Preference pracujících studentů vysokých škol v oblasti zaměstnaneckých výhod
Název práce v češtině: | Preference pracujících studentů vysokých škol v oblasti zaměstnaneckých výhod |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Preferences of Working University Students in the Field of Employee Benefits |
Klíčová slova: | řízení lidských zdrojů|zaměstnanecké výhody|vysokoškolští studenti|odměňování pracovníků|motivace |
Klíčová slova anglicky: | human resource management|employee benefits|university students|employee compensation|motivation |
Akademický rok vypsání: | 2021/2022 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra andragogiky a personálního řízení (21-KANPR) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Alexandra Fonville, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 06.12.2021 |
Datum zadání: | 06.12.2021 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 22.06.2022 |
Datum a čas obhajoby: | 24.01.2023 10:30 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 05.01.2023 |
Datum proběhlé obhajoby: | 24.01.2023 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | PhDr. Olga Běhounková, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Cílem práce bude identifikovat preference pracujících studentů vysokých škol v oblasti zaměstnaneckých výhod. Nejprve se práce bude zabývat zaměstnaneckými výhodami jako součástí odměňování pracovníků. Zaměří se na funkce a cíle odměňování a také na jeho složky. Dále se bude věnovat přímo zaměstnaneckým výhodám, bude přiblížen jejich význam a funkce z pohledu zaměstnance i zaměstnavatele. Následně budou charakterizovány konkrétní druhy zaměstnaneckých výhod. Práce se zaměří také na současné trendy v poskytovaných zaměstnaneckých výhodách, preference příslušníků jednotlivých generací v oblasti zaměstnaneckých výhod s důrazem na generaci Z a na preference samotných studentů. Cílem kvantitativního empirického šetření bude zjistit, jaké jsou preference pracujících studentů posledních ročníků magisterského studia v oblasti zaměstnaneckých výhod. Šetření se zaměří na studenty humanitních a společenskovědních oborů v České republice, kterým byly v rámci jakéhokoli typu pracovního poměru poskytovány zaměstnanecké výhody a zároveň jsou příslušníky generace Z. Šetření bude realizováno pomocí dotazníků, které budou distribuovány s využitím facebookových skupin sdružujících studenty jednotlivých fakult, kateder či oborů. K získání respondentů budou využity také osobní kontakty. Výběrový soubor bude tvořit 100 studentů posledních ročníků magisterského studia společenskovědních a humanitních oborů na Filozofické fakultě a Fakultě sociálních věd Univerzity Karlovy. Předběžná struktura práce: 1 Zaměstnanecké výhody jako součást systému odměňování pracovníků 1.1 Funkce a cíle odměňování pracovníků 1.2 Složky odměňování pracovníků 2 Charakteristika zaměstnaneckých výhod 2.1 Funkce zaměstnaneckých výhod 2.2 Psychologické aspekty zaměstnaneckých výhod 2.3 Ekonomické aspekty zaměstnaneckých výhod 3 Druhy zaměstnaneckých výhod 3.1 Finanční zaměstnanecké výhody 3.2 Zaměstnanecké výhody v oblasti zdraví 3.3 Zaměstnanecké výhody v oblasti work-life balance 3.4 Zaměstnanecké výhody v oblasti vzdělávání 4 Trendy v oblasti zaměstnaneckých výhod 5 Charakteristika jednotlivých generací se zaměřením na preference příslušníků generací v oblasti zaměstnaneckých výhod 6 Preference pracujících studentů vysokých škol v oblasti zaměstnaneckých výhod Empirické šetření: Preference pracujících studentů posledních ročníků magisterského studia humanitních a společenskovědních oborů v oblasti zaměstnaneckých výhod |
