Podmínky úspěšného zavádění CLILu na 1. stupni ZŠ
Název práce v češtině: | Podmínky úspěšného zavádění CLILu na 1. stupni ZŠ |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Conditions for Successful Implementation of CLIL Methodology in Primary School |
Klíčová slova: | CLIL, integrovaná výuka cizího jazyka, tandemová výuka, komunikační dovednosti, přínosy CLIL, výzvy CLIL |
Klíčová slova anglicky: | CLIL methodology, content and language integrated learning, co-teaching, communication skills, benefits of CLIL, challenges of CLIL |
Akademický rok vypsání: | 2021/2022 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra preprimární a primární pedagogiky (41-KPPP) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Petra Vallin, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno vedoucím/školitelem, čeká na schválení garantem |
Datum přihlášení: | 13.11.2021 |
Datum zadání: | 13.11.2021 |
Datum a čas obhajoby: | 04.09.2023 10:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 08.07.2023 |
Datum proběhlé obhajoby: | 04.09.2023 |
Předmět: | Obhajoba diplomové práce (OSZD005) |
Oponenti: | PhDr. Jana Poche Kargerová, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Nejprve bude provedene rešerše odborné literatury. Poté diplomantka vypracuje teoretickou část práce, ve které bude porovnávat české zdroje se zahraničními a shrne současné poznání o integrované výuce cizího jazyka CLIL. Poté navrhne výzkumný design pro empirickou část, provede výzkum a na základě výsledků navrhne doporučení do praxe. |
Seznam odborné literatury |
Benešová, B., Vallin, P. (2015). CLIL – inovativní přístup nejen k výuce cizích jazyků, 1. vydání Praha: Univerzita Karlova 2015.
Calabrese, I. & Rampone, S. (2009). Cross-Curricular Resources for Young Learners. Oxford: Oxford University Press. Coyle, D., Hood, P., & Marsh, D. (2010). CLIL - Content and Language Integrated Learning. Cambridge: Cambridge University Press. Dale, L. & Tanner, R. (2012). CLIL Activities: A resource for subject and language teachers. Cambridge: Cambridge University Press. Halliwell, S. (1992). Teaching English in the Primary Classroom. New York: Longman Inc. Mehisto, P. (2008). Uncovering CLIL: Content Language Integrated Learning. Cambridge: Cambridge University Press. Smit, U. Dalton-Puffer, C. (2007). Empirical Perspectives on CLIL Classroom Discourse. Peter Lang GmbH. |
Předběžná náplň práce |
Cílem této diplomové práce je popsat podmínky, které umožní úspěšné zavedení CLILu do výuky na prvním stupni základní školy. V teoretické části je popsána metoda CLIL jako inovativní přístup ve výuce cizího jazyka. Zaměříme se především na tzv. hard CLIL, který probíhá v nejazykovém předmětu. Na základě odborné literatury budou popsány hlavní principy metody CLIL ve výuce na prvním stupni základní školy. V empirické části budou zkoumány přínosy a rizika vyučování nejazykového předmětu v cizím jazyce. Závěr práce bude věnován podmínkám, které umožňují, aby byl CLIL ve škole dlouhodobě udržitelný.
|
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
The aim of this thesis is to explore conditions that enable to implement CLIL methodologies in primary school. In the theoretical part, the CLIL method will be described as an innovative approach in teaching foreign language. We will focus on hard CLIL and teaching CLIL in non-language subjects. Further, we will analyze benefits and perils that can occur while teaching foreign language in non-language subjects. The empirical research will focus on conditions that enable to implement CLIL methodologies in primary school and make it sustainable.
|