Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 385)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Hollywood a hybridizace japonské populární kultury, na příkladu Na hraně zítřka (2014) a Death Note (2017)
Název práce v češtině: Hollywood a hybridizace japonské populární kultury, na příkladu Na hraně zítřka (2014) a Death Note (2017)
Název v anglickém jazyce: Hollywood and the hybridization of Japanese popular culture, using the example of Edge of Tomorrow (2014) and Death Note (2017)
Klíčová slova: Japonsko, Spojené státy, populární kultura, anime, manga, kulturní hybridizace, adaptace
Klíčová slova anglicky: Japan, United States, pop-culture, anime, manga, cultural hybridization, adaptation
Akademický rok vypsání: 2020/2021
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra žurnalistiky (23-KZ)
Vedoucí / školitel: Mgr. Jan Miessler
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 29.09.2021
Datum zadání: 29.09.2021
Datum a čas obhajoby: 13.09.2022 08:00
Místo konání obhajoby: Hollar - Smetanovo nábřeží 6,Praha 1, H108, Hollar - místn. č. 108
Datum odevzdání elektronické podoby:01.08.2022
Datum proběhlé obhajoby: 13.09.2022
Oponenti: PhDr. Jana Čeňková, Ph.D.
 
 
 
Kontrola URKUND:
Seznam odborné literatury
IWABUČI, Kóiči. Recentering Globalization: Popular Culture and Japanese Transnationalism. Durham: Duke University Press, 2002. ISBN 9780822384083
KELTS, Roland. Japanamerica: How Japanese Pop Culture Has Invaded the U.S. New York: St. Martin’s Press, 2006. ISBN 9780230602038
NAPIER, Susan J. Anime from Akira to Howl’s Moving Castle. New York: St. Martin’s Press, 2006. ISBN 1403970521
ROBERTSON, Roland. Glocalization: Time-space and homogenity-heterogenity. London: Sage Pulications, 1995. ISBN 9780803979482
DAVIES, Roger. IKENO, Osamu. The Japanese mind: understanding contemporary Japanese culture. Tokio: Tuttle Publishing, 2002. ISBN 978-0804832953
KHOLS, Robert. THE VALUES AMERICANS LIVE BY. Washington: Meridian House International, 1984. ISBN Také z: https://www.fordham.edu/download/downloads/id/3193/values_americans_live_by.pdf
RAGIN, Charles. Comparative method. California: University of California Press, 2014 (původní vydání 1987). ISBN 9780520280038
STALKER, Nancy. Japan: History and Culture from Classical to Cool. California: University of California Press, 2018. ISBN 9780520962835
Předběžná náplň práce
Bakalářská práce se zabývá jedním z trendů mediální globalizace, konkrétně pronikáním produktů japonské populární kultury do USA a jejich hybridizací americkými filmovými studii. Předmětem komparativní analýzy jsou dva filmy: Na hraně zítřka (Edge of Tomorrow) z roku 2014, s předlohou v japonském komiksu Stačí jen zabíjet, a Death Note z roku 2017, s předlohou ve stejnojmenném japonském animovaném seriálu Zápisník smrti. Na srovnání dvou případů hybridizace původně japonského popkulturního produktu si práce klade za úkol identifikovat opakující se vzorce v přístupu amerických filmových studií k japonským předlohám, z nichž se snaží určit ty aspekty hybridizace japonské kultury, které by mohly být příčinou potenciálního úspěchu, nebo naopak neúspěchu, zpracování japonských předloh.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The thesis examines one of the trends of media globalization, namely the penetration of Japanese popular culture products into the USA and their hybridization by American film studies. Two movies are the subject of comparative analysis: 2014's Edge of Tomorrow, with a premise in the Japanese comic book All You Need Is Kill, and 2017's Death Note, with a premise in the Japanese animated series of the same name. By comparing the two cases of hybridization of an originally Japanese pop-culture product, the thesis aims to identify recurring patterns in the approach of American film studios to Japanese sources, from which it seeks to identify those aspects of hybridization of Japanese culture that could account for the potential success, or conversely failure, of the treatment of Japanese materials.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK