Náplň přestávek žáků mezi vyučovacími hodinami na 2. stupni vybrané ZŠ
Název práce v češtině: | Náplň přestávek žáků mezi vyučovacími hodinami na 2. stupni vybrané ZŠ |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Content of breaks between lessons by pupils at the second level of selected primary school |
Klíčová slova: | přestávka, psychohygiena, žáci, pohyb, mobil |
Klíčová slova anglicky: | school break, psychohygiene, pupils, move, mobile phone |
Akademický rok vypsání: | 2021/2022 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra pedagogiky (41-KPG) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Magdalena Richterová, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 01.11.2021 |
Datum zadání: | 27.03.2022 |
Datum a čas obhajoby: | 07.09.2022 14:00 |
Místo konání obhajoby: | M. Rettigové 4, Praha 1, R218, 218, 2. patro, vlevo, zadní trakt |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 11.07.2022 |
Datum proběhlé obhajoby: | 07.09.2022 |
Předmět: | Obhajoba bakalářské práce (OSZD004) |
Oponenti: | PhDr. Veronika Blažková, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
I.fáze : vymezit a formulovat cíl praktické části, zorientovat se v literatuře a informačních zdrojích, zpracovat doporučené prameny v teoretické části, navrhnout metody projektu BP.
II.fáze: realizovat projekt BP dle stanovených metod. III.fáze: analyzovat výsledky, interpretovat závěry a shrnout výstupy projektu BP, dokončit BP dle stanovených formálních požadavků. |
Seznam odborné literatury |
Blatchford, P., & Sharp, S. (Eds.). (2005). Breaktime and the school: understanding and changing playground behaviour. Routledge.
Bendl, S. (2004). Jak předcházet nekázni, aneb, Kázeňské prostředky. ISV Čáp, J., & Mareš, J. (2001). Psychologie pro učitele. Portál Dandová, E. (2008). Bezpečnost a ochrana zdraví dětí ve školách. ASPI. Ježová, S. (2011). Možnosti monitoringu pohybové aktivity dětí mladšího školního věku [Master's thesis]. https://is.muni.cz/th/aohfe/ Linhart, J., Vodáková, A., Petrusek, M., & Sociologický ústav Akademie věd ČR. (1996). Velký sociologický slovník. Karolinum. |
Předběžná náplň práce |
BP má převážně charakter empirické povahy, šetření je založené na pozorování a doplněné dotazníkem pro žáky. Cílem práce je zjistit a popsat, jak žáci tráví velkou (svačinovou) přestávku ve škole a porovnat toto zjištění s představami žáků a možnostmi školy. Šetření bude realizováno na vybrané základní škole. |