Seznam odborné literatury |
ANDRLÍK, Břetislav a Petra BOBČÍKOVÁ. Role zaměstnaneckých benefitů v České republice. Trendy v podnikání – Business Trends [online]. 2018, 8(2), s. 11–24 [vid. 2021-07-19]. ISSN 1805-0603. Dostupné z: https://doi.org/10.24132/jbt.2018.8.2.11_24. ARMSTRONG, Michael. Odměňování pracovníků. Praha: Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2890-2. CHILLAKURI, Bharat a Rajendra MAHANANDIA. Generation Z Entering the Workforce: the Need for Sustainable Strategies in Maximizing Their Talent. Human Resource Management International Digest [online]. 2018, 26(4), s. 34–38 [vid. 2021-07-19]. ISSN 0967-0734. Dostupné z: https://doi.org/10.1108/HRMID-01-2018-0006. ISCAP. Interwork between Generation Z and Employers [online]. ISCAP, 2017 [vid. 2021-07-19]. Dostupné z: http://igenproject.eu/results/#. KANG, Dong Ug, YU, Gun Jea a Sang-Jik LEE. Disentangling the Effects of the Employee Benefits on Employee Productivity. Journal of Applied Business Research [online]. 2016, 32(5), s. 1447–1458 [vid. 2021-07-19]. ISSN 2157-8834. Dostupné z: https://doi.org/10.19030/jabr.v32i5.9771. Kronos Incorporated. Full Report: Generation Z in the Workplace [online]. Kronos Incorporated Workforce Institute, 2019 [vid. 2021-07-19]. Dostupné z: https://workforceinstitute.org/wp-content/uploads/2019/11/Full-Report-Generation-Z-in-the-Workplace.pdf. LANIER, Kimberly. 5 Things HR Professionals Need to Know about Generation Z: Thought Leaders Share Their Views on the HR Profession and Its Direction for the Future. Strategic HR Review [online]. 2017, 16(6), s. 288–290 [vid. 2021-07-19]. ISSN 1475-4398. Dostupné z: https://doi.org/10.1108/SHR-08-2017-0051. MAZIN, Rebecca. The Employee Benefits Answer Book: An Indispensable Guide for Managers and Business Owners. San Francisco: Pfeiffer, 2011. ISBN 978-0-470-52515-9. NELSON, Bob. 1501 Ways to Reward Employees: Low-Cost and No-cost Ideas. New York: Workman Publishing, 2012. ISBN 978-0-7611-6978-2. SCHWIEGER, Diana a Christine LADWIG. Reaching and Retaining the Next Generation: Adapting to the Expectations of Gen Z in the Classroom. Information Systems Educational Journal [online]. 2018, 16(3), s. 45–54 [vid. 2021-07-19]. ISSN 1545-679X. Dostupné z: https://isedj.org/2018-16/n3/ISEDJv16n3p45.html. SCHROTH, Holly. Are You Ready for Gen Z in the Workplace? California Management Review [online]. 2019, 61(3), s. 5–18 [vid. 2021-07-19]. ISSN 2162-8564. Dostupné z: https://doi.org/10.1177/0008125619841006. SHIELDS, John. Managing Employee Performance and Reward. Cambridge: Cambridge University Press, 2016. ISBN 978-1-107-65353-5. SUPANGCO, Vivien. Explaining Employee Intentions to Stay in Organizations: The Case of MBA Students. Journal of International Business Research [online]. 2015, 14(3), s. 83–96 [vid. 2021-07-19]. ISSN 1544-0230. Dostupné z: https://www.proquest.com/openview/4ab6798cf49c454b745b281ef6f52e81/1?pq-origsite=gscholar&cbl=38747. The Center for Generational Kinetics. The State of Gen Z 2017: Meet the Throwback Generation [online]. The Center for Generational Kinetics, 2017 [vid. 2021-07-19]. Dostupné z: http://3pur2814p18t46fuop22hvvu.wpengine.netdna-cdn.com/wp-content/uploads/2017/04/The-State-of-Gen-Z-2017-White-Paper-c-2017-The-Center-for-Generational-Kinetics.pdf. URBAN, Jan. Motivace a odměňování pracovníků: Co musíte vědět, abyste ze svých spolupracovníků dostali to nejlepší. Praha: Grada, 2017. ISBN 978-80-271-0227-3. |