Lepenka - Modulárny framework umožňujúci tvorbu hier pre platformu .NET
Název práce v jazyce práce (slovenština): | Lepenka - Modulárny framework umožňujúci tvorbu hier pre platformu .NET |
---|---|
Název práce v češtině: | Lepenka - Modulární framework umožňující tvorbu her pro platformu .NET |
Název v anglickém jazyce: | Lepenka - Modular framework for games development on the .NET platform |
Klíčová slova: | framework|modulární|.NET|hry |
Klíčová slova anglicky: | framework|modular|.NET|games |
Akademický rok vypsání: | 2021/2022 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | slovenština |
Ústav: | Katedra distribuovaných a spolehlivých systémů (32-KDSS) |
Vedoucí / školitel: | Mgr. Filip Kliber |
Řešitel: | Bc. Kristián Petráš - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 01.12.2021 |
Datum zadání: | 09.12.2021 |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 15.03.2022 |
Datum a čas obhajoby: | 12.09.2022 09:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 21.07.2022 |
Datum odevzdání tištěné podoby: | 21.07.2022 |
Datum proběhlé obhajoby: | 12.09.2022 |
Oponenti: | doc. RNDr. Jan Kofroň, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Cílem práce je vytvořit framework, který bude sloužit pro vývoj her na platformě .NET. Framework bude založený na datově orientované Entity-Component-System architektuře, jejíž návrh umožní efektivní paralelizaci běhu jednotlivých herních systémů. Hlavní funkcionalitou bude tvorba individuálních "módů", které spolu budou vzájemně komunikovat. Díky těmto "módům" bude možné abstrahovat jednotlivé herní systémy do samostatných celků, jejichž skládáním půjde vytvořit celá hra. Herní vývojář pak bude schopen integrovat tyto "módy" díky intuitivnímu API. Součástí frameworku budou také základní "módy", které umožní vytvářet hry, které se hrají po síti.
Součástí práce bude prototyp představující schopnosti vytvořeného frameworku. |
Seznam odborné literatury |
Gregory, J. (2017). Game engine architecture. AK Peters/CRC Press.
Adams, E. (2014). Fundamentals of game design. Berkeley, CA: New Riders. |