Analýza zkušeností nezletilých s romantizovaným nebo sexualizovaným kontaktem s osobou vůči nim v pedagogickém postavení
Název práce v češtině: | Analýza zkušeností nezletilých s romantizovaným nebo sexualizovaným kontaktem s osobou vůči nim v pedagogickém postavení |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Minors' Experience Analysis of Romanticized or Sexualized Contact with an Educator |
Klíčová slova: | dospívající, nezletilí, vyučující, překročení profesních hranic, sexualizované zneužití pedagogické moci, sexuální zneužívání osobou v pedagogickém postavení, zneužití moci, interpretativní fenomenologická analýza, IPA, feministický výzkum |
Klíčová slova anglicky: | Adolescents, Minors, Teachers, Educators, Crossing Professional Boundaries, Educator Sexual Misconduct, Educator Sexual Abuse, Abuse of Power, Interpretative Phenomenological Analysis, IPA, Feminist Research |
Akademický rok vypsání: | 2021/2022 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra psychologie (41-KPSY) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Jakub Onder, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 21.12.2021 |
Datum zadání: | 21.12.2021 |
Datum a čas obhajoby: | 14.09.2023 09:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 10.07.2023 |
Datum proběhlé obhajoby: | 14.09.2023 |
Předmět: | Obhajoba diplomové práce (OSZD005) |
Oponenti: | Mgr. Josef Krejčí |
Zásady pro vypracování |
Těžištěm empirické části diplomové práce je interpretativní fenomenologická analýza zkušeností osob, jež v době před dosažením zletilosti zažily romantizovaný nebo sexualizovaný kontakt s osobou vůči nim zaujímající pedagogické postavení. Výzkum vychází z konstruktivistické ontologie, feministické epistemologie a fenomenologické metodologie. |
Seznam odborné literatury |
Knoll, J. (2010). Teacher Sexual Misconduct: Grooming Patterns and Female Offenders. Journal of Child Sexual Abuse, 19(4), 371-386. DOI: 10.1080/10538712.2010.495047
Plaut, S. M. (1993). Boundary Issues in Teacher–Student Relationships. Journal of Sex & Marital Therapy, 19(3), 210-219. https://psycnet.apa.org/doi/10.1080/00926239308404906 Shakeshaft, C., & Cohan, A. (1995). Sexual Abuse of Students by School Personnel. The Phi Delta Kappan, 76(7), 512-520. http://www.jstor.org/stable/20405388 Shakeshaft, C. (2004). Educator sexual misconduct: A synthesis of existing literature. Hofstra University and Intercative. Smetáčková, I., & Pavlík, P. (2011a). Obtěžování středoškolských studentek a studentů ze strany vyučujících. E–psychologie, 5(4), 11–29. https://e-psycholog.eu/pdf/smetackova-pavlik.pdf Smetáčková, I., & Pavlík, P. (2011b). Sexuální a genderové obtěžování jako projev pedagogické ne–profesionality. AULA, 19(02), 35–46. https://www.csvs.cz/wp-content/uploads/2019/01/2011-2-clanky-Smetackova-Pavlik.pdf Zarra, E. J. III. (2013). Teacher–student relationships. Rowman & Littlefield Education. |