části je souhrn dosavadních poznatků o volném čase a způsobech jeho trávení, dále i krátké shrnutí psychického a osobnostního vývoje v období pubescence a popis typů osobnosti na základě velké pětky. |
Seznam odborné literatury |
ALLPORT, Gordon. W., 1961. Pattern and growth in personality. New York: Holt, Reinhart and Winston. BLATNÝ, Marek, 2010. Psychologie osobnosti: hlavní témata, současné přístupy. Praha: Grada. ISBN 9788024734347COSTA, Paul. T. a Robert R. MCCRAE, 1985. The NEO personality inventory: Manual Form S and Form R. Odessa: Psychological Assessment Resources. DRAPELA, Victor. J., 2011. Přehled teorií osobnosti. 6. vyd. Praha: Portál. ISBN 9788026200406HÁJEK, Bedřich, Břetislav HOFBAUER a Jiřina PÁVKOVÁ. Pedagogické ovlivňování volného času: trendy pedagogiky volného času. Vyd. 2., aktualiz. Praha: Portál, 2011, 239 s. ISBN 978-80-262-0030-7. |