Kázeň u dítěte předškolního věku
Název práce v češtině: | Kázeň u dítěte předškolního věku |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Discipline of the child in preschool age |
Klíčová slova: | Kázeň, předškolní instituce, dítě v předškolním věku, pravidla |
Klíčová slova anglicky: | Discipline, Preschool institution, Preschool age child, Rules |
Akademický rok vypsání: | 2021/2022 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra preprimární a primární pedagogiky (41-KPPP) |
Vedoucí / školitel: | doc. PhDr. Jana Uhlířová, CSc. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 06.12.2021 |
Datum zadání: | 06.12.2021 |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 06.12.2021 |
Datum a čas obhajoby: | 11.01.2022 00:00 |
Místo konání obhajoby: | M. Rettigové 4, Praha 1, R128, 128, divadlo, 1. patro, vlevo, zadní trakt |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 06.12.2021 |
Datum proběhlé obhajoby: | 11.01.2022 |
Předmět: | Obhajoba bakalářské práce (UMŠ) (OSZD004MS) |
Oponenti: | PhDr. Barbora Loudová Stralczynská, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
akalářská práce se bude skládat ze dvou částí.
1. Teoretická část: definice kázně -filozoficky, sociologicky, pedagogicky, psychologicky. aspekty morálního vývoje dítěte předškolního věku podmínky a prostředky rozvoje předškolní kázně 2. Výzkumná část: Zjištění názorů a konkrétních postupů týkajících se kázně z pohledu učitelů,rodičů a dětí předškolního věku. Cílem práce je zjistit, jakou roli hraje kázeň v současné předškolní výchově a zda se učitelé i rodiče v přístupu k ní rodičů shodují. |
Seznam odborné literatury |
BENDL, Stanislav. Jak předcházet nekázni, aneb, Kázeňské prostředky. Praha: ISV, 2004. Pedagogika (ISV). ISBN 80-86642-14-3.
BENDL, Stanislav. Školní kázeň v teorii a praxi: učebnice pro studenty učitelství. Praha: Triton, 2011. ISBN 978-80-7387-432-2. KOMENSKÝ, Jan Amos. Informatorium školy mateřské. Ilustroval Anna KOPECKÁ. Praha: Kalich, 1992. ISBN 80-7017-492-7. LANGMEIER, Josef a Dana KREJČÍŘOVÁ. Vývojová psychologie. 2., aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2006. Psyché (Grada). ISBN 80-247-1284-9. MATĚJČEK, Zdeněk. Po dobrém, nebo po zlém?. Vyd. 8. Praha: Portál, 2015. ISBN 978-80-262-0852-5. ŠULOVÁ, Lenka. Raný psychický vývoj dítěte. Třetí vydání. Praha: Univerzita Karlova, nakladatelství Karolinum, 2019. ISBN 978-80-246-4479-0. VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie: dětství a dospívání. Vydání druhé, doplněné a přepracované. Praha: Karolinum, 2012. ISBN 978-80-246-2153-1. VALIŠOVÁ, Alena. Autorita jako pedagogický problém. Praha: Karolinum, 1998. ISBN 80-7184-624-4. |
Předběžná náplň práce |
Bakalářská práce se bude zabývat v teoretické části:
definováním kázně z pohledu různých disciplin, které s ní pracují. Práce bude charakterizovat vývoj vnímání, emoční vývoj, vývoj vůle a autoregulace a morální vývoj dítě předškolního věku jako východiska rozvoje kázně. Neopomine faktory ovlivňující kázeň a prostředky, jak kázeň u dítěte předškolního věku navodit a udržet. Výzkumná část: práce se zaměří na názory a konkrétní postupy týkajících se kázně z pohledu učitelů,rodičů a dětí předškolního věku. Cílem práce je zjistit, jakou roli hraje kázeň v současné předškolní výchově a zda se přístup k ní učitelů i rodičů shoduje. |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
The bachelor thesis will deal with the theoretical part:
by defining discipline from the perspective of the various disciplines that work with it. The work will characterize the development of perception, emotional development, development of will and self-regulation and moral development of preschool children as starting points for the development of discipline. It does not neglect the factors influencing discipline and means to induce and maintain discipline in the preschool child. Research part: the work will focus on the views and specific procedures related to discipline from the perspective of teachers, parents and preschool children. The aim of the thesis is to find out what role discipline plays in the current preschool education and whether the approach to it for teachers and parents coincides. |