Mateřská škola podporující zdraví a mateřská škola hlavního vzdělávacího proudu. Komparace přístupu k plánování vzdělávacího obsahu.
Název práce v češtině: | Mateřská škola podporující zdraví a mateřská škola hlavního vzdělávacího proudu. Komparace přístupu k plánování vzdělávacího obsahu. |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | School supporting health and a mainstream nursery school - comparison of the approach in planning education content. |
Klíčová slova: | pedagogické plánování, Zdravá mateřská škola, předškolní vzdělávání |
Klíčová slova anglicky: | pedagogical planning, school supporting health, preschool education |
Akademický rok vypsání: | 2021/2022 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra preprimární a primární pedagogiky (41-KPPP) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Eva Koželuhová, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 29.10.2021 |
Datum zadání: | 29.10.2021 |
Datum a čas obhajoby: | 10.01.2023 09:00 |
Místo konání obhajoby: | M. Rettigové 4, Praha 1, R128, 128, divadlo, 1. patro, vlevo, zadní trakt |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 04.12.2022 |
Datum proběhlé obhajoby: | 10.01.2023 |
Předmět: | Obhajoba bakalářské práce (UMŠ) (OSZD004MS) |
Oponenti: | doc. PhDr. Barbora Loudová Stralczynská, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Práce bude průběžně konzultována. |
Seznam odborné literatury |
BEČVÁŘOVÁ, Zuzana. Kvalita, strategie a efektivita v řízení mateřské školy. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-221-8.
BEDNÁŘOVÁ, Jiřina a Vlasta ŠMARDOVÁ. Diagnostika dítěte předškolního věku: co by dítě mělo umět ve věku od 3 do 6 let. 2. vydání. Ilustroval Richard ŠMARDA. Brno: Edika, 2015. Moderní metodika pro rodiče a učitele. ISBN 978-80-266-0658-1. BURKOVIČOVÁ, Radmila. Pedagogické projektování a prezentace pedagogického projektu v učitelství pro mateřské školy [online]. Vyd. 2. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě, 2008 [cit. 2021-9-29]. ISBN 978-80-7368-538-6. HAVLOVÁ, Jana, HAVLÍNOVÁ, Miluše a Eliška VENCÁLKOVÁ, ed. Kurikulum podpory zdraví v mateřské škole: aktualizovaný modelový program podpory zdraví (dokument a metodika). 3., aktualiz. vyd. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-487-8. HORKÁ, Hana a Zora SYSLOVÁ. Studie k předškolní pedagogice. Brno: Masarykova univerzita, 2011. ISBN 978-80-210-5467-7. SMOLÍKOVÁ, Kateřina. Manuál k přípravě školního (třídního) vzdělávacího programu mateřské školy. V Praze: Výzkumný ústav pedagogický, 2005. ISBN 80-239-5939-5. SMOLÍKOVÁ, Kateřina. Praktický průvodce třídním vzdělávacím programem mateřské školy. V Praze: Výzkumný ústav pedagogický, 2006. ISBN 80-87000-04-8. SYSLOVÁ, Zora, Radmila BURKOVIČOVÁ, Jana KROPÁČKOVÁ, Kateřina ŠILHÁNOVÁ a Lucie ŠTĚPÁNKOVÁ. Didaktika mateřské školy. Praha: Wolters Kluwer, 2019. Řízení školy (Wolters Kluwer). ISBN 978-80-7598-276-6. RVP PV Kurikulum podpory zdraví v mateřské škole: rozšířený a aktualizovaný modelový program (dokument a metodika). Praha: Portál, 2000. ISBN 80-7178-383-8. |
Předběžná náplň práce |
Bakalářská práce se zaměřuje na komparaci mateřské školy hlavního vzdělávacího proudu a mateřské školy podporující zdraví v oblasti pedagogického plánování. Cílem práce je popsat shody a rozdíly v přístupech učitelů. V teoretické části budou uvedeny možné způsoby plánování vzdělávacího procesu v mateřské škole na úrovni školy a třídy. Práce se bude věnovat popisu Kurikula podpory zdraví a popisu RVP PV s důrazem na vzdělávací obsah a na proces tvorby školního vzdělávací programu a třídního vzdělávací programu. V praktické části bude komparován přístup učitelů k problematice plánování vzdělávacího obsahu, práce s cílovými kategoriemi a evaluace vzdělávací činnosti. Bude využito designu vícepřípadové studie. Jako výzkumný nástroj bude použit rozhovor, analýza ŠVP a TVP a denních příprav učitelů.
|
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
The bachelor's thesis focuses on the comparison of the mainstream nursery school and school supporting health in the field of pedagogical planning. The aim of the work is to describe the similarities and differences in the attitudes of teachers. In the theoretical part, possible ways of planning the educational process in nursery school at the school and class level will be presented. The work will focus on the description of the Health Promotion Curriculum and the description of the FEP PE with emphasis on the educational content and the process of creating a school educational program and classroom educational program. In the practical part, the approach of teachers to the issues of educational content planning, work with target categories and evaluation of educational activities will be compared. The design of a multi-case study will be used. An interview, analysis of SEP and CEP and daily teacher preparation will be used as a research tool.
|