Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 384)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Role České školní inspekce v našem školském prostředí
Název práce v češtině: Role České školní inspekce v našem školském prostředí
Název v anglickém jazyce: Role of the Czech School Inspectorate in our school environment
Klíčová slova: Česká školní inspekce, kvalitní škola, kontrola, hodnocení, kritéria hodnocení
Klíčová slova anglicky: Czech School Inspectorate, quality school, control, evaluation, evaluation criteria
Akademický rok vypsání: 2021/2022
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra andragogiky a managementu vzdělávání (41-KAMV)
Vedoucí / školitel: RNDr. Jindřich Kitzberger
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem, čeká na schválení garantem
Datum přihlášení: 12.10.2021
Datum zadání: 12.10.2021
Datum a čas obhajoby: 18.05.2022 08:00
Místo konání obhajoby: Myslíkova 7, Praha 1, M006, velká posluchárna
Datum odevzdání elektronické podoby:17.04.2022
Datum proběhlé obhajoby: 18.05.2022
Předmět: Obhajoba bakalářské práce (SMG) (OSZD004SM)
Oponenti: RNDr. Ing. Eva Urbanová, Ph.D., MBA
 
 
 
Zásady pro vypracování
Bakalářská práce bude zpracována v souladu s aktuálně platným zněním Opatření děkana č. 38/2020 „O podrobnostech pro závěrečné práce“.
Seznam odborné literatury
DISMAN, Miroslav, 2000. Jak se vyrábí sociologická znalost: příručka pro uživatele. 3. vyd. Praha: Karolinum. ISBN 978-80-246-0139-7.
GAVORA, Peter, 2010. Úvod do pedagogického výzkumu. 2., rozš. české vyd. Brno: Paido. ISBN 978-80-7315-185-0.
TROJAN, Václav, 2019. Ředitel školy jako základní faktor pedagogického vedení. Praha: Univerzita Karlova v Praze. ISBN 978-80-7603-032-9.
CHVÁL, Martin, 2018. Na naší škole nám záleží. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-1321-5.
LHOTKOVÁ, Irena, Irena TROJANOVÁ, Václav TROJAN a Jindřich Kitzberger, 2012. Kompetence řídících pracovníků ve školství. Praha: Wolters Kluwer. ISBN 978-80-7357-899-2.
JANÍK, Tomáš et al., 2013. Kvalita (ve) vzdělávání: obsahově zaměřený přístup ke zkoumání a zlepšování výuky. Brno: Masarykova univerzita. ISBN 978-80-2106-349-5.
Zákon č.561/2004 Sb.
Předběžná náplň práce
Bakalářská práce analyzuje, kdo a jak může školy externě hodnotit a kontrolovat a na základě jakých kritérií. Definuje Českou školní inspekci jako významný hodnotící a kontrolní orgán a její hlavní úkoly, stejně tak jako roli a úkoly České školní inspekce z hlediska vzdělávací politiky České republiky. Objasňuje model kvalitní školy a z něj vycházející kritéria hodnocení podmínek, průběhu a výsledků vzdělávání. Sleduje externí hodnocení škol v mezinárodním srovnání. V praktické části bakalářské práce školy, resp. ředitelé škol hodnotí činnost České školní inspekce a dopady její činnosti na podmínky, průběh a výsledky vzdělávání ve školách.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The bachelor thesis analyzes who and how can evaluate and control schools externally and on the basis of what criteria. It defines the Czech School Inspectorate as an important evaluation and control body and its main tasks, as well as the role and tasks of the Czech School Inspectorate in terms of the educational policy of the Czech Republic. It clarifies the model of a quality school and the criteria for evaluating the conditions, course and results of education based on it. It monitors the external evaluation of schools in an international comparison. In the practical part of the bachelor's thesis of the school, resp. school principals evaluate the activities of the Czech School Inspectorate and the impacts of its activities on the conditions, course and results of education in schools.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK