Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Porovnání vybraných edukačních platforem
Název práce v češtině: Porovnání vybraných edukačních platforem
Název v anglickém jazyce: Comparison of selected educational platforms
Klíčová slova: Andragogika, didaktika, moderní metody vzdělávání dospělých, online platformy, online vzdělávání, Knowspread, Thinkific, Miro, BigBlueButton
Klíčová slova anglicky: Andragogy, didactics, modern methods of adult education, online platforms, online education, Knowspread, Thinkific, Miro, BigBlueButton
Akademický rok vypsání: 2021/2022
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra andragogiky a managementu vzdělávání (41-KAMV)
Vedoucí / školitel: Mgr. Zuzana Svobodová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 15.10.2021
Datum zadání: 15.10.2021
Datum a čas obhajoby: 17.05.2022 07:30
Místo konání obhajoby: Myslíkova 7, Praha 1, M103, multimediální učebna
Datum odevzdání elektronické podoby:19.04.2022
Datum proběhlé obhajoby: 17.05.2022
Předmět: Obhajoba diplomové práce (OSZD005AN)
Oponenti: PhDr. Michaela Tureckiová, MBA, CSc.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Diplomová práce bude zpracována v souladu s aktuálně platným zněním Opatření děkana č. 38/2020 „O podrobnostech pro závěrečné práce“.
Seznam odborné literatury
BAREŠOVÁ, Andrea, 2011. E-learning ve vzdělávání dospělých. Praha: 1. VOX. ISBN 9788087480007.
BENEŠ, Milan, 2014. Andragogika. 2., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Grada. Pedagogika (Grada). ISBN 9788024748245.
BROCKETT, Ralph Grover, 2015. Teaching adults: a practical guide for new teachers / Ralph G. Brockett. San Francisco: Jossey-Bass. ISBN 9781118903414.
ČERNÝ, Michal, [2015]. Digitální informační kurátorství v pedagogickém kontextu: od teoretických východisek k jednotlivých nástrojům. Brno: Flow. ISBN 9788088123033.
ROGERS, Alan a Naomi HORROCKS. Teaching Adults. Fourth Edition. Berkshire: Open University Press, 2010. ISBN 978-0-33-523539-1.
HENDL, Jan, 2016. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. Čtvrté, přepracované a rozšířené vydání. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0982-9.
KAZÍK, Petr, 2017. Rukověť dobrého interního lektora: pro efektivní vzdělávání ve firmách a jiných organizacích. Praha: Grada. ISBN 9788027102877.
LANGER, Tomáš, 2016. Moderní lektor: průvodce úspěšného vzdělavatele dospělých. Praha: Grada Publishing. ISBN 9788027100934.
NOVOTNÁ, Hedvika, Ondřej ŠPAČEK a Magdaléna ŠŤOVÍČKOVÁ, ed., 2019. Metody výzkumu ve společenských vědách. Praha: FHS UK. ISBN 9788075710253.
PICCIANO, Anthony G., 2019. Online Education. New York: Taylor & Francis. ISBN 978-0-415-78413-9.
PLAMÍNEK, Jiří, 2014. Vzdělávání dospělých: průvodce pro lektory, účastníky a zadavatele. 2., rozš. vyd. Praha: Grada. ISBN 9788024748061.
PRŮCHA, Jan, 2014. Andragogický výzkum. Praha: Grada. Pedagogika (Grada). ISBN 9788024752327.
PRŮCHA, Jan, 2017. Moderní pedagogika. Šesté, aktualizované a doplněné vydání. Praha: Portál. ISBN 9788026212287.
PUNCH, Keith, 2015. Úspěšný návrh výzkumu. Vydání druhé. Přeložil Jan HENDL. Praha: Portál. ISBN 9788026209805.
SAK, Petr a Jiří MAREŠ, 2007. Člověk a vzdělání v informační společnosti. Praha: Portál. ISBN 9788073672300.
VETEŠKA, Jaroslav, 2016. Přehled andragogiky: úvod do studia vzdělávání a učení se dospělých. Praha: Portál. ISBN 9788026210269.
Vzdělávání dospělých ...: Adult Education ... : proceedings of the ... International Adult Education Conference : ... Prague, Czech Republic, 2017-. Prague: Česká andragogická společnost. ISBN 9788090689442. ISSN 2571-3841.
Předběžná náplň práce
Diplomová práce se zabývá porovnáním vybraných edukačních platforem. Jejím cílem je analyzovat vybrané online platformy a jejich funkce s ohledem na možnost zařazení moderních výukových metod při vzdělávání dospělých. Teoretická část je zpracována na základě dohledané odborné literatury a dalších dostupných zdrojů a vymezuje pojmy související s problematikou, kterými jsou andragogika, metody vzdělávání dospělých
a online vzdělávání. Představuje také aktuální trendy a cíle směřování vzdělávání v České republice. Závěrem teoretické části je shrnutí důležitých teoretických východisek, ze kterých dále čerpá výzkumná část práce. Z hlediska potřeby detailního zkoumání vybraných platforem byla zvolena kvalitativní strategie výzkumu a metoda obsahové analýzy. Zkoumanými online vzdělávacími platformami byly Knowspread, Thinkific, Miro
a BigBlueButton. Pro potřeby diplomové práce byly v rámci analýzy charakterizovány
a představeny jejich funkce pro vytváření kurzu. Interpretace dat zprostředkovává přehlednou tabulku, ze které je patrné, že všechny výše zmíněné platformy obsahují funkce možnost nahrání souboru, vložení URL na externí multimédia / webovou stránku a funkci stáhnout vložený soubor. Další charakteristiky se liší na základě toho, zda se jedná
o platformu umožňující synchronní, nebo asynchronní vzdělávání. Diskuze a závěr práce shrnují, jak bylo dosaženo cíle, uvádí důvody výběru právě těchto online platforem a jsou v nich také předloženy limity práce spolu se směrem, kterým by se výzkum mohl dále ubírat.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The thesis compares selected educational platforms. Its aim was to analyse the selected online platforms and their functions with regard to the possibility of incorporating modern teaching methods in adult education. The theoretical part is based on desk research, relevant literature and other available sources and defines the terms related to the issue, which are andragogy, adult education methods and online education. It also presents current trends and objectives of education in the Czech Republic. The theoretical part concludes with an overview of relevant theoretical background from which the research part of this thesis is based on. In view of the need for a detailed examination of the selected platforms, a qualitative research strategy and a content analysis method were chosen. The platforms chosen for the research are Knowspread, Thinkific, Miro and BigBlueButton. For the purposes of the thesis, their functions for course design were characterized and presented in the analysis. The interpretation of the data conveys a summary table which shows that all the above mentioned platforms include the functionality to upload a file, embed a URL to an external multimedia/website and the functionality to download the embedded file. Other features differ based on whether the platform is synchronous or asynchronous learning enabled. The discussion and conclusion of the thesis summarises how the aim was achieved, gives reasons for choosing these particular online platforms and also presents the limitations of the thesis along with the direction in which the research could go.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK