Kompetence vedoucího pracovníka vzdělávací organizace
Název práce v češtině: | Kompetence vedoucího pracovníka vzdělávací organizace |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Headteacher Competences within an Educational Institution |
Klíčová slova: | Klíčové kompetence, mateřská škola, profesní kompetence, sebereflexe, vedoucí učitelka, výchovně vzdělávací proces. |
Klíčová slova anglicky: | Educational process, headteacher, key competencies, kindergarten, professional competencies, self-reflection. |
Akademický rok vypsání: | 2020/2021 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra andragogiky a managementu vzdělávání (41-KAMV) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Michaela Tureckiová, MBA, CSc. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 16.11.2020 |
Datum zadání: | 30.06.2021 |
Datum a čas obhajoby: | 16.05.2022 07:30 |
Místo konání obhajoby: | Myslíkova 7, Praha 1, M103, multimediální učebna |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 19.04.2022 |
Datum proběhlé obhajoby: | 16.05.2022 |
Předmět: | Obhajoba diplomové práce (OSZD005AN) |
Oponenti: | PhDr. Roman Liška, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Práce bude vypracována v souladu s příslušným Opatřením děkana.
Cílem diplomové práce je zjistit kompetence vedoucích učitelů/učitelek mateřských škol při zaměření se na jejich vzdělání, znalosti, dovednosti, návyky, postoje, řízení a kontrolu kolektivu. |
Seznam odborné literatury |
BELZ, Horst a Marco SIEGRIST, 2015. Klíčové kompetence a jejich rozvíjení: východiska, metody, cvičení a hry. Vyd. 3. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0846-4.
BONTOVÁ, A., 2017. Androdidaktika. Banská Bystrica: Belianum. ISBN 978-80-557-1264-2. GAVORA, Peter, 2010. Úvod do pedagogického výzkumu. 2., rozš. české vyd. Brno: Paido. ISBN 978-80-7315-. OCHRANA, František, 2019. Metodologie, metody a metodika vědeckého výzkumu [online]. Praha: Univerzita Karlova, nakladatelství Karolinum [cit. 2021-5-9]. ISBN 978-80-246-4204-8. PALÁN, Zdeněk, 2002. Základy andragogiky: Úvod do studia personalistiky. Praha: Vysoká škola J. A. Komenského. PRŮCHA, Jan, Eliška WALTEROVÁ a Jiří MAREŠ, 2003. Pedagogický slovník. 4. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-647-6. PUNCH, Keith, 2015. Úspěšný návrh výzkumu. Vydání druhé. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0980-5. ŠKOLSKÝ ZÁKON, 2004. In:. Praha, ročník 2004, 561/2004 Sb. VETEŠKA, Jaroslav a Michaela TURECKIOVÁ, 2020. Kompetence ve vzdělávání a strategie profesního rozvoje. Praha: Česká andragogická společnost. ISBN 978-80-907809-1-0. VETEŠKA, Jaroslav, 2010. Kompetence ve vzdělávání dospělých. Praha: Univerzita Jana Amose Komenského Praha. ISBN 978-80-86723-98-3. VETEŠKA, Jaroslav, 2017. Úvod do teorie vzdělávání dospělých a andragogiky. Ústí nad Labem: Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. ISBN 978-80-7561-073-7. |
Předběžná náplň práce |
Úvod
Seznámení s myšlenkou a obsahem diplomové práce. Teoretická část Uvedení do problematiky kompetencí vedoucích pracovníků. Uvedení do problematiky kompetencí vedoucích učitelů v MŠ. Vymezení základních pojmů. Seznámení s legislativou vztahující se k problematice. Empirická část Konkretizace výzkumného problému. Popis metod sběru dat, typy otázek. Vybrání výzkumných otázek. Otestování na výzkumném vzorku a jeho popsání. Zadání dotazníku a sběr dat. Analýza dat formou grafů nebo tabulek. Zpracování výsledků a jejich posouzení. Závěr Shrnutí výsledků, co se povedlo, nepovedlo, co vyplývá z dat, zhodnocení cíle. |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
Preface
Introduction to the concept and content of the thesis. Theoretical Section Introduction to the concept of managers´ competencies. Introduction to the concept of kindergarten headteachers´ competencies. Basic term outline. Introduction to the legislation concerned. Empirical Section Research problem specification. Data collection method description, question types. Research questions´ selection. Research sample test, and its description. Survey assignment, and data collection. Data analysis in graphs and charts. Data processing and assessment. Conclusion Result summary, accomplishments, nonachievements, data implications, aim evaluation. |