Motivation in ELT of Advanced Learners
Název práce v češtině: | Motivace ve výuce anglického jazyka u velmi pokročilých studentů |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Motivation in ELT of Advanced Learners |
Klíčová slova: | Motivace|velmi pokročilí studenti|pokročilost|výuka druhého jazyka |
Klíčová slova anglicky: | Motivace|velmi pokročilí studenti|pokročilost|výuka druhého jazyka |
Akademický rok vypsání: | 2021/2022 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | angličtina |
Ústav: | Ústav anglického jazyka a didaktiky (21-UAJD) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Tomáš Gráf, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 06.10.2021 |
Datum zadání: | 06.10.2021 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 17.08.2022 |
Datum a čas obhajoby: | 07.09.2022 08:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 17.08.2022 |
Datum proběhlé obhajoby: | 07.09.2022 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | doc. Dr. phil. Eva Maria Luef, Mag. phil. |
Zásady pro vypracování |
Diplomová práce se bude zabývat motivací velmi pokročilých studentů ve výuce anglického jazyka. Práce se bude snažit zodpovědět otázky, zda velmi pokročilí studenti angličtiny cítí motivaci dále se v jazyce vzdělávat, jaké k tomu mají důvody a jaké prostředky k tomu využívají.
V teoretické části práce popíše klasifikaci velmi pokročilých studentů, shrne nejzákladnější teorie motivace u studentů druhého jazyka a popíše roli motivace u velmi pokročilých studentů. Praktická část popíše výzkum, který bude založen na dotazníkovém šetření u velmi pokročilých studentů, mimo jiné studentů anglických oborů na vysokých školách. Následně bude výzkum aplikován na doprovodné studie, které se zabývají motivací na školách. V závěru by práce měla vyhodnotit motivační strategie, které může uplatnit učitel při výuce velmi pokročilého studenta. Práce bude vypracována v anglickém jazyce. |
Seznam odborné literatury |
Dörnyei, Z. (2001). Teaching and researching motivation. Harlow, England: Longman.
Dörnyei, Z., In MacIntyre, P. D., & Henry, A. (2015). Motivational dynamics in language learning. Multilingual Matters. Leaver, B., & Shekhtman, B. (Eds.). (2002). Developing Professional-Level Language Proficiency. Cambridge: Cambridge University Press. Malovrh, P. A., & In Benati, A. G. (2018). The handbook of advanced proficiency in second language acquisition. Wiley Blackwell. Hrabal, Vladimír; Man, František; Pavelková, Isabella. Psychologické otázky motivace ve škole. 2. vyd. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1989. Brown, T., & Bown, J. (2015). To advanced proficiency and beyond: Theory and methods for developing superior second language ability. Georgetown University Press. Pavelková, Isabella. Motivace žáků k učení: Perspektivní orientace žáků a časový faktor v žákovské motivaci. 1. vyd. Praha: Univerzita Karlova v Praze – Pedagogická fakulta, 2002. |