Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 384)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Využití artefilitiky pří adaptaci žáků s OMJ na prostředí ZŠ
Název práce v češtině: Využití artefilitiky pří adaptaci žáků s OMJ na prostředí ZŠ
Název v anglickém jazyce: Use of artefilities in the adaptation of pupils with OMJ to the primary school environment
Klíčová slova: žák s odlišným mateřským jazykem, OMJ, akulturace, akulturační stres, adaptace, artefiletika, artefiletický program, klima třídy, vztahy, prosociální chování, asertivita, společensky akceptovatelné chování
Klíčová slova anglicky: pupil with a different mother language, OMJ, acculturation, acculturation stress, adaptation, artephyletics, artephyletic program, classroom climate, relationships, prosocial behavior, assertiveness, socially acceptable behavior
Akademický rok vypsání: 2021/2022
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra speciální pedagogiky (41-KSP)
Vedoucí / školitel: Mgr. Barbara Valešová Malecová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem, čeká na schválení garantem
Datum přihlášení: 01.10.2021
Datum zadání: 01.10.2021
Datum a čas obhajoby: 13.09.2023 00:00
Místo konání obhajoby: R126, 126, 1. patro, vlevo, zadní trakt
Datum odevzdání elektronické podoby:06.07.2023
Datum proběhlé obhajoby: 13.09.2023
Předmět: Obhajoba diplomové práce (OSZD005)
Oponenti: PhDr. Miroslava Kotvová, Ph.D.
 
 
 
Předběžná náplň práce
Diplomová práce Využití artefiletiky při adaptaci žáků s odlišným mateřským jazykem na prostředí základní školy se zabývá využitím a účinností artefiletiky jako hlavního nástroje pro rozvoj vztahů a zlepšení sociálního klimatu třídy. Cílem diplomové práce je navrhnout a prostřednictvím akčního výzkumu ověřit artefiletický program v pátém ročníku základní školy. Teoretická část přibližuje specifika žáků s odlišným mateřským jazykem, zejména adaptaci na nové prostředí nebo přípravu kolektivu a školy na příchod žáka s OMJ. Součástí teoretické části je také vymezení artefiletiky jako samostatného vědního oboru, jeho zaměření a přínos pro výchovu. V praktické části je uvedeno deset artefiletických setkání, cílených na rozvoj prosociálního chování, asertivity, společensky akceptovatelného chování nejen u českých žáků, ale především u žáků s odlišným mateřským jazykem a válečných uprchlíků. Úspěšnost programu je ověřena pomocí vstupního a výstupního testování a následně interpretována autorkou práce. Bylo prokázáno, že tento artefiletický program pozitivně přispěl k výchově a rozvoji vztahů mezi žáky a podpořil vhodné sociální klima třídy.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The diploma thesis "The Use of Art Therapy in the Adaptation of Students with Different Native Languages to the Elementary School Environment" focuses on the utilization and effectiveness of art therapy as the main tool for developing relationships and improving the social climate of the classroom. The aim of the thesis is to propose and verify through research an art therapy program in the fifth grade of elementary school. The theoretical part introduces the specifics of students with different native languages, particularly their Adaptation to a new environment as well as the preparation of all presently studying students in the class and the school as such for the arrival of a student with a different native language. The theoretical part also defines art therapy as a separate field of science subject, its focus, and its contribution to education. The practical part presents ten art therapy sessions aimed at developing prosocial behavior, assertiveness, and socially acceptable behavior not only among Czech students but especially among students with different native languages and war refugees. The success of the program is verified through pre – and post-testing and subsequently interpreted by the author of the thesis. It has been demonstrated that this art therapy program positively contributed to education and the development of relationships among students, fostering an appropriate social climate in the class.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK