Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 384)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Analýza zkušeností nezletilých s romantizovaným nebo sexualizovaným kontaktem s osobou vůči nim v pedagogickém postavení
Název práce v češtině: Analýza zkušeností nezletilých s romantizovaným nebo sexualizovaným kontaktem s osobou vůči nim v pedagogickém postavení
Název v anglickém jazyce: Minors' Experience Analysis of Romanticized or Sexualized Contact with an Educator
Klíčová slova: dospívající, nezletilí, vyučující, překročení profesních hranic, sexualizované zneužití pedagogické moci, sexuální zneužívání osobou v pedagogickém postavení, zneužití moci, interpretativní fenomenologická analýza, IPA, feministický výzkum
Klíčová slova anglicky: Adolescents, Minors, Teachers, Educators, Crossing Professional Boundaries, Educator Sexual Misconduct, Educator Sexual Abuse, Abuse of Power, Interpretative Phenomenological Analysis, IPA, Feminist Research
Akademický rok vypsání: 2021/2022
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra psychologie (41-KPSY)
Vedoucí / školitel: PhDr. Jakub Onder, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem, čeká na schválení garantem
Datum přihlášení: 21.12.2021
Datum zadání: 21.12.2021
Datum a čas obhajoby: 14.09.2023 09:00
Datum odevzdání elektronické podoby:10.07.2023
Datum proběhlé obhajoby: 14.09.2023
Předmět: Obhajoba diplomové práce (OSZD005)
Oponenti: Mgr. Josef Krejčí
 
 
 
Zásady pro vypracování
Těžištěm empirické části diplomové práce je interpretativní fenomenologická analýza zkušeností osob, jež v době před dosažením zletilosti zažily romantizovaný nebo sexualizovaný kontakt s osobou vůči nim zaujímající pedagogické postavení. Výzkum vychází z konstruktivistické ontologie, feministické epistemologie a fenomenologické metodologie.
Seznam odborné literatury
Knoll, J. (2010). Teacher Sexual Misconduct: Grooming Patterns and Female Offenders. Journal of Child Sexual Abuse, 19(4), 371-386. DOI: 10.1080/10538712.2010.495047
Plaut, S. M. (1993). Boundary Issues in Teacher–Student Relationships. Journal of Sex & Marital Therapy, 19(3), 210-219. https://psycnet.apa.org/doi/10.1080/00926239308404906
Shakeshaft, C., & Cohan, A. (1995). Sexual Abuse of Students by School Personnel. The Phi Delta Kappan, 76(7), 512-520. http://www.jstor.org/stable/20405388
Shakeshaft, C. (2004). Educator sexual misconduct: A synthesis of existing literature. Hofstra University and Intercative.
Smetáčková, I., & Pavlík, P. (2011a). Obtěžování středoškolských studentek a studentů ze strany vyučujících. E–psychologie, 5(4), 11–29. https://e-psycholog.eu/pdf/smetackova-pavlik.pdf
Smetáčková, I., & Pavlík, P. (2011b). Sexuální a genderové obtěžování jako projev pedagogické ne–profesionality. AULA, 19(02), 35–46. https://www.csvs.cz/wp-content/uploads/2019/01/2011-2-clanky-Smetackova-Pavlik.pdf
Zarra, E. J. III. (2013). Teacher–student relationships. Rowman & Littlefield Education.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK