Využití metodiky Tygřího světa® při osobnostním a sociálním rozvoji žáků na 1. stupni ZŠ
Název práce v češtině: | Využití metodiky Tygřího světa® při osobnostním a sociálním rozvoji žáků na 1. stupni ZŠ |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | The use of Tiger World® methodology in personality and social development of children in primary school |
Klíčová slova: | Osobnostní a sociální výchova, akční učitelský výzkum, klima školní třídy, well-being, typy osobností, komunikační typy, Tygří svět® |
Klíčová slova anglicky: | Social and personal education, school class, school class room climate, well-being, personality types, comunication types, Tygers world® |
Akademický rok vypsání: | 2021/2022 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra preprimární a primární pedagogiky (41-KPPP) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Tereza Krčmářová, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno vedoucím/školitelem, čeká na schválení garantem |
Datum přihlášení: | 03.12.2021 |
Datum zadání: | 03.12.2021 |
Datum a čas obhajoby: | 18.05.2023 08:30 |
Místo konání obhajoby: | M. Rettigové 4, Praha 1, R210, 210, 2. patro, vlevo |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 17.04.2023 |
Datum proběhlé obhajoby: | 18.05.2023 |
Předmět: | Obhajoba diplomové práce (OSZD005) |
Oponenti: | PhDr. Helena Hejlová, Ph.D. |
Seznam odborné literatury |
KOPSOVÁ, Kamila a Petr KOPS. Tygr dělá uáá uáá...: knížka pro děti, rodiče i pedagogy : rozumíme dětem. 2. vydání. Ilustroval Tereza HORALOVÁ. V Brně: Edika, 2021. ISBN 978-80-266-1690-0.
KOPSOVÁ, Kamila a Petr KOPS. Jak se domluvit s tygrem, aneb, Učíme se tygrijsky. Brno: Edika, 2016. ISBN 978-80-266-1046-5. KOPSOVÁ, Kamila a Petr KOPS. Jak se krotí tygr: knížka pro děti, rodiče i pedagogy. Ilustroval Tereza HORALOVÁ. Brno: Edika, 2015. ISBN 978-80-266-0806-6. VALENTA, Josef. Didaktika osobnostní a sociální výchovy. Praha: Grada, 2013. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-4473-5.Respektovat a být respektován GORDON, Thomas. Škola bez poražených: praktická příručka efektivní komunikace mezi učitelem a žákem. Přeložil Julie ŽEMLOVÁ. Praha: Malvern, 2015. ISBN 978-80-7530-006-5. VYBÍRAL, Zbyněk. Psychologie komunikace. Vyd. 2. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-387-1. SVOBODOVÁ, Eva a Miluše VÍTEČKOVÁ. Osobnost předškolního pedagoga: sebereflexe, sociální kompetence a jejich rozvíjení. Praha: Portál, 2017. ISBN 978-80-262-1243-0 Zákon dorozumění : vytváření ideálních osobních a profesních vztahů Losier, Michael J., 1962-2010 |
Předběžná náplň práce |
Diplomová práce se zabývá osobnostním a sociálním rozvojem žáků na 1. stupni základní školy za využití metodiky Tygřího světa.
V teoretické části se věnuje osobnostní a sociální výchově. Dále se zabývá typologií osobností. Práce popisuje vznik metody a možnosti jejího využití pro podporu klíčových kompetencí a cílů vzdělávání v oblasti osobnostní a sociální výchovy. V praktické části autorka provede rozhovor s autory Tygřích knih, v rámci akčního učitelského výzkumu ověří metodiku Tygří svět ve vlastní učitelské praxi v rámci akčního učitelského výzkumu. Výstupem bude sada materiálů a doporučení pro učitele 1.stupně ZŠ. |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
The diploma thesis deals with the personality and social development of pupils in the 1st grade of primary school using the Tiger World methodology.
The theoretical part deals with personality and social education. It also deals with the typology of personalities. The work describes the creation of the method and the possibilities of its use for the support of key competences and educational goals in the field of personality and social education. In the practical part, the author will conduct an interview with the authors of the Tiger books, as part of action teacher research, she will verify the Tiger World methodology in her own teaching practice as part of action teacher research. The output will be a set of materials and recommendations for primary school teachers. |