Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 379)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Systémové přístupy k hodnocení a odměňování zaměstnanců
Název práce v češtině: Systémové přístupy k hodnocení a odměňování zaměstnanců
Název v anglickém jazyce: Systemic approaches to employee evaluation and rewarding
Klíčová slova: hodnocení pracovníků, odměňování, strategické řízení, vzdělávací potřeby, teorie organizace, vedení lidí, řízení lidských zdrojů
Klíčová slova anglicky: employee assessment, reward system, strategic management, needs of education, theory of organization, leadership, human resource management
Akademický rok vypsání: 2020/2021
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra andragogiky a managementu vzdělávání (41-KAMV)
Vedoucí / školitel: prof. PhDr. Jaroslav Veteška, Ph.D., MBA, mimořádný profesor Univerzity Karlovy
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem, čeká na schválení garantem
Datum přihlášení: 21.10.2020
Datum zadání: 21.06.2021
Datum a čas obhajoby: 16.05.2022 07:30
Místo konání obhajoby: Myslíkova 7, Praha 1, M103, multimediální učebna
Datum odevzdání elektronické podoby:19.04.2022
Datum proběhlé obhajoby: 16.05.2022
Předmět: Obhajoba diplomové práce (OSZD005AN)
Oponenti: PhDr. Mgr. Jaroslav Kříž, MBA
 
 
 
Zásady pro vypracování
Diplomová práce bude zpracována v souladu s aktuálně platným zněním Opatření děkana č. 38/2020 „O podrobnostech pro závěrečné práce“.
Seznam odborné literatury
ARMSTRONG, Michael, 2014. Handbook of Human Resource Management Practice. 13th ed. London: Kogan Page. 680 p. ISBN 978-0749469641.
ARMSTRONG, Michael, 2009. Odměňování pracovníků. Praha: Grada. 442 s. ISBN 978-80-247-2890-2.
ARMSTRONG, Michael, 2007. Řízení lidských zdrojů. Nejnovější trendy a postupy. 10. vyd. Praha: Grada. 800 s. ISBN 978-80-247-1407-3.
ARMSTRONG, Michael a Stephen TAYLOR, 2015. Řízení lidských zdrojů: Moderní pojetí a postupy. 13. vyd. Praha: Grada. 928 s. ISBN 978-80-247-5258-7.
CIMBÁLNÍKOVÁ, Lenka, 2013. Strategický rozvoj lidských zdrojů. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci. ISBN 978-80-244-3288.
FOOT, Margaret a Caroline HOOK, 2002. Personalistika. Praha: Computer Press. 462 s. ISBN 80-7226-515-6.
HORVÁTHOVÁ, Petra a kol., 2016. Řízení lidských zdrojů: Nové trendy. Praha: Management Press. 428 s. ISBN 978-80-7261-430-1.
KOUBEK, Josef, 2015. Řízení lidských zdrojů: základy moderní personalistiky. 5., rozš. a dopl. vyd. Praha: Management Press. 399 s. ISBN 978-80-7261-288-8.
ŠIKÝŘ, Martin, 2014. Nejlepší praxe v řízení lidských zdrojů. Praha: Grada. 188 s. ISBN 978-80-247-5212-9.
ŠIKÝŘ, Martin, 2016. Personalistika pro manažery a personalisty. 2., aktualizované a doplněné vydání. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-5870-1.
TURECKIOVÁ, Michaela, 2004. Řízení a rozvoj lidí ve firmách. Praha: Grada. 168 s. ISBN 80-247-0405-6.
ULRICH, Dave et al., 2014. Nová éra řízení lidských zdrojů – ze servisu partnerem: šest kompetencí pro HR budoucnosti. Praha: Grada. 302 s. ISBN 978-80-247-5090-3.
VETEŠKA, Jaroslav a Lucie PAULOVČÁKOVÁ, 2018. Management and Marketing of Educational Institutions. Karlsruhe: Ste-Noc. ISBN 978-3-945862-24-7.
VETEŠKA, Jaroslav a Michaela TURECKIOVÁ, 2020. Kompetence ve vzdělávání a strategie profesního rozvoje. Praha: Česká andragogická společnost. 150 s. ISBN 978-80-907809-1-0.
VOJTOTIČ, Sergej, 2011. Koncepce personálního řízení a řízení lidských zdrojů. Praha: Grada, 192 s. ISBN 978-80-247-3948-9.
Předběžná náplň práce
Diplomová práce se zabývá problematikou hodnocení a odměňování pracovníků na základě novým metod a přístupů. Hodnocení je obvykle vztahováno pouze na „hodnocení práce“, tj. hodnocení a řízený výkonu. Odměňování v podniku by mělo být podporováno filozofií odměňování, založené na strategickém modelu odměňování. Filozofie odměňování vyjadřuje přesvědčení organizace o tom, jak by měli být lidé odměňováni s cílem zajistit, aby se odměňování řídilo ve prospěch organizace. To ve firemní praxi vede k nutnosti vytvoření jasně stanoveného a definovaného systému odměňování pracovníků. Výstupem práce bude kritické zhodnocení modelů hodnocení a odměňování pracovníků v organizaci na základě principů strategického řízení ve vazbě na analýzu pracovního výkonu, produktivity a konkurenceschopnosti. Zásadní rozměr rovněž kraje kvalita výrobků nebo služeb. S uvedenou problematikou souvisí motivování pracovníků k efektivnímu výkonu a naplňování strategických cílů organizace.

Cíl práce:
Cílem diplomové práce je zkoumat vztah mezi hodnocením a odměňováním zaměstnanců ve středně velkém podniku. Dále analyzovat nové metody a možnosti hodnocení a odměňováním pracovníků.

Metody výzkumu:
kvalitativní výzkum (metodologie): dotazování (dotazníkové šetření)

Návrh osnovy:
Úvod
I. Teoretická část
Hodnocení a řízení výkonu
Hodnocení práce
Systémy hodnocení výkonu
Mzdové formy
Zaměstnanecké výhody
Vztah odměňování k jiným personálním činnostem
Odměňování pracovníků
Pojetí a cíle odměňování
Politika odměňování
II. Metodologická část
Analýza nástrojů hodnocení ve vazbě na odměňování
Identifikace trendů
Systémové přístupy hodnocení a odměňování
Shrnutí a diskuze
Závěr
Seznam použitých informačních zdrojů
Přílohy
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The diploma thesis deals with the issue of evaluation and remuneration of employees based on new methods and approaches. Evaluation is usually only related to "job evaluation", ie evaluation and performance driven. Remuneration in the company should be supported by a remuneration philosophy based on a strategic remuneration model. The remuneration philosophy expresses an organization's belief in how people should be remunerated to ensure that remuneration is driven in favor of the organization. In business practice, this leads to the need to create a clearly defined and defined system of employee remuneration. The output of the work will be a critical evaluation of models of evaluation and remuneration of employees in the organization based on the principles of strategic management in relation to the analysis of work performance, productivity, and competitiveness. A crucial dimension is also the region's quality of products or services. This issue is related to motivating employees to effective performance and fulfillment of the strategic goals of the organization.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK